Grand Prix w kategorii Long term marketing excellence to najbardziej prestiżowa nagroda za najwyższą efektywność komunikacji, jaką jury EFFIE przyznaje. PKO Bank Polski został nagrodzony również Złotym EFFIE w tej kategorii oraz Brązowym w kategorii Bankowość.
Kampanie reklamowe PKO Banku Polskiego Idealny Pracownik z udziałem Szymona Majewskiego okazały się najlepsze w tegorocznej edycji konkursu. Koncept kreatywny reklam Idealny Pracownik nagrodzony został Grand Prix. Otrzymał jednocześnie złotą statuetkę w kategorii Long term marketing excellence, a kampania PKO Junior Achilles brązową Effie w kategorii Bankowość. Doceniona została spektakularna, konsekwentna, przejrzysta strategia marketingowa.
– Ta kampania to bardzo odważny i kreatywny projekt na rynku. Instytucja z 95-letnią historią i bardzo konserwatywnym wizerunkiem, który stoi w sprzeczności z konceptami młodych, innowacyjnych konkurentów postanowiła podjąć ryzyko i pokazać nową twarz. Nowa twarz w kampanii po mistrzowsku odmładza, przełamuje konwenanse i intryguje swoją historią nie tracąc, a wręcz wzmacniając swoje wartości rodzinne i bliskość z konsumentami. Nawet ogromna armia pracowników może się w niej odnaleźć. To przykład jak odwaga i pomysł, konsekwentnie realizowane w dłuższej perspektywie czasu przynoszą ogromne efekty wizerunkowe i biznesowe – uzasadnia przewodnicząca Jury Katarzyna Milanovic.
– Grand Prix właśnie w kategorii Long term marketing excellence to największa nagroda ponieważ wskazuje, że sukces nie jest dziełem jednorazowej mobilizacji czy zbiegiem sprzyjających okoliczności ale dziełem przemyślanej koncepcji, konsekwencji, ciężkiej pracy, wiary w cel i kreatywności na dłuższym dystansie. Ta nagroda to wielki zaszczyt i wyróżnienie dla całego zespołu pracującego przy kampaniach PKO Banku Polskiego – podkreśla Tomasz Marszałł, dyrektor Departamentu Marketingu PKO Banku Polskiego.
Komunikacja marketingowa z udziałem Szymona Majewskiego była symbolem odważnych zmian i modernizacji PKO Banku Polskiego. W 27 reklamowych odsłonach Szymon Majewski uczestniczył w reklamach on m.in.: konta osobiste, pożyczki gotówkowe, kredyt hipoteczny i dla MSP, lokaty oraz płatności mobilne. Dzięki skutecznej komunikacji Banku przyciągnął nowych klientów, odmładzając równocześnie ich strukturę o niemal 20 proc. Wzrósł odsetek klientów do 35. roku życia. Zwiększyła się spontaniczna znajomość marki, a wizerunek PKO Banku Polskiego przesunął się w kierunku nowoczesnej, innowacyjnej i przyjaznej klientom instytucji.
Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursów branży komunikacji marketingowej. Nagradza sukcesy rynkowe marek osiągnięte dzięki wdrożonym kampaniom reklamowym. W tegorocznej, krajowej edycji nominowanych było aż 77 kampanii. Prace oceniało jury złożone z pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów pod przewodnictwem Katarzyny Milanovic, dyrektor generalnej NIVEA na Polskę i kraje bałtyckie. Kreację kampanii z Szymonem Majewskim przygotowały agencje DDB Warszawa, Universal McCann, OS3 multimedia oraz Value Media.
Działania marketingowe Banku mają realny wpływ na wzrost potencjału biznesowego Banku. Są za to doceniane przez rynek. W tym roku Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu w PKO Banku Polskim znalazł się w zestawieniu Top 50 CMO Europy, przygotowanym przez wydawnictwo The Internationalist. Tegoroczne nagrody – Grand Prix oraz złota i brązowa statuetka Effie – są kolejnym wyróżnieniem dla kampanii Banku w tym prestiżowym konkursie. W 2012 roku Srebro zdobyła kampania repozycjonująca markę PKO Banku Polskiego.