To jedno z najmocniejszych zabezpieczeń platform internetowych przed atakami socjotechnicznymi typu phishing, które opierają się na wyłudzeniu danych. Umożliwia zabezpieczenie zarówno logowania w przeglądarce, jak i w aplikacji mobilnej. Chroni nawet wtedy, gdy ktoś skradnie login i hasło użytkownika.
ING jako pierwszy bank w Polsce umożliwia taką funkcjonalność również w aplikacji mobilnej – możliwość zarejestrowania w Moim ING sprzętowego klucza zabezpieczającego w standardzie FIDO2, popularnie nazywanego kluczem U2F. To klient będzie decydować, czy chce w ten sposób zabezpieczyć zarówno logowanie w przeglądarce, jak i w aplikacji – czy tylko w jednym z tych kanałów. Klucze można podłączać bezpośrednio do komputera lub smartfona, jak również zbliżeniowo z wykorzystaniem funkcji NFC.
– W ING rozwijamy i wdrażamy dodatkowe innowacyjne zabezpieczenia, które lepiej ochronią naszych klientów przed różnego typu oszustwami. Codziennie jesteśmy narażeni na różnego rodzaju ataki socjotechniczne, nie jesteśmy jednak bezbronni. Jako bank mamy wiele sposobów wspierania naszych klientów w walce z cyberprzestępcami. Zdecydowaliśmy się na jedno z najmocniejszych zabezpieczeń. Klucze U2F to nowatorskie rozwiązanie w polskiej bankowości i jedna z najlepszych metod ochrony przed cyberoszustami – podkreśla Marcin Giżycki, Wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
Jak to działa?
- Wybór konkretnego modelu klucza zależy od potrzeb i sprzętu, z którego loguje się klient. Klucz musi być zgodny ze standardem FIDO2. Bank nie prowadzi sprzedaży czy dystrybucji kluczy,
- Aby aktywować pierwszy klucz należy zgłosić się do placówki bankowej ING – miejsca spotkań. Każdy kolejny klucz można aktywować samodzielnie w Moim ING. Aby to zrobić, wystarczy zalogować się do bankowości internetowej i potwierdzić logowanie aktywnym kluczem,
- Dodanie klucza trzeba potwierdzić kodem z SMS lub przez aplikację mobilną,
- Z kluczem bezpieczeństwa można logować się do Mojego ING przez przeglądarkę oraz w aplikacji mobilnej. Klucz należy dodać osobno dla przeglądarki oraz aplikacji mobilnej.
Źródło: ING