„Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie zajmie się sprawą reklamy SKOK-ów, która, jak uważa Komisja Nadzoru Finansowego, wprowadza klientów w błąd – poinformowała PAP w poniedziałek rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch. UOKiK – jak wyjaśniła – uważa, że reklama SKOK-ów nie narusza interesów konsumentów.
Tymczasem zdaniem Komisji Nadzoru Finansowego prowadzona w ostatnich dniach działalność reklamowo-promocyjna Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych (SKOK) („Nie wińcie nas, nie jesteśmy bankiem!”) wprowadza konsumentów w błąd, dyskredytując działalność banków, konkurencyjną dla SKOK-ów.”, czytamy na portalu Onet.pl
„Znamy tę reklamę, ale wszystko wskazuje na to, że jest to sprawa między bankami a SKOK-ami. Bank albo Związek Banków Polskich, który czuje się urażony tą reklamą, na podstawie istniejącego prawa może pozwać SKOK-i do sądu” – powiedziała Małgorzata Cieloch.
KNF uważa, że praktyka prowadzona przez spółdzielcze kasy może powodować zakłócenia prawidłowego funkcjonowania całego rynku finansowego. Działalność SKOK nie jest nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, w związku z tym KNF nie ma uprawnień interwencyjnych w tym przypadku, a klienci kas spółdzielczych nie mają możliwości składania skarg na ewentualne nieprawidłowości.
Więcej szczegółów na portalu Onet.pl
Na podstawie: PAP, Onet.pl