Alicja Mroczkowska, związana z Avivą od ponad 20 lat, została powołana na prezesa spółki Aviva Services Sp. z o. o., prowadzącej centrum eksperckie ASEC. ASEC pozostaje w strukturze grupy Aviva i będzie nadal świadczyć specjalistyczne usługi na jej rzecz, a jego siedziba zostaje w Warszawie.
ASEC to skrót od Aviva Services – Expertise Centre. Działa od 11 lat i jest nie tylko największym centrum aktuarialnym w Polsce, ale również rosnącym ośrodkiem usług eksperckich w zakresie finansów, ryzyka, data science oraz IT. Zatrudnia ponad 200 specjalistów.
– Zwiększa się zakres naszego wsparcia dla rynków strategicznych Avivy (Wielkiej Brytanii, Irlandii i Kanady) oraz samej centrali grupy. Rozpoczęliśmy ostatnio pracę w kilku nowych obszarach: wsparcia wyliczenia bilansu i wymogu kapitałowego grupy, oceny szeroko rozumianego ryzyka modeli (w tym aktuarialnych, finansowych) oraz podjęliśmy się optymalizacji procesu i metodologii raportowania spółek życiowych w Irlandii. Kontynuujemy też wsparcie dla rynków, które Aviva zdecydowała się sprzedać, czyli Włoch i Francji. Zależy nam, żeby w tym okresie przejściowym, dostarczane przez nas usługi były na tak wysokim poziomie, jak dotychczas – mówi Alicja Mroczkowska, powołana właśnie na prezesa spółki prowadzącej ASEC.
Choć ASEC jest najbardziej znany jako centrum aktuarialne, równolegle rozwija obszar IT, który zatrudnia blisko 50 osób. Zespół IT zajmuje się obsługą kluczowych systemów globalnych grupy Aviva, począwszy od systemów aktuarialnych, raportowania finansowego, przez kadrowe, zarządzania ryzykiem i prawne.
– Nasze kompetencje w zakresie rozwiązań chmurowych, wytwarzania oprogramowania i automatycznych testów, DevOps, Security, systemów SaaS i metodyce Agile, a wkrótce Gildii Scrum Masterów będziemy dodatkowo wzmacniać ekspertami z rynku. Stajemy się centrum eksperckim również w tym zakresie – mówi Alicja Mroczkowska.
ASEC ma spore doświadczenie w rozwijaniu młodych talentów i tworzeniu ścieżki karier dla nowych pracowników.
– Przygotowujemy kolejną edycję IT Academy oraz stale rozwijamy cykl szkoleń aktuarialnych i finansowych, które wspierają pracowników w szybkim budowaniu i rozwijaniu potrzebnych kompetencji. Inwestujemy dużo czasu w wewnętrzne programy szkoleniowe, aby poprzez wykorzystywanie wiedzy naszych ekspertów tworzyć ciekawe miejsce pracy i podnosić kwalifikacje pracowników. Umożliwiamy również rozwój w obszarze data science, w którym również nasi stażyści mogą brać udział w ciekawych projektach – dodaje Alicja Mroczkowska.
ASEC wspiera indywidualne potrzeby pracowników – zarówno rozpoczynających pracę zawodową, jak i doświadczonych. Osoby studiujące chętnie korzystają z możliwości pracy w niepełnym wymiarze etatu, a świeżo upieczeni rodzice – z dodatkowego urlopu „bobasowego” czy skróconych godzin pracy.
Siedziba ASEC pozostaje w dotychczasowym miejscu, czyli w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4B. Zespół pracuje w systemie hybrydowym, wdrożonym już przed pandemią. – Dzięki temu nasi specjaliści mogą również pracować poza Warszawą. Nie wprowadzamy zbędnych ograniczeń, gdyż miejsce, z którego kontraktujemy się z klientami, ma drugorzędne znaczenie w naszym modelu międzynarodowym. Ważna jest dobra komunikacja i jakość dostarczanych rozwiązań – podkreśla Alicja Mroczkowska.
Alicja Mroczkowska jest związana z Avivą od ponad 20 lat. Pracę rozpoczęła od udziału w projekcie rozwoju biznesu na Litwie (który właśnie obchodzi swoje 20-lecie). Później pracowała w Wilnie, odpowiadając za obsługę klienta oraz pełniła rolę głównego underwritera. Po powrocie do Polski kierowała ważnymi projektami lokalnie, a w latach 2009-2012 pracowała w strukturach europejskich Avivy, gdzie odpowiadała za koordynację projektów, w tym wdrożenia sieci agencyjnej w Rosji. Później zajmowała stanowisko dyrektora ds. inicjatyw rozwoju sieci sprzedaży w Avivie w Polsce, a od ponad 7 lat pełniła funkcję dyrektora Centrum Usług Wspólnych Aktuariatu. W czerwcu 2020 r. powołana na członka zarządu spółki Aviva Services Sp. z o. o, która prowadzi ASEC, a w lipcu 2021 na jej prezesa.
Źródło: Aviva