– Do tej pory firmy leasingowe nie promowały swoich produktów w mediach kobiecych. Działo się tak z dwóch powodów. Po pierwsze leasing kojarzony był przede wszystkim z usługami skierowanymi do firm, a nie do klientów indywidualnych, po drugie zaś, produkty leasingowe nigdy nie były tak proste, tanie i wygodne by przyciągać uwagę kobiet – mówi Dorota Sutor, dyrektor ds. marketingu Grupy Futura Prime.
Leasing konsumencki jest obecny na polskim rynku od trzech lat. W krajach Europy Zachodniej tego rodzaju forma finansowania samochodu jest niezwykle popularna. Dla przykładu 30 procent aut kupowanych w Niemczech przez klientów indywidualnych jest finansowanych właśnie leasingiem. – Dzieje się tak dlatego, że leasing jest dużo bardziej atrakcyjny od kredytu bankowego. Oszczędza czas związany z rejestracją, ubezpieczeniem pojazdów, posiada wiele tanich usług serwisowych i klika opcji zakończenia umowy, które pozwalają po dwóch lub trzech latach wymieniać auto na nowe, ładniejsze, lepsze…Leasing jest prosty, wygodny i coraz tańszy. Można powiedzieć, że w sam raz dla kobiet, które potrzebują używać auta w codziennych obowiązkach – podkreśla Dorota Sutor.
– Nie nastawiamy się na szybki i spektakularny odzew prasy kobiecej. Chcielibyśmy przede wszystkim zainteresować tematem, sprawić by usługi finansowe były bardziej dostrzegane przez dziennikarzy, którzy piszą dla kobiet. To nie jest proste, ale zawsze warto spróbować. Dziś kobiety coraz częściej same kreują swoje życie. Wiele z nich zajmuje eksponowane stanowiska, dobrze zarabia, są przebojowe i dążą do wyznaczonych celów, marzeń. Chcemy im w tym pomóc oferując produkt, który nie będzie absorbował, a który będzie użyteczny, wygodny i prosty – mówi Dorota Sutor.