Klienci PKO Banku Polskiego mogą w serwisie internetowym iPKO składać wnioski o świadczenia z programu Aktywny Rodzic.
Rządowy program Aktywny Rodzic wspiera rodziców i opiekunów dzieci do 3. roku życia. Ułatwia im pogodzenie zadań związanych z rodzicielstwem i aktywnością zawodową. Za obsługę programu odpowiada ZUS.
Program obejmuje świadczenia:
- Aktywni rodzice w pracy – nowe świadczenie
- Aktywnie w żłobku – zastępuje Dofinansowanie pobytu w żłobku
- Aktywnie w domu – zastępuje Rodzinny Kapitał Opiekuńczy
Klienci PKO Banku Polskiego mogą w serwisie internetowym iPKO złożyć odpowiednie wnioski, wchodząc kolejno w: Usługi→e-Urząd→Aktywny rodzic→Złóż wniosek. Następnie powinni zaznaczyć, o jakie świadczenie się ubiegają oraz przeczytać uważnie treść oświadczenia, w którym jest informacja, kto może złożyć wniosek i co jest potrzebne do jego realizacji. Potem trzeba wypełnić odpowiednie dane we wnioskach i wybrać konto, na które wpłyną pieniądze ze świadczenia.
Klient może też pobrać kopię złożonego wniosku w formacie PDF. Natomiast potwierdzeniem jego złożenia jest Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) wysyłane przez Zakład Ubezpieczeń społecznych z adresu [email protected] na adres email podany we wniosku.
W ramach usług e-Urząd klienci PKO Banku Polskiego mogą składać też wnioski m.in. o świadczenie Rodzina 800+ czy Świadczenie wspierające (pomoc osobom z niepełnosprawnościami i ich opiekunom).
Źródło: PKO BP