Visa ogłosiła dalszy globalny rozwój obszaru usług dodanych. Wzbogaciła swoją ofertę o nowe rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem i zapobiegania oszustwom oparte na sztucznej inteligencji. Produkty, będące częścią kompleksowego pakietu Visa Protect, zostały zaprojektowane w celu ograniczenia oszustw związanych z przelewami natychmiastowymi z konta na konto oraz płatnościami w internecie, a także transakcjami zarówno w obrębie sieci Visa, jak i poza nią.
Visa Protect to część szerokiego pakietu usług dodanych Visa, który liczy niemal 200 produktów w pięciu kategoriach cieszących się dużym zainteresowaniem. Są to: Akceptacja, Doradztwo, Wydawnictwo, Otwarta bankowość i Ochrona. Visa wykorzystuje dziesięciolecia doświadczenia, aby pomóc klientom w radzeniu sobie z coraz większą liczbą wyzwań. Firma zainwestowała w rozwój sztucznej inteligencji oraz w zapobieganie oszustwom. Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat Visa wydała 10 miliardów dolarów na technologie pozwalające na zmniejszenie ich skali i zwiększenie bezpieczeństwa sieci.
– Płatności cyfrowe wykraczają daleko poza sfinalizowanie sprzedaży. Wchodzimy w erę nowoczesnego handlu, gdzie zwycięzcy działają szybko, sztuczna inteligencja to konieczność, doświadczenia konsumenckie są elastyczne, a bezpieczeństwo to podstawa – powiedział Antony Cahill, Global Head of Value-Added Services, Visa. – Firmy szukają partnerów, którzy pomogą im zrealizować ich ambicje, umożliwią rywalizowanie i odnoszenie sukcesów. Jesteśmy dumni, że możemy być zaufanym partnerem, który wspiera coraz większą liczbę klientów w osiągnięciu tego celu w dzisiejszym wysoce konkurencyjnym środowisku.
Dla Visa bezpieczeństwo i zapobieganie oszustwom to podstawa. W zeszłym roku firma pomogła zablokować transakcje oszukańcze o wartości 40 miliardów dolarów – prawie dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim[1]. Rozwój obszaru usług dodanych skupia się na nowych rozwiązaniach Visa Protect, które mają zaspokoić potrzeby klientów i wykorzystać wiedzę firmy w dziedzinie sztucznej inteligencji:
- Rozszerzenie Visa Advanced Authorization (VAA) i Visa Risk Manager (VRM) na płatności innymi kartami niż Visa – szeroki zasięg opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań Visa do zarządzania ryzykiem oszustw jest teraz niezależny od schematu sieci, dzięki czemu wydawcy kart mają okazję uprościć procesy dotyczące bezpieczeństwa. W ramach jednego rozwiązania, które wykrywa oszustwa, mogą wzmocnić ochronę, jednocześnie obniżając koszty.
- Ochrona płatności w czasie rzeczywistym dokonywanych między kontami – pierwsze rozwiązanie Visa w zakresie zapobiegania oszustwom, stworzone specjalnie dla płatności natychmiastowych, w tym portfeli cyfrowych umożliwiających płatności P2P, transakcji z konta na konto oraz systemów natychmiastowych płatności banków centralnych. Dzięki modelom opartym na głębokim uczeniu maszynowym i AI, nowa usługa szacuje ryzyko w czasie rzeczywistym, pomagając instytucjom finansowym w zapobieganiu oszustwom poprzez automatyczne blokowanie nieprawidłowych transakcji, zanim do nich dojdzie.
Rozwiązania zaczną być dostępne dla klientów od pierwszej połowy 2024 roku, natomiast daty ich wdrożeń będą zależeć od produktu i rynku.
– Płatności cyfrowe w czasie rzeczywistym są niemalże wszechobecne, co oznacza, że potrzebujemy rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, które są przełomowe i dostosowane do stylu naszego życia– powiedział James Mirfin, SVP, Global Head of Risk and Identity Solutions, Visa. – W miarę jak oszustwa cyfrowe rosną pod względem liczby i złożoności, w Visa trzymamy rękę na pulsie i wzmacniamy naszą gamę rozwiązań zwalczających tego typu nieprawidłowości. Wykorzystujemy innowacyjne technologie i wiedzę dotyczącą AI, by nasze usługi mogły działać nawet poza siecią Visa – dodał.
O rozwiązaniach bezpieczeństwa typu end-to-end od Visa można przeczytać na stronie Intelligent Security oraz Visa.pl, gdzie znajduje się więcej informacji na temat dodatkowych usług oferowanych przez Visa dla firm.
Źródło: Visa