PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRSpółka Begimo przedłużyła do 2006 r. umowę o współpracy

Spółka Begimo przedłużyła do 2006 r. umowę o współpracy

Marketing i PR 12.10.2004 (21:02)

Begimo SA, firma działająca na rynku polskim od 5 lat, podjęła rozmowy z PKP w czerwcu 2002 roku. Kolejne kilka miesięcy negocjowano warunki umowy o współpracy dotyczące planowania, przygotowywania i realizowania kampanii reklamowych z wykorzystaniem okładek na bilety kolejowe tzw. Adverto.

W trakcie blisko 3 letniego okresu współpracy regularnie rozszerzano zakres prowadzenia działań reklamowych na rzecz zainteresowanych zleceniodawców. Pierwszym krokiem było określenie minimalnego (200 tys. okładek Adverto) i maksymalnego nakładu (5 mln sztuk), który może być rozkolportowany wśród podróżujących pociągami w skali jednego miesiąca. Obserwacje zachowań i zwyczajów podróżnych pozwoliły klientom – reklamodawcom na precyzyjne określenie grup docelowych poszczególnych kampanii. Dziś kampanie reklamowe mogą być przeprowadzane np. tylko wśród kobiet, młodzieży lub tylko wśród podróżnych korzystających z pociągów osobowych i pospiesznych (dojeżdżający do pracy, średni przejazd pociągiem osobowym do 40 km, pociągiem pospiesznym 223 km) lub do podróżnych w pociągach klasy Intercity, Eurocity czy Express (podróże służbowe, średni przejazd na trasie to 352 km). Klient może także ściśle sprecyzować zasięg kampanii, ograniczyć się do dystrybucji okładek w ściśle określonych miastach i województwach lub nawet tylko na wybranych dworcach. Może też zdecydować się na różną intensywność działań (minimalny czas trwania kampanii to 1 tydzień) lub też na przeprowadzenie kilkutygodniowych kampanii z tygodniowymi przerwami.

Kampanie realizowane w roku bieżącym uwzględniały zastosowanie innych narzędzi jak plakaty i wobblery w kasach biletowych z komunikatami wzmacniającymi przekaz reklamowy na okładkach.

Precyzyjne określenie warunków kampanii reklamowej jest możliwe dzięki przeprowadzanym co roku badaniom postrzegalności tego nośnika reklamy. Wynika

z nich, że ponad 91,25 proc. badanych podróżnych otrzymało kopertę Adverto wraz

z biletem. Reklamę zauważyło 88,6 proc. respondentów, a 43,75 proc. zatrzymało okładki po zakończeniu podróży. Kobiety częściej niż mężczyźni stwierdzały, że bilety powinny być sprzedawane w kopertach (69 proc. kobiet i 62 proc. mężczyzn).

Na reklamę na okładkach Adverto zdecydowało się już blisko 10 firm, takich jak: Provident, ESKK, VolkswagenBank Polska, Zakłady Chemiczne Anser, Chemia Białystok i Citibank Handlowy. Wartość przeprowadzonych kampanii wyniosła ponad 4,6 mln zł netto.

O ile Begimo zajmuje się sprzedażą powierzchni reklamowych i organizacją przedsięwzięcia, to realizacja zlecenia spoczywa już w rekach PKP Przewozy Regionalne. Pierwsze kampanie, wiosną 2003 roku, były organizowane centralnie z udziałem Zarządu firmy w Warszawie. W chwili obecnej sposób realizacji kampanii przebiega w inny zdecentralizowany sposób. PKP Przewozy Regionalne zarządzają 16. Zakładami Przewozów Regionalnych, których jurysdykcja odpowiada granicom poszczególnych województw.

W czerwcu br., po podjęciu decyzji o kontynuowaniu współpracy, zorganizowano specjalne szkolenie dla pracowników 16. Zakładów Przewozów Regionalnych. Obecnie każda placówka oddelegowała osoby z działów marketingu i sprzedaży, osobiście odpowiedzialne za przeprowadzanie akcji reklamowych. W trakcie szkolenia wspólnie pracownicy Begimo i PKP wypracowali najlepsze praktyki i zasady współpracy, tak aby osiągnąć optymalną skuteczność działań reklamowych satysfakcjonujących jej zleceniodawców. Do realizacji poszczególnych zleceń zaangażowane są jedynie te zakłady, na terenie których przebiega dana akcja reklamowa. Pracownicy reprezentujący zakłady są odpowiedzialni za przygotowanie akcji, jej monitorowanie oraz raportowanie wyników w trakcie trwania jak i po jej zakończeniu. W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości kontaktują się bezpośrednio z firmą Begimo.

Skala prowadzonych kampanii reklamowych jest duża. Ogólnopolskie kampanie wykorzystują sieć blisko 1700 kas biletowych, które obsługuje 3630 kasjerów. Stanowią oni ponad 16,5 proc. wszystkich zatrudnionych w PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.

Ostatnio, z początkiem września br. wprowadzono nowy nośnik reklamy – pierwszy, oklejony kolorową grafiką wagon pociągu osobowego kursujący codziennie na 7. wybranych trasach z i do Warszawy. Reklamuje on usługi Begimo, ilustrując nowe możliwości przeprowadzenia kampanii reklamowej na wagonach kolejowych. Oznacza to, że na wybranych trasach mogą kursować kolorowe wagony reklamujące różne produkty i usługi. Klient reklamodawca ma do wyboru dwa rodzaje wagonów: wagony

w pociągach pospiesznych (ok. 88 m2 powierzchni przeznaczonej na grafikę zewnętrzną) lub wagony kursujące na liniach regionalnych w ramach tzw. Elektrycznego Zespołu Trakcyjnego (powierzchnia reklamowa to ok. 118 m2).

Od początku września codziennie w godzinach od 04.35 do 21.50 można podróżować kolorowym pociągiem Begimo, który pokonuje kilka tras w granicy aglomeracji mazowieckiej. Już teraz podróżujący z miejscowości oddalonych do 100 km od stolicy takich jak Skierniewice, Łowicz, Mińsk Mazowiecki i Grodzisk Mazowiecki mogą podziwiać pierwszy na kolorowo oklejony wagon. Ich uwagę przykuwają trzy hasła reklamowe Begimo: „Mamy siłę i charyzmę”, „Mamy pociąg do reklamy” i „Mamy wizję i instynkt”.

Polskie koleje – PKP Przewozy Regionalne – przewożą rocznie ponad 250 ml pasażerów, w tym 214,8 ml pociągami osobowymi i 35,5 ml pociągami pospiesznymi, co oznacza, że przeciętny Polak podróżował pociągiem co najmniej 7 razy w roku. Dla porównania z usług Polskiego Expressu skorzystało 7 ml pasażerów w ciągu 10 lat istnienia firmy, zaś PLL Lot w roku 2002 przewiozły blisko 3,39 ml pasażerów (714,6 tys. na liniach krajowych i 2,15 ml w połączeniach międzynarodowych). Podróż pociągiem jest wciąż najpopularniejszym środkiem transportu Polaków.

2004-10-12
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Magdalena Ostrowska

Magdalena Ostrowska

Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski Magdalena…

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

Kamila Kępińska

Kamila Kępińska

Rzecznik prasowy, Dyrektor Departamentu Marketingu i PR,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców