PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaFundacja PZU: marzenia, które łączą. Polacy tęsknią za relacjami, spokojem i bliskością
PZU

PZU

Grupa Kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Tradycje PZU sięgają 1803 roku, kiedy powstało pierwsze na ziemiach polskich towarzystwo ubezpieczeniowe.

Fundacja PZU: marzenia, które łączą. Polacy tęsknią za relacjami, spokojem i bliskością

Ubezpieczenia 28.10.2025 (10:51) informacja prasowa
MarketingUbezpieczenia PZU

Aż 93,5% Polek i Polaków deklaruje, że marzy – najczęściej o zdrowiu (22,3%), stabilizacji finansowej (41,3%) i bliskości (20,9%). Jednocześnie utrata tych właśnie wartości budzi największy lęk. Najnowszy raport Fundacji PZU „Czy Polacy potrafią marzyć?” pokazuje, że marzenia stały się dziś nie tylko osobistą aspiracją, ale także społecznym kompasem i narzędziem budowania odporności w niepewnych czasach.

Zdrowie, stabilizacja i bliskość – to trzy najczęściej wskazywane marzenia Polek i Polaków. Jednocześnie są to obszary, które budzą najwięcej lęku. Z raportu Fundacji PZU „Czy Polacy potrafią marzyć?”, przygotowanego we współpracy z infuture.institute Natalii Hatalskiej, wynika, że:

– 22,3% marzy o zdrowiu, które jest też najczęstszym źródłem obaw (26,4%),

– 41,3% wskazuje stabilizację finansową jako najważniejsze pragnienie, a 24,7% obawia się jej utraty,

– 20,9% marzy o relacjach i bliskości, a 14,6% młodych dorosłych (18–24 lata) przyznaje, że boi się samotności.

W świecie pełnym niepewności Polki i Polacy nie marzą o spektakularnych sukcesach, lecz o spokoju, zdrowiu i dobrych relacjach. Marzenia stają się sposobem na radzenie sobie z rzeczywistością.

– Marzenia dają nam poczucie sensu i bezpieczeństwa. W kraju pełnym podziałów to właśnie one mogą nas jednoczyć – mówi Maja Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU. – To nie tylko aspiracje – to źródło szczęścia, motywacji i wspólnoty – dodaje.

Marzenia pomagają radzić sobie z rzeczywistością

Aż 93,5% Polek i Polaków deklaruje, że marzy – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania. Ponad połowa badanych uważa, że marzenia pomagają radzić sobie z codziennością, dają energię do działania i oswajają zmiany. Fundacja PZU traktuje je jako narzędzie budowania odporności społecznej – zdolności do adaptacji, zachowania sensu i wspólnoty mimo wyzwań.

Polacy planują, nie fantazjują

Polacy marzą coraz bardziej realistycznie. 59,8% traktuje marzenia jako cele, 52,7% jako źródło codziennej inspiracji, a tylko 19,5% widzi w nich coś oderwanego od rzeczywistości. To podejście widać szczególnie wśród młodych dorosłych – 85,9% osób w wieku 18–24 lata uznaje marzenia za realne cele. Wbrew stereotypom, jest to pokolenie, które w swoich marzeniach szuka autentycznych wartości – bliskości, rozwoju i celu, a nie zamiast powierzchownych przyjemności.

Młodzi Polacy: marzą odważnie, boją się mocno

Młodzi dorośli (18–24 lata) to najbardziej emocjonalna grupa w całym badaniu. 78,2% czuje nadzieję, 62,8% motywację, ale też 24,5% niepokój i 11% frustracji. W ich marzeniach widać jednocześnie

ogrom nadziei i energii, ale też niepokój. Marzą odważnie i ambitnie – o rozwoju, miłości, poczuciu sensu i relacjach, które przetrwają w świecie pełnym zmian.

To pokolenie, które coraz częściej mówi wprost, że boi się cyfrowej samotności i utraty więzi, ale jednocześnie wierzy, że marzenia mogą być sposobem na odzyskanie bliskości.

Powrót do prostoty – marzenia o zwykłym, dobrym życiu

Wbrew narracjom marketingowym, które od lat 90. budują obraz marzeń jako spektakularnych aspiracji, Polki i Polacy marzą raczej o spokoju, zdrowiu, stabilności. Nie o „lepszym domu”, ale o „domu, w którym jest dobrze”. Raport Fundacji PZU pokazuje, że współczesne marzenia Polaków to nie pogoń za luksusem, lecz tęsknota za spokojem i sensem.

– 40,2% marzy o zdrowiu i spokoju,

– 19,3% o podróżach i doświadczeniach,

– 15,4% o bezpieczeństwie finansowym.

A najczęściej powtarzane marzenie to po prostu: „zwykłe, dobre życie”. To powrót do wartości, które pozwalają odzyskać równowagę w świecie nadmiaru bodźców i informacji.

Czy to źle, że w Polsce marzymy „przyziemnie”? A może to objaw globalnego zmęczenia, lęku przed wojną, kryzysu zaufania? Raport pokazuje, że marzenia są dziś nie tylko planem na przyszłość, ale też mechanizmem oswajania świata, a ich uniwersalność może być nadzieją od odbudowanie polskiej wspólnoty.

– W kraju pełnym podziałów to właśnie marzenia mogą być tym, co nas łączy. Skoro tak bardzo marzymy o bliskości i wspólnocie, to może właśnie w nich warto szukać nadziei na lepsze jutro – podsumowuje prezeska Fundacji PZU.

Raport „Czy Polacy potrafią marzyć?” jest dostępny do pobrania na stronie: Raport „Czy Polacy potrafią marzyć?”

Źródło: Fundacja PZU

2025-10-28
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Tomasz Głodowski

Tomasz Głodowski

Tomasz Głodowski Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej…

Maciej Jeleński

Maciej Jeleński

Specjalista, PKO Leasing SA Jest absolwentem warszawskiej…

Wojciech Sury

Wojciech Sury

Dyrektor PR i Rzecznik Prasowy, Grupa Getin…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców