W I kwartale br. skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 177,5 mln zł, wobec 80,8 mln przed rokiem. Bank zwiększył przychody o 18% , zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych, w tym liczby klientów oraz wartości kredytów.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I kwartał 2010 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r:
- przychody ogółem wzrosły o 18% do 658,1mln zł,
- koszty ogółem wzrosły o 8% do 390,6 mln zł,
- wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 38% do 267,6mln zł,
- zysk brutto wzrósł o 113% do 219,5mln zł,
- zysk netto wzrósł o 120% i wyniósł 177,5 mln zł,
- zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 14,7%,
- wskaźnik koszty/dochody wyniósł 59% w porównaniu z 65% w I kwartale 2009 r.,
- udział kredytów zagrożonych wyniósł 4,7% w porównaniu ze średnią dla banków w wysokości 7,9%,
- skonsolidowany wskaźnik wypłacalności na bezpiecznym poziomie 13%.
– W minionym kwartale konsekwentnie realizowaliśmy główne założenia naszej strategii. Zanotowaliśmy wzrost liczby klientów do poziomu 2,82 mln. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku oznacza to wzrost o ponad 172 tys, co pokazuje że nasza oferta jest atrakcyjna – powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.
– W poprzednim kwartale rozwijaliśmy akcję kredytową. Wartość kredytów zwiększyła się o 8% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Szczególnie warty odnotowania jest wzrost wartości kredytów hipotecznych oraz kredytów udzielonych średnim i dużym firmom. Podobnie jak w zeszłym roku także i w pierwszym kwartale byliśmy aktywni na rynku jednostek samorządu terytorialnego, na którym wygraliśmy niemal co drugi przetarg – stwierdziła Małgorzata Kołakowska.
– Wraz ze zwiększaniem skali działania zachowujemy wysoką efektywność banku. Stopa zwrotu z kapitału (ROE) osiągnęła poziom 14,7% w porównaniu z 8,5% w I kwartale 2009 roku. Poprawiła się także efektywność kosztowa. Obrazujący to wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) zmniejszył się do poziomu 59% z 65% przed rokiem – dodała prezes ING Banku Śląskiego.
– Kontynuujemy działania promujące internet, jako najbardziej efektywny sposób kontaktu z bankiem. Internet był ważnym elementem prowadzonej w minionym kwartale kampanii kredytów hipotecznych. Natomiast w ostatnich dniach jest głównym tematem kampanii Konta Direct. W ramach tej oferty nie pobieramy opłaty za prowadzenie konta, za przelewy internetowe, a także opłaty za kartę pod warunkiem dokonania transakcji bezgotówkowej na kwotę minimum 100 zł w miesiącu. Dodatkowo pod koniec kwietnia posiadaczom Konta Direct zaoferowaliśmy bezpłatne korzystanie ze wszystkich bankomatów na terenie całej Polski. Obecnie jest to jedna z najlepszych ofert na rynku – podkreśliła Małgorzata Kołakowska.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2010 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- wzrost wartości kredytów o 8% do 27,7mld zł:
– kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 28% do 10,2 mld zł, w tym 26-proc. wzrost kredytów hipotecznych do 6,3 mld zł,
– kredyty dla klientów segmentu średnich i dużych firm – wzrost o 20% do 10,1 mld zł,
- wzrost wartości środków powierzonych przez klientów detalicznych o 3% do 37 mld zł (w tym wzrost wartości funduszy inwestycyjnych o117% do 5,1 mld zł),
- wzrost liczby klientów detalicznych o 173 tys. do 2,81 mln,
- wzrost liczby rachunków bieżących o 193 tys. do 1727 tys. (w tym 513 tys. kont Direct),
- wzrost liczby kont oszczędnościowych OKO o 164 tys. do prawie 2 milionów.
Źródło: ING Bank Śląski