W czwartek ING Bank Śląski borykał się z trwającą kilka godzin awarią. Klienci mieli utrudniony dostęp do bankowości internetowej i mobilnej, nie działały niektóre metody płatności i bankomaty.
Awaria trwała 7 godzin, a jej skutki udało się opanować dopiero po godzinie 22.00. Bank na bieżąco zamieszczał informacje na Facebooku, swojej stronie internetowej i odpowiadał na pytania klientów w kanałach social media.
Po usunięciu skutków awarii bank podjął decyzję o ściągnięciu blokad, które mogły pojawić się na kontach, zwrocie prowizji za korzystanie z obcych bankomatów w dniu awarii oraz przedłużeniu do 3 grudnia możliwości podpisania aneksu do umowy rachunku/karty zgodnie z decyzją UOKIK.
Nie jest to jedyna duża awaria, z jaką borykali się w ostatnim czasie klienci korzystający z bankowości internetowej. Pod koniec października z trwającą kilka godzin awarią systemów walczył PKO Bank Polski. Przyczyną usterki było wówczas przecięcie światłowodów zapewniających komunikację.