W lutym najwięcej w branży finansowej na reklamy wydał ING Bank Śląski – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W pierwszej trójce, ale ze znacznie mniejszymi wydatkami, znalazły się także mBank i BGŻ BNP Paribas.
IMM co miesiąc publikuje raport na temat wydatków reklamowych pięciu branż: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W lutym wydatki branży finansowej na reklamę wyniosły 77,4 mln zł i stanowiły tylko 9 proc. ogółu badanych wydatków.
W lutym najwięcej na reklamę wydał ING Bank Śląski, który zainwestował w promocję ponad 7 mln zł. W pierwszej trójce, ale ze znacznie mniejszymi wydatkami, znalazły się także mBank i BGŻ BNP Paribas.
W lutym branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (35 proc. wszystkich kategorii produktowych), kont osobistych oraz kart płatniczych.
Komentarz ING Banku Śląskiego:
Jesteśmy aktywnie obecni w mediach od początku roku. W styczniu – kampanią pod hasłem: Jedni oszczędzają, bo wynieśli to z domu, inni bo tak wybrali – kontynuowaliśmy promocję naszej oferty konta oszczędnościowego. Luty był dla nasz szczególnie ważny, bo wprowadziliśmy na rynek ekoofertę finansowania dla klientów indywidualnych i firm. W kampanii „Co łączy nas Polaków? Nie widać. Bo to powietrze” wykorzystaliśmy tradycyjnie TV, kino i Internet. Ale nie tylko.
Przy naszym wsparciu w Krakowie stanęła wieża antysmogowa Smog Free Tower – największy oczyszczacz smogu na świecie. Akcją #mojepowietrze chcemy zwrócić uwagę na problem oraz zaangażować i zachęcić Polaków do działania. Wierzymy, że jednostkowe wybory mają znaczenie, dlatego w naszych działaniach zachęcamy, aby każdy z nas zadbał o nasze powietrze.