LINK4 jest pierwszym w Polsce ubezpieczycielem, który reklamuje się wykorzystując spot w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję. W kampanii marketingowej, która ruszyła w połowie marca, ubezpieczyciel promuje polisy Smart Casco. Spot LINK4 stworzony przez AI będzie emitowany w serwisie YouTube i na profilach marki w mediach społecznościowych.
Chociaż wszystkie ujęcia w reklamie LINK4 wygenerowane zostały przez sztuczną inteligencję, swoją rolę w produkcji odegrali także ludzie. Proces tworzenia kolejnych ujęć bazuje bowiem na stworzonym przez człowieka opisie, który stanowi instrukcję dla aplikacji wizualizującej tekst. Aby uzyskać finalnie zaplanowaną scenę, trzeba wygenerować kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt wstępnych obrazów, korygując w tym czasie odpowiednio opis. Uzyskane obrazy zamienia się później w sekwencję wideo.
– W LINK4 stawiamy na innowacje i lubimy testować nowe rozwiązania, także w marketingu. Jesteśmy pierwszym towarzystwem ubezpieczeniowym w Polsce, które zdecydowało się swój spot reklamowy wyprodukować przy pomocy AI. Wykorzystaliśmy ją do stworzenia ujęć, które wymagałyby zaangażowanie nie tylko dużego zespołu ludzi, ale także czasu i środków finansowych. Obecna technologia AI pozwala już dość wiernie przedstawić w filmie uszkodzony przez powódź, burzę czy pożar samochód. Efekty są na tyle obiecujące, że planujemy niedługo produkcję kolejnego spotu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – przyznaje Mirosław Gilarski, członek zarządu LINK4.
Spot reklamowy to wspólne dzieło agencji Brasil i Departamentu Komunikacji Marketingowej LINK4. Jak podkreślają autorzy spotu, w generowaniu wideo za pomocą AI najbardziej wymagające są dynamiczne interakcje przedstawianych obiektów, a największą uwagę trzeba zwracać na detale, które często sztuczna inteligencja pomija podczas animacji. Takie produkcje z wykorzystaniem AI będą niedługo standardem w marketingu online. Wprowadzenie tej technologii do produkcji spotów może zrewolucjonizować branżę i pomóc osiągnąć lepsze wyniki, a także oszczędzić czas. Dzięki sztucznej inteligencji można zautomatyzować lub skrócić do minimum kilka etapów postprodukcji takich jak montaż, dodawanie efektów specjalnych czy generowanie napisów.
W kampanii ubezpieczyciel promuje ubezpieczenie Smart Casco. W ramach ubezpieczenia klienci mogą wybrać z kilku wariantów ochrony samochodu, a jednym z nich jest zniszczenie i uszkodzenie auta przez żywioły. Między innymi takie szkody LINK4 pokazuje w spocie. Zakres ochrony od żywiołów obejmuje pożar (z wyłączeniem podpaleń), huragan, grad, powódź, lawinę i inne siły przyrody. Pozostałe warianty to kradzież i szkoda całkowita. Można je ze sobą łączyć, a klienci mogą ubezpieczać auta nawet 19-letnie.
Spot LINK4 stworzony przez sztuczną inteligencję będzie emitowany na platformie YouTube i na profilach marki w mediach społecznościowych LINK4.
Spot można obejrzeć tutaj: Żywiołowe re -perkusje? Smart Casco i gra gitara! – YouTube
Źródło: Link4