PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćBank Pocztowy SABank Pocztowy w 2010 r. planuje obsługiwać 650 tys. klientów
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy

Bank Pocztowy - oferuje proste i bezpieczne usługi finansowe blisko klienta, poprzez nowoczesną bankowość cyfrową, sieć własną oraz liczącą 4,7 tys. placówek sieć Poczty Polskiej.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-pocztowy

Bank Pocztowy w 2010 r. planuje obsługiwać 650 tys. klientów

Bank Pocztowy SA 29.01.2010 (08:23) artykuł nadesłany
Bank Pocztowy

W 2010 r. Bank Pocztowy planuje dalszy dynamiczny rozwój, szybszy niż całego sektora. W roku 2009 pokazaliśmy, iż umiemy wykorzystywać rynkowe szanse – obrazuje to wzrost detalicznego portfela kredytowego – mówi Tomasz Bogus, p.o. prezesa zarządu Banku Pocztowego.

Mamy też ambitne plany na kolejne lata. Aktualnie kończymy prace nad strategią na okres od 2010 do 2013 roku, zgodnie z którą chcemy być bankiem detalicznym z silną kompetencją rozliczeniową i ofertą dla małych i średnich firm. I właśnie tej wizji podporządkowane są już nasze plany na bieżący rok – dodaje Tomasz Bogus.

Bank zamierza uzyskać w 2010 r. wynik netto na poziomie 14 mln zł, porównywalny z rokiem 2009. Na koniec roku planowane jest osiągniecie poziomu 2,9 mld zł w kredytach, co oznacza przyrost o 53%, podczas, gdy wzrost kredytów złotowych w całym sektorze wg prognoz będzie się kształtował na poziomie 6%. Planowane saldo depozytów wyniesie 3,7 mld zł, co oznacza przyrost o 37% (w sektorze o 8,5%).  W obszarze usług kredytowych Bank chce skoncentrować się szczególnie na tych o niższym poziomie ryzyka, a więc kredytach hipotecznych oraz gotówkowych dla ponad 3 tys. zakładów pracy, z którymi Bank współpracuje  (są to przede wszystkim instytucje sfery publicznej).

Wynik na działalności bankowej na koniec 2010 roku powinien wynieść ok. 280 mln zł. Od paru lat Bank Pocztowy zmienia swoją strukturę przychodów – spada w niej udział rozliczeń, a wzrasta udział bankowości detalicznej i korporacyjnej. Ta tendencja utrzymana będzie w 2010 r., kiedy to bankowość detaliczna powinna wygenerować blisko 59% przychodów, a bankowość korporacyjna ok. 29%. Udział rozliczeń w wyniku spadnie do 12% – związane jest to m.in. z wzrostem przychodów generowanych przez pozostałe dwa obszary oraz obniżeniem w 2010 roku stawki za rozliczenia z Pocztą. Bank zdecydował się na ten krok, aby wesprzeć głównego akcjonariusza, który stara się poprawić swoją sytuację finansową.

Bankowość detaliczna

W 2010 r. Bank Pocztowy chce pozyskać 156 tys. nowych klientów. Zgodnie z przyjętą segmentacją w obszarze detalicznym bank kieruje swoją ofertę przede wszystkim do osób z miejscowości poniżej 50 tys. mieszkańców (w tym do uczniów i studentów), a także Klientów z miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców, z dochodami netto poniżej 3 000 zł netto, nestorów i mikroprzedsiębiorców. Szczególnie mocno bank będzie zabiegał o przekonanie do swoich usług klientów z małych miejscowości, emerytów oraz osoby dotychczas niekorzystające z bankowości – nieubankowionych. Wśród obecnych klientów aż 90% należy do wskazanych grup docelowych.

Bank chce pozyskać nowych klientów oferując im proste, zrozumiałe  produkty , głównie atrakcyjne Pocztowe Konta Standard i Nestor. Klienci, którzy zdecydują się na otwarcie rachunku osobistego w Banku Pocztowym zachęcani będą w przyszłości do skorzystania z innych produktów – rachunków oszczędnościowych, kredytów, lokat i ubezpieczeń.

W ofercie banku jest już większość produktów, jakich potrzebują jego grupy docelowe. Wyzwaniem na najbliższy rok jest dalsza optymalizacja procesów sprzedażowych, a także wprowadzenie systemu jakości.

Dodatkowo bank będzie nadal dostosowywał ofertę do osób nieubankowionych – obecnie wypracowywane jest najlepsze rozwiązanie kredytowe dedykowane tej grupie klientów. Rozwijana będzie także oferta dla mikrofirm – udostępniony zostanie kredyt w rachunku, a tabela opłat i prowizji Pocztowego Konta Firmowego będzie uproszczona.

Strategicznym projektem realizowanym w 2010 roku jest stworzenie w wybranych Urzędach Pocztowych sieci mikrooddziałów. Celem projektu jest zwiększenie efektywności sprzedaży oraz jakości obsługi. Mikrooddziały usytuowane będą w placówkach zlokalizowanych w centrach miejscowości od 5 do 50 tys. mieszkańców. Obecnie trwa pilotaż projektu. Docelowo ma powstać 200 mikrooddziałów, a do końca 2010 r. powinno działać ich już 41.

Dzięki zniesieniu opłat za prowadzenie kont, dopasowaniu oferty do wyznaczonych segmentów, uproszczeniu taryfy oraz utrzymania atrakcyjnej oferty Nowego Konta Oszczędnościowego w 2010 r. w Banku Pocztowym powinno zostać otwartych 167 tys. nowych rachunków osobistych i kont oszczędnościowych.

Saldo depozytów detalicznych ogółem powinno przekroczyć 2 mld zł.  Tempo przyrostu ich salda pomiędzy 4Q2009 a 4Q2010 wyniesie w Banku Pocztowym blisko 50% (na rynku około 10%).

Saldo kredytów detalicznych na koniec br. ukształtuje się na poziomie ok. 1,8 mld zł, w tym 1 mld zł stanowić mają kredyty gotówkowe, a blisko 0,8 mld kredyty mieszkaniowe. Tempo przyrostu salda kredytów konsumpcyjnych wyniesie w Banku Pocztowym ok. 78% (na rynku 10%), a kredytów mieszkaniowych 64% (na rynku 4%).

Bankowość korporacyjna i rozliczeniowa

Zgodnie z segmentacją oraz strategią wypracowaną dla obszaru w minionym roku, Bank Pocztowy skoncentruje się szczególnie na rozwoju w sektorze MSP oraz mieszkalnictwa. W 2010 r. bank chce pozyskać 900 nowych klientów MSP i 800 z sektora mieszkalnictwa.

Saldo kredytów korporacyjnych przekroczy 1 mld zł, co oznacza przyrost w blisko 40% tempie (na rynku 5,5%). Depozyty korporacyjne zakończą rok na poziomie przeszło 1,7 mld zł. Tempo przyrostu salda wyniesie blisko 22% (na rynku 2%).

Działania w obszarze korporacji i rozliczeń skupione będą na wdrożeniu docelowego modelu obsługi operacyjnej. Jego główne założenia to centralizacja i zapewnienie niezawodnych, szybkich procesów, minimalizacja obsługi operacyjnej w oddziałach, wykorzystanie alternatywnych kanałów obsługi, w tym Poczty Polskiej, wykorzystanie nowoczesnych narzędzi informatycznych oraz wdrożenie systemu raportowania i zarządzania sprzedażą oraz zarządzania procesowego.

Źródło: Bank Pocztowy

obsługa klienta 2010-01-29
Redakcja PRNews.pl
Tagi: obsługa klienta

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców