PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak skutecznie zmotywować w demotywującym okresie

Jak skutecznie zmotywować w demotywującym okresie

Marketing i PR 02.12.2008 (11:02)

Co prawda, wyprzedzają nas m.in. Rumuni, Bułgarzy i Czesi, pracujemy i tak więcej niż średni uzgodniony tygodniowy czas pracy w Unii Europejskiej w 2007 roku, który wynosił 38,6 godzin (dane ustalone przez Obserwatorium Europejskich Stosunków Przemysłowych EIRO). Jednak, jak podaje Główny Urząd Statystyczny, prawie milion Polaków pracuje ponad 12 godzin dziennie a 82% pracowników zostaje w pracy po godzinach. Na efekty takich działań nie trzeba długo czekać. Mniejsza efektywność, brak satysfakcji zawodowej, wszystko to może powodować frustracje. Z tegorocznych badań TNS OBOP, wynika, iż Polacy są mniej zadowoleni z pracy, niż w zeszłym roku. Z poziomu 49 punktów w skali Indeksu Satysfakcji Pracowników w ubiegłym roku, w tym wynosi zaledwie 43 punktów.

Wypoczynek lenistwu nierówny

Nie ma jedynego, słusznego sposobu motywowania do pracy. Prawdopodobnie istnieje ich dokładnie tyle, ilu pracowników, bo przecież u każdego inne bodźce powodują zróżnicowane efekty. Najbardziej rozpowszechniona metoda aktywizowania pracowników, czyli premie pieniężne przynoszą jedynie wyłącznie doraźne efekty i nie sprawdzają się długofalowo. Polacy nie potrafią efektywnie wypoczywać. Na zachodzie od dawna istnieje zdrowa proporcja między pracą a życiem osobistym, pozwalająca na właściwe zregenerowanie sił. Moda na zdrowe odżywanie, fitness oraz aktywny wypoczynek w czasie wolnym w Polsce ogranicza się do zakupu leków i stosunkowo regularnego odwiedzania lekarzy. Synonimem wypoczynku zbyt często bywa błogie lenistwo. Polskiemu społeczeństwu brakuje świadomości bezpośredniego związku wypoczynku ze zdrowiem psychicznym i fizycznym.

Relaks tylko latem?

Polacy najchętniej wypoczywają latem. Badania przeprowadzone przez Pentor Research International pokazują, że ponad 80% Polaków planuje wykorzystać swój urlop w okresie wakacyjnym. Najchętniej wybieranymi na odpoczynek miesiącami są niezmiennie lipiec i sierpień. Polska znajduje się w strefie klimatu umiarkowanego, dlatego przez większość roku czekamy na te kilka miesięcy słońca. Lato sprzyja wszelkiego rodzaju wyjazdom. Począwszy od tych nad morze, przez wędrówki górskie, na mazurskich piknikach na świeżym powietrzu kończąc. Jednak zdecydowana większość Polaków, mimo tak wielkiej potrzeby dni wolnych, nie potrafi odpowiednio zagospodarować swojego czasu wolnego. Dlatego właśnie wyjazdy motywacyjne, zyskują tak dużą popularność.

By przynieść zamierzony efekt, wyjazd dla pracowników musi być zorganizowany przez specjalistów. To im lepiej powierzyć kwestie organizacyjne. Doświadczone agencje mają własne wypróbowane sposoby, by dostarczyć pracownikom maksimum atrakcji, rozrywki i sprawić, by wyjazd przez swoją niepowtarzalność wpłynął pozytywnie na zaangażowanie pracowników w bieżące i nowe projekty.

Organizować z głową

Krzysztof Michniewicz, dyrektor generalny Incentive Concept Poland, firmy specjalizującej się w organizowaniu wyjazdów motywacyjnych i imprez integracyjnych, zauważa – Ciepłe i słoneczne miejsca szczególnie jesienią i zimą są doskonałą alternatywą dla deszczowej i zimnej Polski, dlatego udział w wyjazdach motywacyjnych w tym czasie może przynieść dodatkową satysfakcję. Niepogoda, niskie ciśnienie i wcześnie zapadający zmierzch, zmniejszają zapał do pracy. To właśnie dobry czas, by zapewnić swoim pracownikom czy biznesowym partnerom chwilę wytchnienia z dala od biura – mówi Michniewicz.

Podczas imprez motywacyjnych i integracyjnych duże firmy i korporacje starają się zrekompensować pracownikom ich wydajność i zaangażowanie. Miejsce imprezy integracyjnej ma niewątpliwie olbrzymie znaczenie. Jeśli jest to wyjazd integracyjny, który zazwyczaj organizowany jest poza miastem, to należy mieć na uwadze łatwy i dogodny dojazd dla uczestników imprezy. Trzeba zawsze przygotować się na ewentualność złych warunków atmosferycznych, zwłaszcza jeśli jest to impreza outdoorowa. Istotne jest to, by miejsce nawiązywało do koncepcji imprezy integracyjnej – jaki charakter imprezy, to takie miejsce. Zazwyczaj imprezy integracyjne dla top managementu organizowane są w prestiżowych, ale kameralnych miejscach: zamki, stare dworki i stylowe wnętrza, głównie w miejscach nad jeziorami, sprawiając, iż szkoleniom biznesowym, konferencjom, spotkaniom towarzyszy atmosfera wyjątkowości.

Wszystko zależy od konkretnego konceptu wydarzenia. Co najważniejsze, to nieszablonowe i innowacyjne pomysły wyjazdów stanowią o satysfakcji uczestników, niezależnie od ich wieku. Mody dotyczą z jednej strony miejsc, w których odbywają się imprezy dla pracowników, z drugiej obejmują wybierane atrakcje i towarzyszące rozrywki. Trendy w sektorze imprez motywacyjno-integracyjnych stale się zmieniają. Połączenie wypoczynku z ideą społecznego wolontariatu wzbudza coraz większe zainteresowanie, zarówno wśród młodych, jak i tych starszych pracowników.

Z pewnością miejsca poza miastem są dla osób pracujących na co dzień w dużych i zatłoczonych aglomeracjach znacznie bardziej atrakcyjne. Sam kontakt np. z naturą może okazać się najlepszym punktem programu. Należy jednak pamiętać, aby takie pozamiejskie lokalizacje zapewniały uczestnikom wyjazdu odpowiedni poziom infrastruktury – możemy ograniczyć dostęp do Internetu i TV, ale nie możemy zapomnieć o wygodnym noclegu, smacznym posiłku, miłej i profesjonalnej obsłudze.

Na efekty długo czekać nie trzeba

Dobrze zorganizowany wyjazd motywacyjny, czy integracyjny potrafi przynieść zaskakujące efekty. Pracownik wraca wypoczęty, z poczuciem aktywnie spędzonego czasu, gotowy stawić czoła czekającym go obowiązkom. Efektem, którego nie da się osiągnąć w żaden inny sposób aniżeli poprzez tego typu wyjazdy, jest zwiększenie identyfikacji pracownika z firmą, co oczywiście przekłada się wymiernie na efekty pracy. Wyjazd w gronie kolegów i koleżanek z firmy, podczas którego wszyscy będą brać udział w przygotowanych na tę okazję spotkaniach, poprawi atmosferę i jakość zadań grupowych, których przecież w codziennej pracy nie brakuje.

praca 2008-12-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a 0 Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach
13.12.2025 (17:53) – informacja prasowa

Coraz mniej czasu na zakup auta na starych zasadach

11 tys. zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem tego roku korzystając z …

a 0 Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń
13.12.2025 (17:46) – informacja prasowa

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w …

a 0 Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach
13.12.2025 (17:02) – informacja prasowa

Badanie: decyzje ubezpieczycieli często zapadają w silosach

W zarządzaniu roszczeniami ponad 40% respondentów z branży ubezpieczeniowej twierdzi, że decyzje bazują bardziej na …

a 0 Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego
13.12.2025 (17:00) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie ING Banku Śląskiego

12 grudnia 2025 roku, Rada Nadzorcza ING Banku Śląskiego powołała Wojciecha Sieńczyka na stanowisko Wiceprezesa …

a 0 Generali z ratingiem A+
13.12.2025 (16:58) – informacja prasowa

Generali z ratingiem A+

AM Best przyznał Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. rating siły finansowej (FSR) na poziomie A+ (Superior) ze …

a 0 Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS
13.12.2025 (16:57) – informacja prasowa

Edukacyjna gra planszowa od banków spółdzielczych z Grupy BPS

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS przygotowały nowy materiał edukacyjny dla dzieci od 9. roku życia: grę planszową „Za …

PRNews.pl

Zobacz również

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 r. wciąż widać…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców