PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePaniAla – nowa asystentka finansowa wspierana sztuczną inteligencją w Kredytmarkecie

PaniAla – nowa asystentka finansowa wspierana sztuczną inteligencją w Kredytmarkecie

Informacje 27.02.2019 (06:51) informacja prasowa

Kredytmarket dołączył do nowego projektu związanego z wirtualnym doradztwem finansowym. Ofertę Kredytmarketu polecać będzie aplikacja PaniAla – asystentka finansowa wspierana sztuczną inteligencją. Dzięki temu prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze, zadając chatbotowi pytanie o kredyt, będą mogli skorzystać z finansowania od Kredytmarketu.

robot, technologie, innowacje, technologia
Oxana Rishnyak, YAY Foto

– Cyfrowe rozwiązania coraz częściej wkraczają do finansów, a klienci chętnie z nich korzystają. Czasami wręcz oczekują, że sprawy finansowe da się załatwić bez konieczności przedstawiania dokumentów papierowych, zdalnie, bez własnego podpisu na formularzu– mówi Aleksander Widera, prezes Kredytmarketu. – Polski sektor finansowy na tle Europy jawi się jako szczególnie nowoczesny, a klienci szybko adoptują cyfrowe usprawnienia. Myślę, że PaniAla może zyskać uznanie w naszym kraju.

Boty to złożone oprogramowania, automatycznie uruchamiające pewne funkcje w oparciu o algorytmy. Czatboty, coraz chętniej wykorzystywane w obsłudze klienta, to specyficzny rodzaj botów, które umożliwiają prowadzenie rozmowy (czatu). Ich twórcy pracują nad tym, aby uczynić je jak najbardziej podobnymi do człowieka. Chatboty to już prawie standard w sklepach internetowych, czy w popularnych komunikatorach społecznych. Mają za zadanie w szybkim czasie znaleźć precyzyjne rozwiązanie problemu użytkownika. Chatboty bazujące na sztucznej inteligencji stopniowo „uczą się” preferencji swoich użytkowników, co znacznie usprawnia proces komunikacji i doboru odpowiedniej usługi czy produktu.

Współcześni konsumenci oczekują jak najbardziej spersonalizowanych rozwiązań, zarówno w sklepach internetowych, jak i w swoich bankach. Dlatego boty w szybkim tempie upowszechniają się również w usługach finansowych. Klienci doceniają wirtualnych asystentów, gdyż rozwiązują oni problemy szybciej niż call center, czy tradycyjny formularz. Z prognoz Accenture „TechVision2018” wynika, że do 2020 roku 85 proc. interakcji z klientami bankowym będzie obsługiwana przez chatboty ze wsparciem sztucznej inteligencji. Jak podaje Capgemini w raporcie „Efma World Retail Banking 2018”, sztuczną inteligencję w polskich bankach wykorzystuje się głównie przy mikrozadaniach, takich jak odpowiedzi na najczęstsze pytania, rekomendacje działań sprzedażowych dla doradców czy sortowanie i automatyczne odpowiedzi na e-maile. Wielu ekspertów z banków i firm consultingowych spodziewa się w przyszłości dalszego rozwoju robodoradztwa. Na świecie przykładem sprzedaży przez boty bardziej skomplikowanych produktów finansowych jest Amy stworzona przez HSBC Hong Kong dla klientów bankowości korporacyjnej, Erica, która jako wirtualny doradca pomaga klientom Bank of America zarządzać wydatkami, czy Access Investing rozwijany przez Morgan Stanley. W Polsce od ponad dwóch lat działa „Wirtualny Doradca Alior Banku”, wykorzystywany w miękkiej windykacji, aby przekonywać klientów do spłaty zadłużenia, a także w badaniach marketingowych.

Polską aplikację PaniAla, działającą od lipca 2018 roku, można uznać za projekt o tyle pionierski, że niezwiązany z żadną konkretną marką finansową.

– PaniAla przede wszystkim edukuje klienta, Do jej funkcji należy również polecenie użytkownikowi spersonalizowanej oferty – wyjaśnia Łukasz Olesiński, Business Development Director z firmy PaniAla. – Sztuczna inteligencja odpowiada za rozpoczęcie rozmowy, rozpoznanie potrzeby, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, zbieranie danych do wniosku, itd. Bot oparty o machine learning wykonuje część pracy ludzkiej, aktualnie głównie tej powtarzalnej, monotonnej, której często nie lubią doradcy bankowi, czy pośrednicy. Bot ma więcej cierpliwości, nigdy się nie męczy i chętnie nawet po raz setny odpowie na to samo pytanie. Dodatkowo pracę bota wspierają konsultanci. Obecnie jesteśmy w procesie uczenia bota „zachowań”, rozpoznawania intencji, prowadzenia rozmów zgodnie z przyjętymi schematami dla różnych produktów finansowych. Udało nam się osiągnąć poziom obsługi przez bota zapytań na już opracowane scenariusze do 85 proc. konwersacji. W fazie testowej aplikacja została pobrana prawie 4 tys. razy, co uważamy za sukces.

Z aplikacji PaniAla korzystać mogą zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy, głównie mikro i małe firmy. – Ten segment to również grupa docelowa Kredytmarketu, stąd decyzja o współpracy – dodaje Aleksander Widera. – Twórcy aplikacji przekonali nas także swoim edukacyjnym podejściem, ponieważ sami je stosujemy i propagujemy. Z własnego doświadczenia wiemy, że przedsiębiorcy poszukują wiedzy o finansach.

– Wiele osób nie ma kogo zapytać o kwestie związane z finansami – podkreśla Łukasz Olesiński. – Czasami może się po prostu wstydzi, czy nie ma śmiałości, a czasami nawet nie wie jak skonstruować pytanie. Tymczasem PaniAla pokazuje, jak samemu wyliczyć koszty korzystania z określonych produktów finansowych, co pomoże w przyszłości uniknąć błędnych decyzji.

PaniAla proponuje oferty z zakresu kredytów, leasingu, faktoringu czy ubezpieczeń. Można z nią rozmawiać przez Messenger lub instalując aplikację na własnym smartfonie. Obydwie formy są bezpłatne.

Źródło: Kredytmarket

2019-02-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców