PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKlarna rozpoczyna współpracę z Legia Ladies

Klarna rozpoczyna współpracę z Legia Ladies

Informacje 05.04.2023 (13:13) informacja prasowa
Marketing

Partnerstwo szwedzkiego fintechu Klarna z Legią Warszawa, najbardziej utytułowanym klubem piłkarskim, wchodzi właśnie na nowy poziom. Bank będzie wspierał drużynę Legia Ladies jako sponsor główny. Poprzez współpracę z klubem, Klarna szerzy ideę równości płci w sporcie, wpływając tym samym na popularyzowanie żeńskiego futbolu w Polsce. W Polsce w piłkę nożną gra 25 tysięcy zawodniczek – to wciąż niewiele – w krajach Europy Zachodniej liczba ta jest niemal sześciokrotnie większa.

Klarna i Legia Ladies chcą wyznaczać nowe standardy w branżach, w których na co dzień działają. Szwedzki fintech jako wiodący globalny bank detaliczny, dostawca płatności oraz aplikacja zakupowa ze swoimi innowacyjnymi rozwiązaniami wychodzi naprzeciw oczekiwaniom nowoczesnych konsumentów, rzucając wyzwanie tradycyjnym metodom płatności. Legia Ladies przełamuje stereotyp mówiący o tym, że futbol to sport zarezerwowany dla mężczyzn. Teraz te dwie marki połączyły siły. Klarna została pierwszym oficjalnym sponsorem Legia Ladies i wspólnie ze stołecznym klubem będzie promować ideę równości płci w sporcie poprzez popularyzowanie żeńskiej piłki nożnej w Polsce. Jest to bardzo ważna inicjatywa, bowiem liczba zawodniczek w Polsce jest sześciokrotnie mniejsza niż w krajach takich jak Niemcy, Holandia, Francja czy Szwecja.

„Chcemy wspierać organizacje, które starają się zmienić status quo. Do takich niewątpliwie należy drużyna Legia Ladies. Dla Klarny bardzo ważne jest wspieranie równości i walka ze stereotypami. Jesteśmy przekonani, że ta współpraca przyczyni się do zmiany obrazu piłki nożnej kobiet i do wzrostu jej popularności” – komentuje Łukasz Dwulit, Head od Klarna Poland.

„Od kilku lat rozwijamy projekt kobiecej piłki w ramach Legia Soccer Schools, gdzie trenuje obecnie kilkadziesiąt zawodniczek. Partnerstwo z Klarną to szansa na rozwój seniorskiej drużyny Legia Ladies oraz promocję tej dyscypliny w Polsce. Wiemy jakim wyzwaniem jest profesjonalizacja kobiecej piłki nożnej. Mamy nadzieję, że nasze zaangażowanie w tę dziedzinę przyczyni się do wzrostu liczby trenujących dziewczyn i zainteresowania naszą drużyną sponsorów – mówi Manager ds. komunikacji i marketingu Legii Warszawa Aleksandra Kalinowska.

To nie pierwsza tego typu inicjatywa podejmowana przez Klarnę. Marka nawiązała współpracę m.in. z Angel City FC – kobiecą drużyną z Los Angeles, z którą wspólnie podejmuje działania w duchu „women empowerment”. W 2021 roku marki stworzyły kolekcję ubrań „gender-free”, z których 10% dochodu zostało przekazane na fundację Downtown Women’s Center, wspierającą kobiety w kryzysie bezdomności oraz te, które doświadczyły podobnego problemu w przeszłości.

Legia Warszawa od wielu lat wspiera młode dziewczęta w ramach Legia Soccer Schools, które chcą zacząć swoją przygodę z piłką nożną. Obecny skład seniorski, który wspiera Klarna, powstał w 2020 roku. Od tego czasu, legionistki rozegrały ponad 50 spotkań i w 2021 roku zdobyły Puchar Polski na szczeblu Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej. Biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodniczek na co dzień pracuje w innym zawodzie, a piłka nożna jest dla nich dodatkowych zajęciem, które realizują w wolnym czasie, osiągnięcia zespołu są naprawdę imponujące. Dlatego współpraca z Klarną to dla nich szansa na jeszcze lepszy rozwój.

Dzięki sponsoringowi klub mógł zorganizować zimowe zgrupowanie w Hiszpanii i uzupełnić sprzęt treningowy.

Męski świat? Niekoniecznie!

Piłka nożna przez lata była domeną mężczyzn – realizowali się oni w roli piłkarzy, sędziów oraz trenerów. Jednak od kilku lat ten trend ulega zmianie, a żeński futbol zyskuje coraz większy rozgłos i powoli staje się kobiecym sportem numer jeden wśród gier zespołowych na świecie. Widać to w statystykach, rekordowych frekwencjach na stadionach oraz zainteresowaniu mediów. Żeńskie drużyny powstają przy największych klubach sportowych na świecie tj. FC Barcelona (Barça Women) czy Real Madryt (Real Madryt Femenino). W Polsce również coraz więcej drużyn Ekstraklasy otwiera się na sekcję kobiecą.

Według najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie PZPN1, obecnie ponad 25 tysięcy zawodniczek uczestniczy w rozgrywkach piłkarskich w Polsce (w 2013 było ich 3 tys.), niemal 800 kobiet w Polsce ma uprawnienia trenerskie, a prawie 500 sędziuje mecze. Co więcej, aż 87 proc. klubów posiadających zarówno sekcję kobiecą, jak i męską uważa, że zaangażowanie w piłkę nożną kobiet miało pozytywny wpływ na ich markę oraz reputację. To wciąż niewiele w porównaniu z Niemcami – do klubów zapisanych jest 203 tysiące dziewcząt, z Holandią, w której piłkę nożną ćwiczy 155 tysięcy kobiet, czy z Francją i Szwecją (ok.120 tysięcy).

“Projekt Legia Ladies dzięki zaangażowaniu Klarny zyska nową dynamikę oraz pozwoli nam na zwiększenie skali działań i podwyższenie jakości treningu .Cieszymy się, że na naszych strojach znajdzie się sponsor, który jest zainteresowany stałym rozwojem tej dyscypliny i chce w nią inwestować. Liczymy na wzrost liczby dziewczyn w naszych barwach i pozytywną zmianą wizerunku piłki kobiecej w skali krajowej – mówi zawodniczka Legia Ladies Amana Moura-Pietrzak.

Organizacje takie jak PZPN, UEFA czy FIFA także coraz częściej angażują się w działania mające na celu umocnienie pozycji kobiet w tym sporcie. Europejski Związek Piłkarski w 2019 uwolnił prawo do sponsorowania wydarzeń piłki nożnej kobiet, a polska federacja opracowała opracowała dokument „Czas na nas! Strategia Rozwoju piłki nożnej kobiet w Polsce na lata 2022-2026”, by przyśpieszyć rozwój tej dyscypliny w kraju.

Klarna rozpoczęła współpracę z Legią Warszawą pod koniec listopada 2022 roku – wprowadzając możliwość odroczenia płatności za zakupy w Legia FanStore. Na początku marca b.r. usługa “Zapłać za 30 dni” została rozszerzone także o ofertę biletową, dzięki czemu fani „Wojskowych” mogą odroczyć płatność za wejściówki na mecze bez dodatkowych kosztów.

Źródło: Klarna

2023-04-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców