Z badań przeprowadzonych przez comScore, firmę zajmująca się badaniem i mierzeniem zachowań konsumenckich, bankowość elektroniczna pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się branż internetowych. Główną przyczyną takiego stanu jest coraz szybsze rozszerzanie się szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz kosztowne kampanie reklamowe zarówno w świecie rzeczywistym jak i wirtualnym.
e-Banking wciąż może jeszcze się rozwijać. Jedynie ok. 20% klientów banków internetowych korzysta z usług bill-payment, więc wciąż jest to potencjalnie duży rynek. Klienci, którzy już korzystają z tej usługi, płacą średnio 14 rachunków na miesięcznie.
comScore oceniał również amerykańskie e-banki pod względem satysfakcji klientów, innowacyjności oraz lojalności klientów. Najwyższe noty osiągnął tu Bank of America, lider jeśli chodzi o satysfakcję klientów, Citibank – lider w innowacyjności i Fleet. Najbardziej lojalnych klientów posiadał bank Wachovia.