Niemal równo rok temu – 28 maja 2020 roku, dokładnie o godzinie 14.41 pierwszy klient PKO Banku Polskiego zapytał za pomocą Asystenta głosowego w aplikacji IKO o historię konta. Niecałą godzinę później o 15.33 klientka zleciła Asystentowi dokonanie pierwszego przelewu. Asystent głosowy został wtedy uruchomiony pilotażowo dla części użytkowników aplikacji. Wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno z telefonów z systemem operacyjnym Android jak i iOS mogą korzystać z voicebota od początków sierpnia 2020 roku.
Od momentu uruchomienia Asystent głosowy IKO przeprowadził już 585 tys. rozmów z klientami, obecnie jest to ok. 60 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też ponad 1,2 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70 tematów rozmów, teraz jest ich 250 i będzie ich sukcesywnie przybywać. Asystent ma prawie 300 tys. unikalnych użytkowników
Przy pomocy asystenta można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie. Wspieranych przez asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie. Rozumie język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć „zrób przelew do…” , ale też „pchnij kaskę…”. Użytkownik IKO nie musi Asystenta instalować – wystarczy kliknąć w ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.
Źródło: PKO BP