Usługi bankowości elektronicznej Nordea zostały wyróżnione przez „The Banker” magazyn, którego właścicielem jest grupa Financial Times. Swój wybór magazyn motywuje tym, że usługi bankowości elektronicznej oferowane przez Nordea są najbardziej rozpowszechnione na świecie, generując największą liczbę transakcji i stały wzrost liczby klientów w tym sektorze.
– Cieszymy się bardzo z otrzymania tej prestiżowej nagrody za wykorzystanie technologii IT. Dzięki której możemy nadać nowy wymiar obsłudze klienta – mówi Lars G Nordström, Prezes i CEO Grupy Nordea.
– Żaden inny bank nie może pochwalić się większą liczbą zrealizowanych transakcji płatniczych niż Nordea. Obecnie zdecydowanym krokiem wchodzimy w drugą fazę – zaspakajanie potrzeb klientów, którzy prowadzą miedzy sobą interesy w formie elektronicznej – powiedział Bo Harald, Dyrektor Bankowości Elektronicznej Nordea.
Wykorzystując istniejące narzędzia bankowości elektronicznej oraz przyzwyczajenia i zaufanie klientów do e-bankowości, Nordea pomaga rozpocząć świadczenie usług elektronicznych oraz poszerzać zakres świadczonych w ten sposób usług szybciej, taniej i bezpieczniej.
Obecnie, bankowość elektroniczna Nordea obejmuje: płatności elektroniczne, elektroniczne fakturowanie, e-identyfikację, podpis elektroniczny oraz e-wynagrodzenia. Nordea ma już 3,8 miliona e-klientow.
W Polsce Nordea obecna jest m.in. dzięki Nordea Bank Polska. Również w naszym kraju bankowość elektroniczna Nordea cieszy się uznaniem. Zintegrowany system daje klientom banku, a wśród nich – dzięki pakietowi eFirma – również osobom prowadzącym działalność gospodarczą oraz małym i średnim firmom, możliwość dysponowania środkami zgromadzonymi na koncie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. W 2004 r. eFirma Nordea została doceniona przez Business Centre Club i Urząd Komitetu Integracji Europejskiej i wyróżniona Medalem Europejskim. W maju 2004 roku oferta elektroniczna została poszerzona o pakiet eFirma plus skierowany do spółek o bardziej rozbudowanej księgowości, czyli między innymi spółek akcyjnych i z ograniczoną odpowiedzialnością. Rok wcześniej Medalem Europejskim wyróżniono całą bankowość elektroniczną Nordea. Z e-bankowości Nordea w Polsce korzysta ponad 28 tysięcy klientów i liczba ta stale rośnie.