Kolejna sieć handlowa wdrożyła system płatności mobilnych Blik. Od 1 grudnia za pomocą kodów można płacić w sklepach Lidl.
Lidl jest kolejną siecią handlową, która udostępnia lokalny system płatności mobilnych Blik. We wrześniu zrobiła to Biedronka, która Blikiem zastąpiła wcześniejszy system płatności mobilnych – PeoPay. Od wczoraj Blikiem można płacić we wszystkich sklepach Lidl na terenie kraju.
Blik cieszy się coraz większą popularnością. Od stycznia do końca września 2018 r. użytkownicy skorzystali z Blika już ponad 57 milionów razy. W trzecim kwartale 2018 r. za pomocą Blika zrealizowano ponad 24,3 mln transakcji. Jest to trzy razy więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Najwięcej odnotowano płatności w internecie – 71 proc., czyli 17,5 mln.
W terminalach sklepowych rzadziej używamy Blika. W trzecim kwartale zapłaciliśmy nim w POS 1,3 miliona razy. Jest to i tak wzrost o 27 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2018 roku i ponad trzykrotnie więcej niż w trzecim kwartale roku ubiegłego. Niewątpliwie wdrożenia w Biedronce i Lidlu spowodują zwiększenie transakcyjności w POS-ach.
Za rozwój Blika odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.