9 listopada 2018 r. Krajowy Rejestr Sądowy wpisał podwyższenie kapitału zakładowego Santander Bank Polska w związku z podziałem Deutsche Bank Polska. Oznacza to, że wydzielona cześć Deutsche Bank Polska została prawnie włączona do Santander Bank Polska. Dziś rozpocznie się proces włączenia operacyjnego, czyli przeniesienia produktów klientów detalicznych, private banking i biznesowych do systemów Santander Bank Polska.
Rejestracja w KRS finalizuje formalny etap włączenia, który rozpoczął się już w grudniu 2017 r. Do Santander Bank Polska dołączy prawie 400 tys. klientów detalicznych, private banking oraz biznesowych, włączone zostanie także 113 placówek.
Santander Bank Polska wstąpił we wszystkie prawa i obowiązki wydzielonej części Deutsche Bank Polska, przejmując bankowość detaliczną, w tym private banking, business banking obejmujący Małe i Średnie Przedsiębiorstwa, a także sieć placówek, agentów, pośredników i partnerów oraz dom maklerski DB Securities S.A., który zmieni nazwę na Santander Securities S.A.
Transakcja nie dotyczy Bankowości Inwestycyjnej i Korporacyjnej oraz Globalnej Bankowosci Transakcyjnej, a także portfela walutowych produktów kredytowych, zabezpieczonych hipoteką, które będą obsługiwane przez Deutsche Bank Polska. Ich bezpłatna spłata będzie jednak możliwa z rachunków przeniesionych do Santander Bank Polska.
Zgodnie z warunkami transakcji wszystkie umowy zawarte z klientami pozostają w mocy, bez konieczności podpisywania dodatkowych aneksów. Nie zmienią się również numery rachunków bankowych, terminy ważności kart oraz numery PIN, a także oprocentowanie zawartych lokat i kredytów. Po migracji danych klienci wydzielonej części Deutsche Bank Polska będą mogli korzystać z systemów bankowości elektronicznej Santander Bank Polska. Aktywacja dostępu do usług bankowości internetowej będzie możliwa za pośrednictwem dotychczasowej usługi bankowości elektronicznej Deutsche Bank Polska.
Dziś banki rozpoczynają pracę nad przeniesieniem danych.
Dla klientów wydzielonej części Deutsche Bank Polska oznacza to:
- 9 listopada 2018 r. dotychczasowe Oddziały Deutsche Bank Polska S.A zostaną zamknięte o godzinie 15.00, a o godzinie 18:00 nastąpi wyłączenie systemu db easyNET/db powerNET.
- Warunkiem realizacji przelewów zewnętrznych w usługach bankowości elektronicznej w tym dniu będzie zlecenie ich do godz. 15:00
- W weekend 10-11 listopada 2018 r. nie będzie dostępu do usług bankowości elektronicznej
Deutsche Bank Polska S.A. - W tych dniach klienci będą mogli swobodnie płacić kartami i korzystać z bankomatów.
- Od 12 listopada 2018 r.:
- nie będzie możliwości realizacji transakcji w db easyNET/db powerNet. Natomiast od tego momentu klienci wydzielonej części Deutsche Bank Polska będą mogli samodzielnie przenieść się z usługi
db easyNET/db powerNET do bankowości internetowej i mobilnej Santander Bank Polska. Dyspozycje będzie można złożyć od razu po pierwszym zalogowaniu (np. przelewy). - oddziały Deutsche Bank Polska S.A. będą otwarte pod szyldem Santander Bank Polska S.A.
Dla klientów Santander Bank Polska oznacza to:
- od piątku 9 listopada od godziny 20.00 do 11 listopada do godziny 20.00 nie będzie możliwości korzystania z iBiznes24
- W sobotę, 10 listopada, od 0.00 do 7.30 bankowość internetowa Santander Internet, MiniFirma oraz Moja Firma Plus będą niedostępne. Od godziny 7.30 do 23.59 w bankowości internetowej klienci będą mogli sprawdzić saldo i historię swoich produktów. W niedzielę, 11 listopada w godzinach 0.00-20.00 bankowość internetowa będzie niedostępna.
- Aplikacja Santander mobile nie będzie działać od soboty, od godziny 0.00 do niedzieli – do godziny 20.00
W całym okresie trwania prac technicznych będą działały transakcje kartami płatniczymi w sklepach i bankomatach.
Źródło: Santander Bank Polska