Dzieci bardzo szybko przyswajają wiedzę finansową, jeśli prezentowana jest w przystępny sposób. Taki wniosek wynika z doświadczeń Fundacji Banku Millennium, która realizuje skierowany do przedszkolaków program Finansowy Elementarz.
Finansowy Elementarz to flagowy program edukacyjny Fundacji Banku Millennium pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Rzecznika Praw Dziecka. Jego celem jest wyjaśnienie najmłodszym, poprzez zabawę, podstawowych pojęć z zakresu finansów. Od dwóch lat w trakcie ponad 1000 warsztatów, Fundacja przeszkoliła blisko 28 tys. dzieci w ponad 300 przedszkolach w całej Polsce. W prowadzenie zajęć z przedszkolakami zaangażowani są wolontariusze – pracownicy Banku. Na potrzeby programu, również z pomocą wolontariuszy, przygotowano specjalne materiały edukacyjne – m.in. książeczki dostępne również w oddziałach Banku w kącikach dla dzieci.
– Według rankingu OECD z 2016 roku na temat poziomu świadomości finansowej, Polska znalazła się na ostatnim miejscu wśród 30 krajów. Polacy mają nie tylko niską wiedzę o finansach, ale przede wszystkim braki w sferze długofalowego planowania finansowego i zachowań finansowych. Zachowania i postawy trzeba kształcić od najmłodszych lat, dlatego też Finansowy Elementarz kierujemy już do przedszkolaków – mówi Paulina Wołosz – Sitarek, Członek Zarządu Fundacji Banku Millennium.
Podczas zakończonej w czerwcu 3 edycji, program wyszedł poza sale przedszkolne zyskując w Lublinie nowych partnerów. W odpowiedzi na zaproszenie władz miasta Fundacja zorganizowała warsztaty na Uniwersytecie Marii Skłodowskiej-Curie. W ramach projektu „Przedsiębiorcze dzieciaki” wzięło w nich udział 200 dzieci. Z okazji Dnia Dziecka w pierwszy weekend czerwca, w Centrum Handlowym Blue City w Warszawie, zorganizowano całodzienne spotkania z dziećmi na temat finansów. Gwiazdą warsztatów był Pan Sebastian – sympatyczny, pluszowy pies – animowany bohater książeczek Finansowy Elementarz.Nie była to ostatnia odsłona warsztatów. W perspektywie kilku lat, Fundacja chce objąć programem Finansowy Elementarz kolejne przedszkola w całej Polsce i organizować otwarte wydarzenia dla jak największej liczby dzieci.
Źródło: Bank Millennium