PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBanki detaliczne w obliczu kryzysu lojalności – obsługa kart nie spełnia oczekiwań

Banki detaliczne w obliczu kryzysu lojalności – obsługa kart nie spełnia oczekiwań

Informacje 12.03.2025 (12:04)
Karty

Tylko 26% klientów i klientek ma pozytywne doświadczenia związane z używaniem z kart płatniczych. Prawie co drugi potencjalny klient i klientka rezygnuje ze składania wniosku kartowego z powodu negatywnych doświadczeń w tym procesie. Dla 86% osób na stanowiskach kierowniczych, w ciągu najbliższego roku, rozwój strategii omnichannel jest priorytetem, który ma poprawić doświadczenie klientów i zwiększyć ich lojalność.

fot. Thirdman, Pexels

Najnowszy raport Capgemini World Retail Banking Report 2025 pokazuje, że banki detaliczne mają problem z dostosowywaniem się do potrzeb młodszych klientów i klientek z dużych miast, którzy są dobrze zaznajomieni z technologią. Dla 73% osób korzystających z kart kredytowych najważniejszy jest dostęp do ekskluzywnych doświadczeń, programów lojalnościowych oraz oferty cashback. Aż 74% z nich nie jest usatysfakcjonowana obsługą kart – są wobec niej obojętni lub wręcz niezadowoleni.

Posiadacze kart oczekują personalizacji, ale banki nie nadążają

Sektor bankowy przechodzi znaczącą transformację napędzaną rozwojem płatności zbliżeniowych i zdalnych. Na czele tej zmiany stoją natychmiastowe przelewy A2A (account-to-account), które – zdaniem ekspertów – mogą przejąć 15–25% przyszłego wzrostu liczby transakcji kartowych.

Obecnie karty są nieodłącznym elementem finansowego życia i często jedynym fizycznym symbolem banku, który nosimy przy sobie. Według raportu aż 88% osób zajmujących stanowiska kierownicze w branży uważa rozwój systemu benefitów za najskuteczniejszy sposób na zwiększenie zaangażowania klientów i klientek oraz kluczowy element budowania ich lojalności.

Badanie pokazuje jednak, że nie wszystkie programy lojalnościowe przekładają się na satysfakcję i przywiązanie. Obecnie tylko 26% osób posiadających karty jest z nich zadowolonych, 50% pozostaje obojętnych, a 24% wyraźnie rozczarowanych. Wyniki te wskazują na niski poziom lojalności wobec banków – aż 74% użytkowników i użytkowniczek kart może z łatwością zrezygnować z ich usług. Mimo dostępu do bogatych i zaawansowanych zbiorów danych, banki obsługujące klientów indywidualnych wciąż mają trudność z wyróżnieniem się na rynku.
Zespoły marketingowe banków wśród największych wyzwań wymieniają silną konkurencję ze strony nowoczesnych banków i innych dostawców kart (83%), nieskuteczną komunikację i nieatrakcyjne oferty (72%), ograniczoną wiedzę o klientach (66%) oraz skomplikowany proces wnioskowania o kartę (34%).

– W dobie natychmiastowej obsługi i płynnych doświadczeń cyfrowych klienci nie mają cierpliwości do długiego oczekiwania czy niespójnej komunikacji. Banki dysponują ogromnymi zasobami danych, które mogłyby wykorzystać do usprawnienia swoich usług, jednak wciąż nie robią tego w pełni. Oczekiwania konsumentów są jasne – chcą szybkości, spójności i personalizacji na każdym etapie korzystania z usług. Jeśli ich nie znajdą, z łatwością wybiorą ofertę konkurencji. Wykorzystanie zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji pozwoliłoby bankom nie tylko usprawnić procesy, ale także przewidywać potrzeby klientów, wzmacniając ich lojalność i przewagę konkurencyjną – mówi Piotr Siuda, Vice President, Head of Financial Services, Capgemini Polska.

Zawiłe procedury utrudniają szybkie otrzymanie karty

Banki tracą wielu potencjalnych klientów i znaczące przychody, ponieważ proces składania i obsługi wniosków kartowych nie spełnia oczekiwań klientów. Na całym świecie niemal połowa (47%) osób, które wybrały już kartę, rezygnuje z niej w trakcie aplikacji z powodu nieprzyjaznego procesu.

Tymczasem zaledwie 3% zespołów marketingowych banków uważa, że ten proces, jest z perspektywy klienta wystarczająco przystępny. W Amerykach odsetek ten wynosi 6%, w regionie APAC – 2%, a w Europie zaledwie 1%. Do największych wyzwań należą:
· 75% klientów i klientek składa niekompletne dokumenty, co powoduje znaczne opóźnienia,
· 75% banków boryka się z opóźnieniami w weryfikacji tożsamości klientów,
· 61% zmaga się z nadmiarem wniosków spowodowanym brakiem automatyzacji.

Obecnie mniej niż jedna trzecia (29%) procesu zbierania danych podczas aplikowania jest w pełni zautomatyzowana przy użyciu technologii AI lub generatywnej AI (Gen AI). Potencjał tych rozwiązań w usprawnieniu procesu jest ogromny – 41% kadry kierowniczej planuje priorytetowo rozwijać w pełni cyfrowe wnioski i automatyzację aplikacji.

Inteligentne centra obsługi klienta fundamentem lojalności

Centra obsługi klienta odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu wizerunku marki. Jednak według raportu tylko 24% klientów i klientek ocenia je pozytywnie. Raport Capgemini przyjrzał się pod tym kątem opiniom osób mieszkających w dużych miastach, obytych z technologią cyfrową, które planują założenie nowych kart – wiele z nich skarży się na długi czas oczekiwania, niespójną komunikację oraz brak płynnego przejścia między kanałami cyfrowymi a obsługą w oddziałach. Aby skutecznie odpowiadać na potrzeby konsumentów i konsumentek, dla banków detalicznych kluczowe jest zadbanie o najwyższą jakość obsługi we wszystkich punktach kontaktu z klientami i z wykorzystaniem wszystkich dostępnych kanałów komunikacji. Potwierdza to 86% osób na stanowiskach liderskich w branży bankowej, które planują w ciągu najbliższych 12 miesięcy priorytetowo rozwijać strategię omnichannel, by zwiększyć zaangażowanie klienckie.

Modernizacja cyfrowych centrów obsługi pozwoli bankom na nowo zdefiniować ich rolę i skutecznie zarządzać dużą liczbą interakcji z klientami. Kluczowe obszary zmian to:

· Proaktywna komunikacja – 43% klientów i klientek kontaktuje się z bankiem, aby zgłosić utratę lub kradzież karty. To szansa na wykorzystanie danych w celu przewidywania potrzeb i dostarczania spersonalizowanych, trafnych komunikatów we właściwym czasie.
· Rozwiązywanie problemów w czasie rzeczywistym – 48% osób potrzebuje wsparcia przy aktywacji karty. Banki powinny wdrażać oparte na AI opcje samoobsługowe, które usprawnią ten proces i przyspieszą rozwiązywanie problemów we wszystkich kanałach.
· Wsparcie oparte na analizie emocji – 65% klientów i klientek kontaktuje się z agentami w sprawie reklamacji transakcji. Analiza sentymentu oparta na AI może pomóc w interpretacji tonu głosu i intencji dzwoniących, co umożliwia szybsze, bardziej empatyczne i dopasowane rozwiązania.

Źródło: Capgemini

analizy 2025-03-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców