PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWirtualne karty, konta na selfie i kredyty online – SGB-Bank szykuje nowości. Rozmawiamy z prezesem Mirosławem Skibą

Banki spółdzielcze

Wirtualne karty, konta na selfie i kredyty online – SGB-Bank szykuje nowości. Rozmawiamy z prezesem Mirosławem Skibą

Informacje Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 23.08.2021 (06:11) Nasz Gość
Banki spółdzielcze

O wyzwaniach stojących przez sektorem spółdzielczym, cyfrowym przyspieszeniu i nowościach produktowych rozmawiamy z prezesem zarządu SGB-Banku Mirosławem Skibą.

Wojciech Boczoń: Na czym opiera się nowa strategia „Otwieramy przyszłość”?

Mirosław Skiba, Prezes Zarządu SGB-Banku SA, fot. Igor Wojtkowiak

Mirosław Skiba, Prezes Zarządu SGB-Banku SA: Nasza strategia opiera się na czterech filarach. Podkreślamy w niej bardzo mocno klientocentryczność, czyli postawienie klienta absolutnie w centrum uwagi. Istnieją pewne uniwersalne wartości, które są ważne dla klientów, niezależnie od formy własności poszczególnych banków: kultura obsługi, bezpieczeństwo transakcji, umiejętność długoterminowego utrzymywania relacji, dostarczanie najlepszych produktów czy wręcz wyprzedzanie oczekiwań klientów. To dla nas priorytet, klient stoi w centrum uwagi. Drugim z elementów jest postawienie na zrzeszeniowość, czyli wykorzystanie naszej struktury organizacyjnej i formuły działania w jak najpełniejszym stopniu. Chcemy, żeby banki, które wchodzą w skład zrzeszenia – nawet te najmniejsze – miały dostęp do najbardziej zaawansowanych rozwiązań. Chcemy zwiększać współpracę wewnątrz Grupy, integrować wiele usług i współpracować przy obsłudze dużych projektów inwestycyjnych.

Digitalizacja, czyli inaczej „Cyfrowa Moc” to kolejny filar strategii SGB. Nowoczesne cyfrowe rozwiązania technologiczne muszą wspierać wartości, które kultywujemy od 160 lat. Klient nie znajdzie na rynku innej oferty, która tak dobrze łączy bliskość fizyczną z digitalizacją na poziomie krajowych czy światowych graczy. To nam też pozwoli zwiększyć efektywność, a ona jest z kolei czwartym filarem strategii. Z jednej strony chodzi oczywiście o efektywność kosztową, ale także o efektywność procesową.

Czy pandemia miała wpływ na cyfrowe przyspieszenie, czy owo cyfrowe przyspieszenie działo się niezależnie od zawirowań rynkowych?

Pandemia nie zmieniła naszych planów, jeśli chodzi o realizację poszczególnych kroków transformacji cyfrowej, natomiast przyspieszyła proces adaptacji klientów do rozwiązań, które przygotowywaliśmy. Mimo tego, że banki spółdzielcze były w mniejszym stopniu dotknięte zamykaniem placówek, to jednak kryzys wywołany przez koronawirusa spowodował pewne zmiany w kolejności wdrożeń. Za przykład może posłużyć SGB ID, które początkowo planowaliśmy wdrożyć w drugiej połowie roku. Jednak ograniczenia w dostępności do urzędów publicznych stworzyły nowe potrzeby klientów. Dlatego zmieniliśmy harmonogram wdrożeń i zaproponowaliśmy SGB ID wcześniej. Między innymi dzięki temu, nasi klienci mieli dostęp do wszelkich programów pomocowych dokładnie w tym samym czasie, co pozostała część rynku. A zapewniam pana, że to było niemałe wyzwanie, biorąc pod uwagę naszą konstrukcję i mnogość systemów. Wyszliśmy z założenia, że nasz klient powinien mieć dostęp do takich samych rozwiązań, jakimi dysponują klienci innych banków. To była nasza główna motywacja.

SGB-Bank ma już w zasadzie większość nowinek technologicznych w swojej aplikacji. Jakie będą kolejne kroki? Czego nowego mogą się spodziewać klienci?

Przez cały czas rozwijamy nasze płatności, ale również możliwości dostępu do obszaru sprzedażowego. Jesteśmy już bardzo zaawansowani w procesie uruchomienia konta na selfie, pracujemy nad procesem sprzedażowym kredytów gotówkowych, chcemy udostępnić klientom karty wirtualne.

Jeśli chodzi o sprzedaż kredytów online, to rozumiem że chodzi o zapowiadaną jakiś czas temu platformę sprzedaży kredytów?

Zmiany harmonogramów spowodowały, że wchodzimy w ten obszar z kilkumiesięczną zmianą w stosunku do tego, co początkowo zapowiadaliśmy. Jesienią chcemy rozpocząć produkcyjne wdrożenia sprzedaży kredytów online. Śledzi pan nasze wdrożenia, więc pewnie pan zauważył pewną sekwencję procesów, które realizujemy. Zaczęliśmy od płatności, później przeszliśmy do aplikacji mobilnej SGB Mobile i VAS-ów (usług dodanych – red.). Kolejnym krokiem jest właśnie budowa cyfrowego kanału sprzedażowego dla kredytów. W formule bardzo bezpiecznej i przyjaznej dla klienta.

A czy te wszystkie nowości cyfrowe leżą w DNA banku spółdzielczego? Czy digitalizując procesy bank nie osłabia relacji z klientem?

Byłoby to bardzo niebezpieczne, gdybyśmy procesami cyfrowymi chcieli zastąpić osobiste relacje z klientami. Relacja z bankiem to tak naprawdę relacja z ludźmi. Tak jak podkreślamy w naszej strategii – nie chcemy cyfrowymi procesami zastąpić bezpośredniego kontaktu. To jest wartość dodana, możliwość, z której klient może skorzystać. Jeśli woli bankowość tradycyjną, to nadal jest mile widziany w  oddziałach naszych banków. Jeśli woli obsługę elektroniczną, dostarczamy mu odpowiednie narzędzia.

Niebezpieczną sytuacją byłoby, gdyby po te cyfrowe narzędzia musiał iść do innego banku. Dziś przecież wszyscy – niezależnie od wieku – używają smartfonów. A nowe pokolenie klientów już nie wyobraża sobie funkcjonowania bez kanałów zdalnego kontaktu. Gdybyśmy nie dostarczyli im odpowiednich rozwiązań, zamknęlibyśmy sektor przed dopływem nowych klientów. Wtedy dopiero skazalibyśmy się na wymarcie. Być może w bankach spółdzielczych klient jest nieco inny, ale nie oznacza to, że nie ma takich samych potrzeb, jak klienci w całym sektorze. Dzisiaj nikt w bankach spółdzielczych nie kwestionuje digitalizacji czy mobilności.

Czy wraz z nowościami technologicznymi idą w parze nowości w ofercie?

Tak. W strategii założyliśmy sobie, że banki zaoferują produkty najlepiej dopasowane do poszczególnych grup klientów. By konta dla młodzieży uwzględniały specyfikę tej grupy, a oferta dla małych firm była dopasowana technologicznie do wszelkich możliwych form wsparcia czy programów pomocowych, itd. Technologia nie jest dla nas celem – ona jest funkcją biznesu. Na koniec dnia zależy nam na tym, by klient znajdował w banku spółdzielczym najlepszą ofertę dla siebie. SGB-Bank zawsze będzie tu pełnił rolę pomocową w budowaniu takich ofert  i współuczestniczył w kredytowaniu dużych przedsięwzięć.

Jak pan widzi rolę banków spółdzielczych w programach odbudowy po kryzysie ?

My już teraz bardzo aktywnie włączamy się w dzieło odbudowy gospodarki po kryzysie wywołanym pandemią, więc naszą przyszłą rolę oceniam jako bardzo istotną. Obecnie ogłaszane propozycje i formy wsparcia kierowane są w dużej mierze do lokalnych społeczności, obejmują współpracę z samorządami i przedsiębiorcami. Jako bankowość spółdzielcza obsługujemy około 30 proc. samorządów, a one – tak jak biznes – opierają swój rozwój o wszelkie fundusze pomocowe. Mamy też najgęstszą sieć doradców zlokalizowanych blisko gmin. Nasza rola z natury rzeczy jest bardzo  istotna w całym procesie transformacji gospodarczej i robimy wiele, aby być blisko wszystkich obecnie wdrażanych i planowanych programów. Nie wyobrażam sobie zresztą, abyśmy mogli działać inaczej: wsparcie kierowane w stronę lokalnych społeczności jest częścią naszej spółdzielczej misji.

Przez banki komercyjne przetoczyła się fala podwyżek za usługi bankowe. Czy takie same procesy zachodzą w bankowości spółdzielczej?

Przegląd prowizji, kosztów, struktury przychodów nastąpił we wszystkich bankach – niezależnie od formy własności. Jesteśmy sektorem bardzo nadpłynnym, co w przypadku spadku stóp procentowych uderzyło nas w znaczącym stopniu. Banki spółdzielcze też przebudowują strukturę swoich przychodów, ale nie obserwujemy gwałtownej zmiany cen, jeśli chodzi o opłaty i prowizje. Spółdzielcy mocno rozszerzają swoją ofertę, proponują nowe rozwiązania, z większą intensywnością wchodzą w oferowanie produktów ubezpieczeniowych. Cenniki zmieniają się we wszystkich bankach, choć pewnie w sektorze spółdzielczym te ruchy są nieco mniejsze.

Czy klienci chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań? Może pan zdradzić ile osób korzysta z SGB ID czy bankowości mobilnej?

Jeśli chodzi o SGB ID to jest to ponad 100 tysięcy zarejestrowanych, unikalnych użytkowników. Liczba ta rośnie, bo rośnie liczba instytucji, które takie rozwiązania akceptują. Dziś rolnicy mogą składać wnioski drogą cyfrową, więc oferta bankowości mobilnej to w zasadzie rynkowy wymóg. Jeśli chodzi o naszą aplikację, mamy ponad 100 tysięcy aktywnych użytkowników, a zarejestrowanych urządzeń ponad 170 tys. Obserwujemy też znaczący wzrost transakcyjności. I co ciekawe – nie odbywa się to kosztem transakcji w innych kanałach. Cyfrowi klienci stają się po prostu bardziej aktywni. Takie usługi, jak Autopay czy zarządzanie subskrypcjami służą przede wszystkim realizacji naszej strategii – nieustającej koncentracji na konsumencie. To nowoczesna formuła utrzymania bliskości z klientem. Czy my na tym zarobimy? Tak, ale to nie jest wymiar wyrażany tylko  w złotówkach…

2021-08-23
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców