Z początkiem września oficjalną premierę ma platforma BezcenneNiespodzianki.pl, za pomocą której każdy posiadacz karty Mastercard może zgłosić do spełnienia marzenie swojej bliskiej osoby. Portal jest kluczowym narzędziem działań marketingowych marki, w ramach których Mastercard pragnie pozytywnie zaskakiwać użytkowników swoich produktów.
Wizyta na stronie pozwoli bliżej poznać ideę Priceless i znaczenie hasła „Płacąc kartą Mastercard nigdy nie wiesz, kiedy spotka cię Bezcenna Niespodzianka”. Z kolei 3 września
na antenie TVN rozpoczęła się emisja nowego programu pt. „Drzewo marzeń”, realizowanego we współpracy z Mastercard, którego celem jest pomaganie dzieciom w spełnianiu marzeń ich rodzin oraz przyjaciół.
Każdy posiadacz karty Mastercard lub Maestro, rejestrując się na stronie BezcenneNiespodzianki.pl,ma szansę spełnić marzenie bliskiej osoby. W tym celu musi opisać swój pomysł w 500 znakach, uzasadniając, dlaczego właśnie tej osobie Mastercard powinien zrobić niespodziankę. Największą szansę na realizację będą miały te pomysły, które mogą wzbudzić najwięcej pozytywnych emocji i być źródłem niezapomnianych wrażeń, nie tylko u obdarowywanej osoby.
Idea platformy BezcenneNiespodzianki.pl wpisuje się w trend społeczny, zgodnie z którym Polacy bardziej niż przedmioty fizyczne, cenią możliwość doświadczenia niezwykłych, emocjonujących zdarzeń i przygód, co pokazują wyniki badania1, zrealizowanego na zlecenie Mastercard. Wynika z nich również, że Polacy lubią być zaskakiwani (66% badanych), a jednocześnie lubią sprawiać niespodzianki swoim bliskim (75%). Ponad 2/3 ankietowanych zdecydowanie bardziej woli, gdy tą niespodzianką jest niezwykłe przeżycie, wspólne doświadczenie z rodziną czy przyjaciółmi, niż materialny upominek. O takich empirycznych prezentach chętniej wtedy opowiadamy swoim znajomym (76%), a emocje, które im towarzyszyły, pamiętamy dłużej (80%). Co ciekawe, prawie 2/3 badanych odpowiedziało, że woli dawać niż być obdarowanym. W te trendy wpisuje się Mastercard, oferując teraz świetne narzędzie, by sprawiać radość bliskim.
Na platformie internetowej BezcenneNiespodzianki.pl publikowane będą relacje z realizacji wybranych Bezcennych Niespodzianek. Warto tam regularnie zaglądać również ze względu
na informacje o dodatkowych wydarzeniach, które mogą czekać na wszystkich użytkowników kart Mastercard i Maestro.
„Cieszy nas, że w czasach, kiedy praktycznie wszystko można kupić, to właśnie wyjątkowe momenty i przeżycia są szczególnie doceniane, jak udowodniło nasze badanie. Dlatego chcemy ułatwić posiadaczom kart Mastercard sprawianie wyjątkowych niespodzianek ich bliskim, by mogli wspólnie przeżyć niezwykłe i wartościowe chwile. Historie, które do nas trafiają za pośrednictwem formularza na stronie BezcenneNiespodzianki.pl są bardzo różne, od wesołych i zabawnych, po wzruszające i ujmujące za serce. Każda z nich ma szansę na realizację, dlatego wszystkich gorąco zachęcamy do korzystania z naszej platformy”- mówi Marta Życińska, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.
Specjaliści od niespodzianek
Mastercard już wiele razy udowodnił, że jest ekspertem w serwowaniu niespodzianek. W tym roku bohaterką Bezcennej Niespodzianki była Gabrysia – dziewczynka, której największą pasją jest piłka nożna. Mastercard postanowił docenić jej zamiłowania i spełnić jej marzenia, umożliwiając spotkanie z idolami – piłkarzami z finałowych drużyn tegorocznych rozgrywek Ligi Mistrzów UEFA. Pod pozorem kręcenia filmu o dziewczynkach trenujących piłkę Mastercard przekazał dziewczynce bilet na finał Ligi Mistrzów UEFA, a także umożliwił wyprowadzenie jednego z piłkarzy na murawę stadionu w ramach dziecięcej eskorty.
Pozytywnie zaskoczeni byli też laureaci facebookowego konkursu Mastercard, którzy jechali
na tegoroczny Opener Festiwal ze świadomością, że wygrali karnet z opcją noclegu na polu namiotowym. Nie spodziewali się jednak, że będzie czekać tam na nich Bezcenna Niespodzianka – komfortowy apartament z wygodnym łóżkiem, elegancką łazienką, klimatyzacją i tarasem, zbudowany specjalnie na tę okazję.
Z kolei w styczniu 2016 r., bohaterką 24. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy została 9-letnia Amelka z Rybnika, wolontariuszka WOŚP. Jej marzeniem było poznanie Jurka Owsiaka, co opisała w liście do Fundacji. W dniu 9. urodzin dziewczynki Dyrygent WOŚP zjawił się w jej szkole i przebrany za listonosza wręczył dziewczynce kartki z życzeniami. Jednocześnie od Mastercard, sponsora pokazu fajerwerków podczas styczniowych Finałów WOŚP, Amelka otrzymała specjalne zaproszenie do odliczania „Światełka do nieba” wspólnie ze swoim idolem na scenie pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie.
Sam WOŚP stał się adresatem Bezcennej Niespodzianki podczas tegorocznego, 25. Finału Orkiestry. Chwilę przed „Światełkiem do nieba”, Mastercard przekazał na ręce Jurka Owsiaka, fana The Rolling Stones, oryginalną gitarę Micka Jaggera. Instrument został przekazany na aukcję i ostatecznie został wylicytowany za pokaźną kwotę 175 tys. PLN. Cały dochód trafił na konto Fundacji.
Tej wiosny Mastercard sprawił Bezcenną Niespodziankę również wszystkim kawoszom – klientom sieci Starbucks. W niedzielę, 26 marca, kiedy Polacy spali o godzinę krócej w wyniku zmiany czasu na letni, posiadacze kart Mastercard płacili za dowolną kawę jedynie 1 PLN, o czym dowiadywali się na miejscu w lokalu.
Bezcenne niespodzianki i niezwykłe emocje będą też obecne w nowym programie telewizyjnym TVN „Drzewo marzeń”, realizowanym we współpracy z firmą Mastercard. Jego prowadzący, znany i lubiany szef kuchni, Mateusz Gessler, który jest ambasadorem Bezcennych Niespodzianek Mastercard, będzie pomagał dzieciom w obdarowaniu ich bliskich wyjątkowymi przeżyciami. W każdym odcinku marzenia dzieci, zapisane na kartkach, zawisną na tytułowym Drzewie Marzeń, a trzy z nich zostaną zrealizowane. Nowy program można oglądać na antenie TVN już od 3 września, w każdą niedzielę o godzinie 18:00. W czasie jego emisji również widzowie będą mieli szansę przesłać (za pomocą sms) własne zgłoszenie z niespodziankami, którymi chcieliby zaskoczyć kogoś wyjątkowego.
Uruchomienie platformy BezcenneNiespodzianki.pl będzie promować kampania reklamowa Mastercard w telewizji oraz w internecie, w tym w mediach społecznościowych. Na jej potrzeby przygotowano m.in. 10-sekundowy spot reklamowy, zachęcający do wejścia na stronę BezcenneNiespodzianki.pl.
1 Ogólnopolskie badanie telefoniczne na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18+, N=600, Kantar TNS na zlecenie Mastercard, sierpień 2017 r.
Źródło: Mastercard