Uruchomienie sieci detalicznej Millennium stanowiło prawdziwą rewolucję na polskim rynku usług bankowych dla klientów indywidualnych. Małe, zlokalizowane w centrach miasta, galeriach handlowych i osiedlach mieszkaniowych placówki oferowały nowy typ usług oparty o czytelną strukturę produktów, nowoczesne procedury, całodobowy dostęp do środków klientów (za pośrednictwem bankowości telefonicznej i sieci bankomatów) oraz nowy standard obsługi. Placówki, dzięki atrakcyjnym lokalizacjom i wygodnym godzinom pracy, przełamały barierę powszechnej dostępności usług finansowych. Wielkim atutem sieci okazała się jej nowoczesna, oparta na barwach niestosowanych wcześniej w bankowości, identyfikacja wizualna. Także dzięki niej sieć Millennium szybko zyskała opinie przyjaznej dla klientów.
Otwarcie 22 oddziałów Millennium 28 października 1998 roku stało się początkiem nowoczesnej oferty detalicznej Banku Millennium.
– Zawsze wierzyliśmy w potencjał rozwoju polskiego rynku detalicznego – powiedział Bogusław Kott, Prezes Zarządu Banku Millennium. Skorzystaliśmy więc z najlepszych, sprawdzonych w Portugalii wzorów, by zbudować sieć sprzedaży detalicznej, która spełni oczekiwania klientów, a nam da szansę budowy mocnej pozycji w tym segmencie rynku. Dzisiaj widać, że założenia sprzed dziesięciu lat udało się w pełni zrealizować.
Bank Millennium obsługuje dziś 1 088 000 klientów indywidualnych poprzez sieć 465 oddziałów detalicznych we wszystkich miastach powyżej 60 tys. mieszkańców. Jest to czwarta największa bankowa sieć sprzedaży w kraju. Bank rozwija też swoją ofertę bankowości detaliczną przez internet (Millenet), z którego korzysta 845 tys. użytkowników.