Być może statystki byłyby inne, gdyby nie formalności, jakie posiadacz firmy musi spełnić. Klient firmowy nie zawsze będzie mógł założyć konto w dowolnej placówce banku, z oferty którego chciałby skorzystać. Zazwyczaj musi udać się do oddziału biznesowego. Tam będzie musiał przedstawić dokumenty udowadniające posiadanie firmy. Klient indywidualny w zasadzie nie potrzebuje nic oprócz dowodu osobistego. I dlatego bankom trudniej jest utrzymać klienta indywidualnego i jego pieniądze – jeśli inna instytucja zaproponuje np. lepsze oprocentowanie depozytów, klient składa dyspozycję zamknięcia rachunku i zakłada konto w kolejnym banku.
>>> W co dziesiątym banku klienci zastanawiają się nad przeniesieniem konta
Obecnie na rynku finansowym w Polsce działa kilkadziesiąt banków. Czynnikiem decydującym w kwestii założenia rachunku i innych produktów bankowych jest to, czy w miejscu, w którym mieszkamy, konkretny bank posiada odział lub chociażby bankomat. Jeśli bank, który ma atrakcyjne oferty i cieszy się dobrą opinią będzie dla nas mało dostępny, sięgniemy po produkty tej instytucji, która posiada placówki w pobliżu naszego miejsca zamieszkania.