18 bm. pojawiły się w Internecie fałszywe maile, których nadawca prosi o weryfikację danych dotyczących kart kredytowych PKO Banku Polskiego twierdząc, że nie potwierdzenie tych danych skutkować będzie zamknięciem rachunku.
PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości. Są one wysyłane są przez osoby podszywające się pod Bank.
PKO Bank Polski niezwłocznie zareagował na zaistniałą sytuację zamieszczając w swoim serwisie internetowym (www.pkobp.pl) informację, w której poproszono klientów aby nie odpowiadali na tego typu maile, nie korzystali z podanego w nich linku i nie udostępniali danych dotyczących karty, tj. jej numeru, kodu PIN daty ważności i kodu CVV2.
Klienci ostrzegani są też, że fałszywe e-maile, mogą mieć na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.
Warto ponadto podkreślić, że PKO Bank Polski nigdy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą mailową. Na stronie logowania do systemu bankowości elektronicznej iPKO umieszczone są zasady bezpiecznego korzystania z usług bankowości elektronicznej.
Przy każdej próbie uzyskania drogą elektroniczną poufnych danych klientów, PKO Bank Polski ściśle współpracuje z organami ścigania.
Źródło: PKO Bank Polski