PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćOsłabienie koniunktury gospodarczej wpłynęło negatywnie na zyski z ubezpieczeń inwestycyjnych

Osłabienie koniunktury gospodarczej wpłynęło negatywnie na zyski z ubezpieczeń inwestycyjnych

Nasz gość 16.11.2009 (13:27) artykuł nadesłany

Czas na podsumowania i wnioski. Kryzys jak i jego długofalowe skutki wymusił kreatywne działanie i zmiany. Towarzystwo ubezpieczeń  ING ogłosiło wyniki finansowe po trzecim kwartale 2009 r, a wraz z tym podała do informacji swoje plany na najbliższe lata. Tomasz Bławat, Prezes ING w Polsce odpowiedzialny za ubezpieczenia i emerytury wtajemnicza w szczegóły:

Co wpłynęło na tak duży wzrost składek przypinanych brutto, a także wzrost zysku?  
   
Tomasz Bławat: Największy wpływ na wzrost składek przypisanych brutto miała sprzedaż ubezpieczeń ze składką jednorazową poprzez ING Bank. W ten sposób pozyskaliśmy w ciągu trzech kwartałów 2009 r. ponad 1 mld zł. Zanotowaliśmy również wyższe przychody po stronie ubezpieczeń ze składką regularną, zarówno grupowych jak i indywidualnych. Pomimo trudnej sytuacji na rynkach finansowych pozyskujemy nowych klientów indywidualnych dla produktów ze składką regularną, nie odnotowaliśmy również znaczącego wzrostu rezygnacji z polis w tym okresie. Za wzrost zysku odpowiedzialna jest rozsądna polityka kosztowa i dobra sprzedaż.  
   
Jaką drogą podwyższyliście kapitał własny?  
   
T.B.: Zarząd i Rada Nadzorcza podjęli decyzję o przeznaczeniu zysku za 2008 r. w całości na zasilenie kapitału zakładowego.  
 
Jak został zdywersyfikowany portfel i dlaczego?  
   
T.B.: Nieustannie pracujemy nad dopasowaniem naszej oferty do potrzeb klienta, które w ostatnim czasie zmieniały się bardzo dynamicznie. Osłabienie koniunktury gospodarczej wpłynęło negatywnie na zyski z ubezpieczeń inwestycyjnych, klienci dość nieufnie zaczęli podchodzić do instytucji finansowych. W sytuacji zagrożenia, jaką niewątpliwie przyniósł ostatni kryzys, w wielu osobach budziła się potrzeba podjęcia odpowiedzialnych działań zabezpieczających byt sobie i rodzinie. W połowie roku w ramach projektu „Porozmawiajmy o życiu” opublikowaliśmy wyniki badań, z których wynika, że statystyczny Polak nad wyraz ceni takie wartości jak rodzina i bezpieczeństwo, że chętnie podejmie działania nakierowane na ochronę finansową swoich najbliższych, ale tak naprawdę nie wie, jak to zrobić. Dla takich osób wprowadziliśmy na rynek niedrogie umowy dodatkowe NNW, na wypadek ciężkiego zachorowania czy pobytu w szpitalu oraz polisę ING Smart, dostępną on-line na www.ingsmart.pl.  
   
Jakie nowe produkty w tym czasie wypuściliście na rynek?  

   
T.B.: Tak jak nadmieniłem przed chwilą umowy dodatkowe NNW, na wypadek ciężkiego zachorowania czy pobytu w szpitalu oraz polisę ING Smart.  
   
Planujecie dokonanie rozdziału działalności ubezpieczeniowej i bankowej. Skąd ta decyzja? Jak będzie przebiegał ten proces?  
   
T.B.: Pod koniec 2008 r. Grupa ING, podobnie jak wiele instytucji finansowych w czasach kryzysu, zdecydowała się przyjąć finansową pomoc rządu holenderskiego. Jednocześnie Grupa zobowiązała się do zaproponowania programu modyfikacji swojego biznesu, tak by dopasować go do nowych realiów. Ogłoszone rozdzielenie działalności ubezpieczeniowej i bankowej na poziomie Grupy ING jest jednym z elementów naprawczych biznesu ING. Należy zaznaczyć, że nie wpływa i nie wpłynie to na działalność spółek ubezpieczeniowych ING w Polsce. Biznes bankowy i ubezpieczeniowy w Polsce były już od lat rozdzielone i niezależne. Kontynuujemy naszą normalną działalność i realizację naszej wcześniej wypracowanej strategii. Obecnie prowadzone są intensywne prace nad wprowadzeniem ubezpieczeniowej części ING na giełdę. Działalność w Polsce będzie kontynuowana bez żadnych konsekwencji dla klientów firmy.

Na poziomie globalnym, część  decyzji wejdzie w życie w styczniu 2010 r., np. nowe struktury organizacyjne banku i części ubezpieczeniowej. Zgodnie z przewidywaniami, przeprowadzenie całościowych zmian potrwa około czterech lat i będzie uzależnione od uzyskania zezwoleń od odpowiednich organów. Na przykład, decyzja o wyodrębnieniu bankowości i ubezpieczeń wymaga zatwierdzenia przez Nadzwyczajnie Walne Zgromadzenie Udziałowców w dniu 25 listopada 2009 r., a szereg innych działań wymaga konsultacji lub zgody Centralnej Rady Pracowników i różnych organów nadzoru, łącznie z ostatecznym zatwierdzeniem przez Komisję Europejską.

Czy realnym jest termin końca 2013 roku?

T.B.: Końcówka 2013 r. jest planowanym i realnym terminem ostatecznego rozdzielenia działalności bankowej i ubezpieczeniowej ING.

Oprócz tych dużych ruchów czy planujecie rozszerzenie oferty o jakiś  nowy produkt?

T.B.: Wierzymy, że potencjał polskiego rynku ubezpieczeń na życie jest bardzo duży i dlatego będziemy pracować nad edukacją klientów poprzez różne działania marketingowe – np. już wkrótce poprzez www.ingzycie.pl. W przyszłym roku zamierzamy wprowadzić na rynek innowacyjne ubezpieczenie, które będzie „wędrować” z klientem przez całe życie, dopasowując się do jego aktualnych potrzeb w wieku lat 20., 30. itd. Polacy w usługach finansowych poszukują prostoty i przejrzystości i zamierzamy im je zapewnić.

Rozmawiała Barbara Koziar, Bankier.pl
Źródło: Bankier.pl

ing nasz gość 2009-11-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ing nasz gość

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców