W tegorocznej edycji jednego z najważniejszych konkursów w branży komunikacji marketingowej na świecie, ING Bank Śląski zdobył 2 srebrne statuetki Effie. Kapituła nagrodziła kampanię Otwartego Konta Oszczędnościowego: „Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie” oraz kampanię platformy Aleo: „Szef wszystkich szefów”.
Kampania Otwartego Konta Oszczędnościowego „Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie”, została nagrodzona w kategorii „Long Term Marketing Exellence”, która jest jedną z najbardziej wymagających. Zgłaszane do niej kampanie muszą spełniać warunek ciągłości platformy kreatywnej bądź kontynuacji głównej myśli kampanii przez 3 lata. Ponadto przez ten czas muszą być poparte ponadprzeciętnymi wynikami finansowymi. Zgłoszoną w ramach Long term platformę komunikacji promowało aż 9 spotów reklamowych.
Jak pokazują badania, ponad połowa Polaków wciąż nie oszczędza. Dlatego w nagrodzonej kampanii „Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie”, bank podjął wyzwanie zmiany tej postawy, znajdując leżącą w naszej naturze receptę na oszczędzanie, wykorzystującą spryt w poszukiwaniu okazji zakupowych. Bank przekonywał Polaków, że w każdym gospodarstwie domowym tkwi potencjał do oszczędzania, a zaoszczędzone w różnych okazjach zakupowych pieniądze stają się prawdziwymi oszczędnościami dopiero wtedy, gdy trafią na konto oszczędnościowe. W ten sposób udało się wypromować ideę oszczędzania, jako pozytywną i pożądaną postawę, która może być powodem do zadowolenia, a nawet dumy.
Kampanię przygotowały agencja reklamowa Brain oraz dom mediowy Lowe Media.
Kampania platformy Aleo „Szef wszystkich szefów” została nagrodzona w kategorii „Launch”.
Celem kampanii było pokazanie polskim firmom i przedsiębiorcom korzyści płynących z internetowej platformy Aleo, pierwszego na polskim rynku kompleksowego narzędzia do zarządzania procesem zakupowym i sprzedażowym dla firm. Zalety Aleo przedstawiał w kampanii charyzmatyczny Szef wszystkich szefów, który zachęcał przedsiębiorców, menedżerów i pracowników do rejestrowania ich firm na platformie i aktywnego korzystania z jej możliwości.
Kampanię przygotowały agencje 180heartbeats + JUNG v. MATT, ADHD Warsaw, oraz dom mediowy Lowe Media.
Effie Awards to prestiżowy konkurs, w którym nagrody przyznawane są za najbardziej efektywną komunikację marketingową. Po raz pierwszy konkurs zorganizowano w 1968 roku, w Nowym Yorku. Obecnie konkurs organizowany jest w 40 krajach na całym świecie, w tym w Polsce. W tegorocznej polskiej edycji, jury nominowało do nagród Effie 77 kampanii. Przyznano 6 Złotych Effie, 23 Srebrne Effie i 19 Brązowych Effie oraz Nagrodę Grand Prix.
Reklamy ING Banku Śląskiego od lat doceniane są przez ekspertów. Bank zdobył swoją pierwszą nagrodę Effie w 2006 roku i do tej pory otrzymał w sumie aż 14 statuetek, w tym dwie złote.
Filmy reklamowe z nagrodzonych kampanii ING Banku Śląskiego można zobaczyć na YouTube: http://www.youtube.com/ingbsk