PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacje„Tak jest łatwiej” – rusza kampania informacyjna. Raiffeisen Digital Bank poświęcona kredytom gotówkowym

„Tak jest łatwiej” – rusza kampania informacyjna. Raiffeisen Digital Bank poświęcona kredytom gotówkowym

Informacje 09.10.2024 (21:21) informacja prasowa
KredytyMarketing

Raiffeisen Digital Bank zainicjował nową kampanię informacyjną opartą na wynikach wewnętrznego raportu, opracowanego przez bank, który bada zastosowania pożyczek gotówkowych oraz cele kredytowe i zachowania konsumenckie klientów. Badanie dostarcza cennych informacji o tym, jak deklarowane preferencje pożyczkowe mogą być pomocne i wspierać nas w rozwiązywaniu finansowych sytuacji życiowych. Kampania prezentuje w pełni cyfrowy proces kredytowy i podkreśla łatwość zaciągania pożyczek w Raiffeisen Digital Bank pod hasłem: „Tak jest łatwiej”.

fot. Shutterstock

Kampania informacyjna „Tak jest łatwiej” przeprowadzona przez Raiffeisen Digital Bank skierowana jest do nowych i potencjalnych klientów. Jej celem jest pokazanie w jakich przykładowych sytuacjach życiowych kredyt gotówkowy może pomóc nam w realizacji prywatnych celów. Komunikacja będzie realizowana poprzez obecność na cyfrowych nośnikach w centrach handlowych, kinach i kanałach online oraz w mediach społecznościowych: Meta, Tiktok, Youtube, a także w internecie poprzez kampanie na Google.

Kampania oparta jest na wewnętrznych badaniach Raiffeisen Digital Bank dotyczących preferencji konsumenckich klientów. Analizując wyniki tych badań można stwierdzić, że najczęstszym klientem zaciągającym kredyt ratalny i gotówkowy w Polsce jest mężczyzna w wieku pomiędzy 31-40 lat, posiadający wykształcenie średnie, będący w związku małżeńskim i mieszkający we własnym mieszkaniu.

Większość klientów Raiffeisen Digital Bank zarabia od 3 000 do 6 000 PLN, następny przedział to od 6 000 do 10 000 PLN, co łącznie stanowi prawie 80% badanej populacji. Ta struktura dochodowa jest zgodna z ogólnopolskimi statystykami dotyczącymi średnich zarobków. Co ciekawe, nawet osoby o najwyższych dochodach (powyżej 20 000 PLN) także korzystają z kredytów i są również bardziej skłonne do zaciągania wyższych kwot kredytów (powyżej 60 000 PLN).

Badając dalej zachowania kredytobiorców wyłania się obraz, że ponad połowa klientów Raiffeisen Digital Bank zaciąga kredyty w przedziale od 4 000 do 65 000 PLN, a średni okres kredytowania wynosi ponad 7 lat (87 miesięcy). Najczęstsze powody zaciągania kredytów gotówkowych lub refinansowych to regularne wydatki domowe, a także naprawy lub remonty czy zakup elektroniki. Kolejne miejsce na liście wydatków zajmuje wyposażenie mieszkania czy pokrycie wydatków związanych z przeprowadzką do nowego domu. Finansujemy kredytem ratalnym zakup samochodu używanego, motocykla lub roweru elektrycznego oraz inne wydatki bieżące czy spłatę innych kredytów. Wzięcie kredytu gotówkowego może pomóc w realizacji celów życiowych, takich jak pokrycie kosztów ślubu i związanych z nim wydarzeń czy finansowanie wymarzonego urlopu, wakacji lub rodzinnej wycieczki oraz zakup droższych przedmiotów, takich jak meble czy sprzęty AGD/RTV. Zaciągamy zobowiązania pieniężne także na wydatki poprawiające urodę, medyczne i zdrowotne.

„Najnowsza kampania banku skupia się na prawdziwych potrzebach naszych klientów. Staramy się odzwierciedlić prawdziwe emocje, z którymi „nasi klienci” się borykają, ponieważ, stawiamy ich na pierwszym planie. W Raiffeisen Digital Bank, człowiek i jego potrzeby są wartością nadrzędną, a nasze działania marketingowe oraz oferowane produkty są projektowane tak, aby spełniać to założenie. Kampania nie skupia się wyłącznie na naszych produktach. W centrum uwagi jest klient. To on jest bohaterem historii, a produkt jest rozwiązaniem jego poszukiwań konsumenckich.” – dodaje Pauline Schreuder, Head of Customer Growth w Raiffeisen Digital Bank.

„W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy dynamiczny rozwój rynku kredytowego w Polsce, który odzwierciedla zarówno ogólnoświatowe zmiany gospodarcze, jak i lokalne potrzeby konsumentów. Pomimo pewnych wyzwań inflacyjnych i wzrostu stóp procentowych, popyt na kredyty gotówkowe, konsumenckie, pozostał stabilny, co pokazuje, że Polacy wciąż potrzebują wsparcia finansowego w realizacji większych zakupów czy codziennych wydatków.” – komentuje Kamil Niewiatowski, Country Manager na Polskę w Raiffeisen Digital Bank.

Na bazie wewnętrznej analizy przeprowadzonej przez Raiffeisen Digital Bank na portfelu kredytowym klientów można zaobserwować pewne sezonowe trendy i wahania w preferencjach oraz celach pożyczkowych konsumentów. Kredyty zaciągane na wakacyjny wypoczynek osiągają szczyt latem, co pokrywa się z sezonem urlopowym. Co ciekawe, pożyczki na bieżące wydatki domowe utrzymują stały poziom, ale w listopadzie i grudniu zauważalny jest wzrost akcji kredytowej na różne inne wydatki, co najprawdopodobniej jest związane z zakupami świątecznymi i wydarzeniami, takimi jak Black Friday.

„Warto wspomnieć, że widać wzrost zainteresowania kredytami refinansowymi, co może być związane z poszukiwaniem przez klientów sposobów na optymalizację swoich zobowiązań i lepsze zarządzanie budżetem domowym. Oferta Raiffeisen Digital Bank, która koncentruje się na prostocie i możliwej cyfryzacji procesu, doskonale wpisuje się w te potrzeby, umożliwiając klientom szybki i łatwy dostęp do środków na różne cele. Zgodnie z krajowymi statystykami, średnie dochody w Polsce rosną, co daje klientom większą zdolność kredytową. Jednak widzimy również, że nawet osoby o wyższych dochodach chętnie korzystają z kredytów na realizację większych planów, jak zakup samochodu czy remont mieszkania.” – dodaje Kamil Niewiatowski.

Źródło: Raiffeisen Digital Bank AG

2024-10-09
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców