ING Bank Śląski udostępnił w ING Business nową, zdalną identyfikację tożsamości klienta opartą na biometrii. Dzięki niej spółki otworzą konto 100% zdalnie, bez konieczności kontaktu z doradcą, czy wizyty w oddziale. To pierwsze na rynku konto dla spółek prowadzących pełną księgowość, które można otworzyć za pomocą selfie.
Proces otwarcia konta dla spółki odbywa się w całości zdalnie – od wypełnienia wniosku do aktywacji konta firmowego, które obsługiwane jest w pełni online. Klient wypełnia wniosek na stronie banku, następnie po otrzymaniu danych dostępowych do systemu i zalogowaniu się do niego, podpisuje umowę, wysyła zdjęcia dowodu i wykonuje skan twarzy. Bank po pozytywnej weryfikacji klienta aktywuje konto.
Zdalna identyfikacja tożsamości jest oparta na biometrii. Polega na porównaniu rysów twarzy z wizerunkiem w dowodzie tożsamości. System i aplikacja mobilna ING Business prowadzą użytkownika po procesie krok po kroku. Klienci banku będą mogli skorzystać z nowej funkcji także podczas aktualizacji danych dokumentów tożsamości.
„W kwietniu, czyli w kluczowym momencie pandemii, ponad 50% spółek otworzyło rachunek przez internet lub podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem. Teraz spółki będą mogły założyć konto całkowicie online, dzięki weryfikacji tożsamości za pomocą selfie i zdjęć dokumentu tożsamości. Rozwiązanie znane było do tej pory tylko klientom indywidualnym. ING jako pierwszy bank daje taką możliwość spółkom. Jestem przekonany, że usprawniony proces otwarcia konta będzie bardzo dobrze przyjęty przez klientów.” – powiedział Michał Bolesławski, wiceprezes banku odpowiedzialny za Pion Klientów Biznesowych.
Źródło: ING