PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyTrudny Alior do zgryzienia

Trudny Alior do zgryzienia

Analizy 19.12.2008 (07:46)

Wejście Aliora wsparte zostało rozbudowaną i wieloetapową kampanią wizerunkowo – reklamową. Kampanią, z analizą której mam, nie ukrywam spory problem. Dlaczego? Ponieważ z jednej strony to kampania wykonana poprawnie, odpowiadająca standardom branży. Rzeczowa, z lekkim patosem, podkreślająca pewną elitarność usług udostępnionych masowemu konsumentowi.

Jednak kiedy analizuję tę kampanię bardziej szczegółowo, nasuwają mi się dwa wnioski. Po pierwsze, kampania nie wykorzystuje potencjału wizerunkowego nowego banku. Po drugie osoby za nią odpowiedzialne moim zdaniem „przeszły obok” realiów polskiego rynku, tworząc projekt w pewnym sensie mający być wartością „samą w sobie”.

Zacznijmy jednak od początku, czyli od akcji „Zbuduj z nami nowy bank”. Pod tym hasłem kryje się uruchomiony klika tygodni przed oficjalnym uruchomieniem marki portal społecznościowy, będący swoisty teaserem dla nowej marki. Akcje tego typu w zamierzeniu mają z jednej strony budować świadomość nowej marki, z drugiej wzbudzać ciekawość i podtrzymywać zainteresowanie potencjalnych klientów. W tym przypadku zdecydowano się na wysyłanie zarejestrowanym użytkownikom pytań wiązanych z nowoczesną bankowością. Za każdą odpowiedź użytkownik „dostawał” 10 PLN. Pytań było 10, więc po udzieleniu wszystkich odpowiedzi na wirtualne konto użytkownika trafiało 100 PLN. Żeby potem odebrać pieniądze, należało założyć konto w Aliorze. Mechanizm sprawdził się, czego dowodem jest ponad 90.000 kont w serwisie.

Do tej pory wszystko wygląda jak najlepiej. Projekt gromadzi użytkowników budując świadomość nowej marki. Tylko czy „rozdawanie” pieniędzy w tym konkretnym przypadku było posunięciem właściwym? Z jednej strony to na pewno budzi pozytywne emocje i skojarzenia. Z drugiej przyciąga sporo osób, które chcą dostać „stówkę” praktycznie za nic. Oczywiście takie działania powodują, ze rośnie baza potencjalnych klientów, jednak nie jestem przekonany, czy w tym przypadku ilość jest ważniejsza od jakości.

To, co w tym projekcie jest największym paradoksem, to fakt, że jego popularność przerosła możliwości Aliora w zakresie obsługi klientów. Oczywiście nie mam konkretnych danych, jednak dość głośno mówiło się o „przyblokowaniu” procesu obsługi banku zbyt dużą ilością wniosków o uruchomienie konta. Jestem przekonany, że sporą część tego boomu wygenerowały osoby chcące odebrać „zarobione” pieniądze. Nie muszę chyba dodawać, jak takie swoiste „zakorkowanie” obsługi wpłynęło na wizerunek banku o „wyższej kulturze bankowości”.

Podobnie sytuacja ma się z „właściwą” kampanią, która jest elementem oficjalnego uruchomienia Alior Banku. Po raz kolejny mamy do czynienia z dobrze wykonanym produktem, który wielokanałowo trafia do świadomości konsumenta. No właśnie – czy rzeczywiście trafia?

Do tej pory główny nacisk kampanii położony został na promocję wizerunku i misji banku („Wyższa kultura bankowości”), oraz informowaniu o korzyściach płynących z posiadania konta (indywidualnego lub firmowego) w Aliorze. Zadbano o to, aby każda z form reklamowych była odpowiednio wyeksponowana, przez co coraz częściej słuchać opinie, z którymi nawiasem mówiąc się nie zgadzam, że Aliora jest za dużo.

Mnie natomiast zastanawia jedno. Czy właśnie tak powinna wyglądać kampania nowego podmiotu wchodzącego na bardzo trudny i nieufny rynek, który dodatkowo znajduje się w dość trudnym momencie?

To, że kampania zrealizowana została w sposób zbyt „hasłowy”, przez co jej przekaz zlewa się ze sobą i umyka uwadze potencjalnego odbiorcy, wytknięto Aliorowi już kilka razy, więc nie będą się na ten temat rozpisywał. Nie wykorzystano do końca potencjału nowych mediów, pozwalających na niestandardowe działania. Zamiast tego przyjęto strategię wejścia w schemat, którym atakuje się konsumentów od dłuższego czasu.

A przecież można było wykorzystać kryzys, stworzyć przekaz mówiący o tym, że w ciężkich czasach, to właśnie Alior jest najlepszym rozwiązaniem. Mi osobiście czegoś takiego zabrakło. Zamiast tego dostaliśmy kolejną porcję spotów i grafik, które choć efektowne, nie wyróżniają się niczym nowym. Być może moje wymagania są zbyt wysokie, ale uważam, że bank, który wchodzi z nową, nieznaną do tej pory marką, powinien wysilić się bardziej. Mam wrażenie, że nie uwzględniono faktu, że konkurencja jest już mocno wypozycjonowana, a liderzy rynku pewnie usadowili się w swoich segmentach. Alior, mając naprawdę ciekawą ofertę liczy na to, że wystarczy ona do odniesienia sukcesu. Być może, ale nawet najlepsza oferta musi być odpowiednio sprzedana. A tego mi w kampanii Aliora brakuje.

Właśnie ta „nijakość” przekazu jest dla mnie największym rozczarowaniem. Bo czym różnią się kampanie innych banków walczących z liderami rynku, od tego co pokazał nam Alior? Cyferkami. Tacy gracze, jak mBank, ING czy Raiffeisenn dawno to zrozumieli. Ich spoty mogą się podobać, lub irytować, ale zawsze są „jakieś”.

Na początku napisałem, że z analizą kampanii Aliora mam spory kłopot. Wynika to z faktu, że ta kampania naprawdę nie jest zła. Tyle, że jest… zwyczajna. Nie ma w niej nic nowego. Spełnia standardy obowiązujące na rynku, ale nie dodaje nic od siebie. Tak jakby zespół odpowiedzialny za ostateczny kształt kampanii tak bardzo chciał zrobić produkt idealny, że bał się zaryzykować. Po chwilowej euforii związanej z pojawieniem się na rynku czegoś nowego, przyjdzie moment, w którym przyzwyczajony do swojego obecnego banku konsument, nie da się skusić tylko wypunktowaniem tego, co Alior ma w ofercie.

Konrad Uliński
PR Manager
Empathy Interactive

alior 2008-12-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: alior

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców