PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRDyskusje o e-PR i Net PR Synergy na spotkaniu ludzi marketingu w Katowicach

Dyskusje o e-PR i Net PR Synergy na spotkaniu ludzi marketingu w Katowicach

Marketing i PR 21.05.2009 (08:10) artykuł nadesłany

W czwartek (14 maja 2009) w siedzibie „TVP Katowice” odbył się Ósmy Wieczór z Marketingiem organizowany przez Śląskie Towarzystwo Marketingowe. Spotkania skierowane są do osób, głównie ze Śląska, zainteresowanych tematyką marketingową. Co miesiąc gromadzą praktyków, teoretyków – pasjonatów reklamy.

Głównym punktem wieczoru była prezentacja Joanny Jastrzębskiej z agencji Times Square Public Relations, która przedstawiła specyfikę działań public relations w Internecie (e-PR), a także omówiła metodę Net PR Synergy (NPRS) – modelu zarządzania działaniami wizerunkowymi w Internecie.

W pierwszej części swojej prezentacji Brand Manager z agencji Times Square Public Relations wyjaśniła czym jest public relations oraz przedstawiła główne narzędzia, którymi PR się posługuje. Omówiła cele działań PR, podkreślając, że głównym jest budowanie wizerunku klienta. W public relations nie stosuje się fałszu ani niedomówień – prawda jest kwestią podstawową. Opierając się na niej budujemy świadomość marki. Dbamy o całe otoczenie naszego klienta: kontrahentów, sponsorów, pracowników i jego klientów. Do tej pory prezentacja przebiegała spokojnie. Kontrowersje i burzliwą dyskusję wzbudziły przedstawione tezy mówiące o odcięciu public relations od celów sprzedażowych, wskazanie jego miejsca bliżej zarządzania niż marketingu oraz przedstawienie różnic między reklamą a PR.

Z sali można było usłyszeć opinię, że PR jest „podstępny” i nie mówi wprost: „kupujcie”, a po prostu: „jesteśmy fajni, więc kupujcie u nas”. Inni twierdzili, że jest zupełnie na odwrót – to właśnie reklama jest „podstępna”, a „prostolinijny i szczery” jest PR. Różnią się też czasem oddziaływania. Kampanie reklamowe trwają określony czas. Natomiast public relations polega na ciągłym budowaniu relacji. Słuchacze zgromadzeni na sali poruszyli także popularny ostatnio temat podszywania się pracowników agencji PR pod użytkowników forów internetowych i publikowania treści korzystnych dla swoich klientów. Podszywanie się pod inne osoby jest nieetyczne. Nie znamy skali tego zjawiska. Możemy natomiast potwierdzić, że rośnie liczba pytań klientów o tego typu usługi. To co my możemy zaoferować jako agencja, to wzbudzenie dyskusji i monitorowanie tego, co się będzie na danym forum dziać lub oficjalne wypowiedzi na forach w imieniu klienta – tłumaczyła Joanna Jastrzębska.

Druga część prelekcji została poświęcona Internetowi jako jednemu z narzędzi działań PR oraz kanałowi dotarcia. Jego rola rośnie – w końcu coraz więcej Polaków z niego korzysta. Dzięki temu możliwa staje się specjalizacja PR-owa w Internecie – zawężenie działań wizerunkowych tylko do tego medium. W e-PR mamy do czynienia z wysoką interaktywnością – natychmiastową akcją i reakcją. Powoduje to często problemy z zapanowaniem nad np. rozwojem sytuacji kryzysowej. „Negatywne komentarze zamieszczane są przecież znacznie szybciej niż jakiekolwiek inne” – dodał jeden ze słuchaczy. Jak sobie radzić w takich sytuacjach? Do tego służy właśnie narzędzie NPRS – tłumaczyła Joanna Jastrzębska. Weźmy na przykład taki negatywny komentarz. Nawet gdy będzie już nieaktualny i teoretycznie wszyscy powinni o nim już zapomnieć, wtedy i tak będzie można go odnaleźć poprzez wyszukiwarkę Google. Jego żywot wydłuża się w sieci w nieskończoność. Zawsze gdy w okno wyszukiwarki wpiszemy np. nazwę firmy będzie się ten negatywny komentarz wyświetlał na ekranie naszego komputera. Net PR Synergy jest narzędziem pomagającym kontrolować wizerunek w Internecie. Może pomóc w zepchnięciu negatywnych wpisów na nasz (klienta, osoby, produktu itd.) temat poprzez pozycjonowanie komentarzy i artykułów pozytywnych i neutralnych.

Ta część wystąpienia także zakończyła się dyskusją. Usłyszeliśmy głosy, ze PR i reklama to tak naprawdę to samo i co więcej – działa tak samo. Jest jedną wielką walką na „wpisy”, pozycjonowanie itd. Inni mieli wątpliwości czy na pewno NPRS i SEO czymś się od siebie różnią. Uczestnicy wieczoru nie omieszkali zadawać dodatkowych pytań, które ich od dawna nurtowały – na przykład o czarny PR. Nasze przyjęcie prezentacji było bardzo emocjonalne, ale to bardzo fajnie. Dobrze jest, jak wystąpienie budzi emocje. Wtedy jest ciekawiej – skomentował dyskusję Bogusław Kamiński wiceprezes zarządu Śląskiego Towarzystwa Marketingowego oraz manager Family Frost Polska Sp. z o.o.

Po prezentacji Joanny Jastrzębskiej z Times Square Public Relations na temat e-PR i NPRS głos zabrał Wiktor W. Kammer prezes zarządu Red Star Media sp. z o.o., który przedstawił prezentację na temat product placement.

Spotkanie było ciekawym doświadczeniem – zarówno dla prelegentów, jak i słuchaczy. Mówienie do tak szacownego grona zajmującego się na co dzień nie tyle PR-em, co marketingiem było fascynujące. Cieszę się, że prezentacja pobudziła słuchaczy do dyskusji. Znaczy to, że spełniła swoje zadanie. Nie przyjechaliśmy tutaj, by tylko mówić, ale głównie po, to by rozmawiać – podsumowała swoje wystąpienie Joanna Jastrzębska.

Zarówno osoby, które przybyły na spotkanie po raz pierwszy, jak i stali bywalcy Wieczorów z Marketingiem, ocenili spotkanie jako wartościowe. Po raz pierwszy miałam okazję uczestniczyć w Wieczorze z Marketingiem – mówiła po spotkaniu Aleksandra Puzyno – Specjalista ds. PR Salus International Sp. z o.o. Prelegenci przedstawili tematy w sposób interesujący, aczkolwiek zbyt ogólnie (…) Niewątpliwie największym atutem tego wydarzenia była możliwość wymiany doświadczeń z wieloma praktykami podczas panelu dyskusyjnego. Na spotkaniu poruszane były tematy z zakresu PR, e-PR i reklamy, co niewątpliwie jest w kręgu moich zainteresowań, gdyż uważam, że przyszłość PR leży w Internecie. Coraz więcej moich działań mających na celu zbudowanie wiarygodności firmy oraz jej właściwego wizerunku skupia się w Internecie.

Artur Kurkiewicza z katowickiej Agencji Reklamy i Marketingu, będącego jednocześnie wiceprezesem zarządu Śląskiego Towarzystwa Marketingowego powiedział: Generalnie bardzo mi się podobało. Prelegenci przedstawili dwa bardzo ciekawe zagadnienia. Tematyka product placement jest mi znana. Natomiast niewiele wiedziałem do tej pory o tej technice pozycjonowania… NPRS Wydaje się, że to bardzo dobre rozwiązanie i bardzo ciekawy pomysł. Odniósł się też do atmosfery panującej podczas spotkania: Była świetna – to urok tego gremium. Zawsze w czasie tych spotkań atmosfera jest bardzo dobra. Tym razem była chyba jeszcze lepsza, ale to tylko dlatego, że prezentacje były bardzo ciekawe i pobudzające do dyskusji.

Bogusław Kamiński podsumowując spotkanie stwierdził, że temat prezentacji był idealnie wycelowany w oczekiwania i potrzeby audytorium. Przyznaję się, że ja w stosunku do nowych technologii nie jestem zapóźniony, a okazało się, że mam pewne zaległości do nadrobienia. Na pewno się tym zainteresuję bardziej, by pogłębić wiedzę. Prelegenci mówili o bardzo ważnych sprawach. Obecnie gdy nie ma Cię w Google, to nie istniejesz. To straszne, ale widzę po sobie że walka z tym nie ma sensu. Ja z przekory używałem innych wyszukiwarek, ale już się poddałem. Google tak odskoczył do przodu. To po co używać innych narzędzi. Teraz świat ogląda się googlowymi oczami. Trzeba się więc też w Google pozycjonować. Ta prezentacja podpowiadała bardzo konkretnie jak i co robić. Na koniec dodał: Kończyliśmy tym razem niestandardowo. Zwykle wieczór kończy się przed 21.00. Tym razem spotkanie się przedłużyło i nikt nie wyszedł, a potem jeszcze były dyskusje kuluarowe. To chyba o czymś świadczy..?

Śląskie Towarzystwo Marketingowe organizuje Wieczory z Marketingiem od października 2008 roku.  Najbliższe spotkanie odbędzie się już 4 czerwca. Należy mieć nadzieję, że kolejne prelekcje dostarczą równie dużo wrażeń, co wystąpienia agencji Times Square Public Relations i Red Star Media Sp. z o.o.

Anna Adamska
Źródło: Times Square Public Relations

public relations 2009-05-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: public relations

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska Rzecznik Prasowy, Prezes Zarządu Fundacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców