93 proc. badanych deklaruje, że przerwałoby transakcję, jeżeli strona nie używałaby bezpiecznych certyfikatów. Wśród głównych obaw związanych z transakcjami internetowymi, badani wymieniali kradzież danych osobowych (76 proc.). Co piąty ankietowany ogranicza swoją aktywność internetową w związku z niepokojem o bezpieczeństwo.
W trosce o bezpieczeństwo swoich danych użytkownicy internetu najczęściej korzystają z możliwości logowania za pomocą hasła (86 proc.). 62 proc. zwraca uwagę na obecność ikonki-kłódki na pasku adresu, ponad połowa szuka logo dostawcy zabezpieczeń internetowych lub https:// na początku adresu. Co czwarta osoba zwraca uwagę na zielony kolor paska adresu.
Zapytani, jakiej skali oszczędności zrekompensowałyby korzystanie z niezabezpieczonej strony, jedna trzecia ankietowanych stwierdziła, że musiałyby to być zniżki rzędu co najmniej 30 procent.
Z badania wypływa wniosek, że sprzedawcy internetowi, którzy nie zapewnią dostatecznego poziomu zabezpieczeń na swoich serwisach, nie mogą uzyskać tak wysokich cen, jak bezpieczne witryny.
Natalia Galińska
Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.
Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?
Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.
Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/! |