Nowy spot wizerunkowy PKO Banku Polskiego to podróż po świecie decyzji. Głównym bohaterem filmu jest chłopiec, który zwierza się ojcu, że chce zostać kosmonautą.
Ojciec pokazuje mu na czym polega podejmowanie decyzji na przykładzie członków rodziny – siostry, mamy, babci, a nawet przodków uwiecznionych na portretach. Każda decyzja, czy to dotycząca doboru sprzętu kuchennego, koloru ścian podczas remontu, czy też hobby, może okazać się kluczowa. Przekonuje, że decyzji innych osób nie należy oceniać, ale starać się je zrozumieć. Jedne warto podjąć, inne mogą jeszcze zaczekać, lecz każda dobrze podjęta decyzja może przyczynić się do budowania lepszego jutra. Właśnie taka jest rola banku, który uczestniczy w codziennych decyzjach Polaków i stara się ich wspierać.
Spot „Kluczowe decyzje” zawiera wiele nawiązań do polskich tradycji oraz do szlacheckich i romantycznych korzeni. Na ścianie z portretami przodków, znajduje się wizerunek legionisty oraz poety romantycznego. Starsza siostra głównego bohatera ćwiczy fechtunek szablą w Arkadii, w Nieborowie. Wszystko to w nowoczesnej formule, łączącej przeszłość z przyszłością. Polskość pokazana, jako tradycja połączona z nowoczesnością i technologią, tworzy kanwę opowieści, której pierwszy plan stanowią rodzinne wartości i dobra relacja ojca z synem.
W postać ojca – przewodnika po decyzjach – wcielił się aktor Adam Cywka. Nawiązanie do innych materiałów banku, stanowi udział w spocie Macieja Musiała, jako poety romantycznego na jednym z portretów. Aktor występuje równolegle w najnowszych reklamach banku, promujących Konto dla Młodych.
Muzykę do spotu napisał młody polski kompozytor, producent i multiinstrumentalista, Pawbeats. Scenografię stworzył Jeremi Brodnicki. Spot wyprodukowany został przez dom produkcyjny Dobro, postprodukcją zajął się Platige Image. Za strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.
Główny spot wizerunkowy trwa 100 sekund i będzie emitowany w internecie i kinach w całej Polsce. 30-sekundowy zobaczymy w telewizji. Kampania wizerunkowa potrwa do końca marca.
Źródło: PKO BP