PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRMotoryzację czekają duże zmiany

Motoryzację czekają duże zmiany

Marketing i PR 16.09.2009 (12:20) artykuł nadesłany

Na skutek kryzysu równowaga sił w branży motoryzacyjnej przesunie się w stronę rynków wschodzących, a konsumenci stawiający na niską cenę stracą na znaczeniu – przewiduje firma doradcza Deloitte. Według jej raportu „Nowa era. Jaki będzie rok 2020? Zmiany na rynku motoryzacyjnym” do 2020 r. przychody ze sprzedaży zaledwie 10 dużych grup producentów działających na sześciu głównych rynkach osiągną wartość 90% przychodów światowej branży motoryzacyjnej.

Eksperci Deloitte uważają, że sytuacja gospodarcza na świecie i dynamika rynkowa doprowadzą do głębokich zmian strukturalnych w branży motoryzacyjnej, tworząc podwaliny dalszego rozwoju. Wzrośnie rola Chin i Indii, które wraz z krajami Europy Zachodniej, Japonią, Koreą i Stanami Zjednoczonymi staną się głównymi ośrodkami projektowania i produkcji.

Raport zwraca uwagę na trzy trendy technologiczne, które stwarzają nowe możliwości dla producentów motoryzacyjnych: technologie układu napędowego i rosnące zainteresowanie napędem eklektycznym; przejście od mechaniki do elektroniki oraz mobilność bez zaawansowanych technologii.

Zdaniem Deloitte wyścig po palmę pierwszeństwa w samochodach o napędzie elektrycznym cały czas się toczy. Do 2020 r. sprzedaż samochodów o napędzie czysto elektrycznym i innych ekologicznych pojazdów wzrośnie do jednej trzeciej całkowitej sprzedaży w krajach rozwiniętych i do 20 % sprzedaży w obszarach miejskich rynków wschodzących. Również administracje centralne, kierując się różnymi czynnikami – od bardziej restrykcyjnych standardów emisji dwutlenku węgla do uniezależnienia się od energii pochodzącej zza granicy – będą wywierać znaczny wpływ na sprzedaż samochodów elektrycznych i innych innowacji technologicznych poprzez rozporządzenia i regulacje.

Z raportu wynika, że, aby utrzymać się na rynku, trzeba będzie wprowadzić politykę globalnej produkcji na większą skalę. Producenci będą opierać swoją działalność na globalnych platformach charakteryzujących się większym wolumenem produkcji, które wspierać będą sieciowe regionalne centra projektowe na kluczowych rynkach wschodzących. Zarządzanie takimi złożonymi układami stanie się jednym z największych wyzwań dla producentów w branży w ciągu najbliższej dekady.

Ekologia będzie jedną z najważniejszych kwestii konsumenckich w branży motoryzacyjnej w roku 2020. Producenci będą musieli też uwzględnić takie czynniki jak świadomą konsumpcję; bogacenie się społeczeństw, przede wszystkim w odniesieniu do krajów rozwijających się; bezpieczeństwo i coraz większe przywiązywanie wagi do innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie przez konsumentów; e-biznes – Internet stanie się coraz bardziej znaczącym kanałem sprzedaży; oraz zmianę preferencji, szczególnie w odniesieniu do starszych konsumentów mieszkających w miastach.  

Zdaniem ekspertów w ciągu najbliższych kilkunastu lat na dojrzałych rynkach będą postępowały zmiany postaw konsumenckich zapoczątkowane kryzysem. Natomiast w młodszych gospodarkach można się spodziewać odejścia od tańszych samochodów w stronę luksusowego segmentu rynku. Postęp w dziedzinie nowych technologii przyjaznych środowisku istotnie wpłynie na ogólną mobilność konsumentów. W związku z tym firmy będą musiały stworzyć strategie, które umiejętnie połączą zyskowność i elastyczność oraz lokalne potrzeby konsumentów.  

Nowa era w branży motoryzacyjnej oznacza również zmiany na rynku pracy. Branża motoryzacyjna stanie się środowiskiem pracy dla ludzi aktywnych i wysoko wykwalifikowanych. Przemysł motoryzacyjny, dotychczas kojarzony z ciemnym, brudnym i niebezpiecznym miejscem pracy, otworzy się na ludzi o wysokich kwalifikacjach i stanie się rynkiem zaawansowanych technologii i dynamicznych zmian. Według Deloitte im bliżej roku 2020, tym walka o utalentowanych pracowników będzie bardziej zacięta. Zwycięstwo odniosą firmy, które umiejętnie będą realizować nowe, wszechstronne podejście do elastycznego zatrudnienia.  

„Z perspektywy możliwości rozwoju branży motoryzacyjnej w Polsce kluczowe są dwie kwestie: którzy producenci przetrwają proces globalnej konsolidacji i gdzie postawią swoje moce wytwórcze” – uważa Marek Turczyński, ekspert Deloitte ds. branży motoryzacyjnej. „Polskie fabryki samochodów najczęściej oferują lepszą jakość przy niższych kosztach niż ich siostrzane firmy z Europy Zachodniej. Czy jednak ich obecni lub przyszli właściciele zechcą postawić na ich rozwój? Czy zainwestują w zwiększenie mocy wytwórczych? Ich decyzje będą determinowane m.in. przez trendy, które analizujemy w naszym raporcie. Zapraszam do lektury.”

Raport
View more documents from press123.

Źródło: Deloitte

motoryzacja 2009-09-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: motoryzacja

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców