Niezależny Związek Zawodowy Pracowników Bankowości i Usług „Dialog 2005” opublikował na swojej stronie komunikat dotyczący banku BNP Paribas. Związkowcy stawiają bank za wzór w kontekście działań profilaktycznych w walce z koronawirusem.
Pierwsze sygnały, jakie otrzymaliśmy od pracowników banków, w tym od pracowników BNP Paribas, nie były pozytywne. Skarżono się m.in. na brak środków do dezynfekcji, plastikowych szyb odgradzających klientów i konieczność realizacji wyśrubowanych planów sprzedażowych w trudnych warunkach. Najwidoczniej sytuacja zaczyna się poprawiać, bo Związek „Dialog 2005” zamieścił na swojej stronie internetowej komunikat, w którym chwali zarząd banku BNP Paribas za działania podjęte w celu zminimalizowania ryzyka zarażenia się koronawirusem przez pracowników.
„Mamy dobry przykład odpowiedzialnego Pracodawcy. W tych ciężkich czasach BNP Paribas Bank Polska S.A. zadbał o swoich pracowników w sposób należyty. Zapewnił środki do dezynfekcji, maseczki, mydła antybakteryjne i rękawiczki. Dla pracowników obsługujących klientów montowane są specjalne osłony plexi, godziny pracy oddziałów zostały skrócone, a dla pracowników centrali zorganizowano pracę zdalną. Uruchomiono również wsparcie psychologiczne na telefon.” – czytamy na stronie Dialogu.
Dodano, że ponadto bank przekazał środki na wykonanie 1 tysiąca testów na obecność SARS-CoV-2, a także zakupił 20 tysięcy maseczek ochronnych, które dostarczy do ośrodków medycznych.
Związkowcy zachęcają jednocześnie inne banki do kontaktu z prezesem zarządu BNP Paribas w celu uzyskania informacji, jak zorganizować ochronę przed koronawirusem, którą udało się wdrożyć w BNP Paribas.
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Dajcie nam znać w komentarzach lub napiszcie bezpośrednio do mnie: [email protected]