Bank BPS S.A. i IT Card Centrum Technologii Płatniczych SA zawały Umowę Generalną, na podstawie której IT Card przejął od 1 lipca 2013 roku obsługę 750 tysięcy kart płatniczych VISA, wydanych przez Banki z Grupy BPS. Umowa wprowadza między innymi możliwość wydawania kart MasterCard PayPass i płatności mobilnych MasterCard MyWallet. Dodatkowo umożliwia korzystanie z rozwiązania biometrycznego w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS.
– Korzyści z zawarcia nowej umowy odczują przede wszystkim klienci Banków Spółdzielczych Grupy BPS i Banku BPS. Zadbaliśmy o dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań, dobrego serwisu i korzystnych warunków finansowych. Dzięki temu nasi Klienci będą mogli korzystać ze znacznie szerszej oferty usług niż dotychczas. – mówi Krzysztof Kokot, wiceprezes zarządu Banku BPS.
Na mocy podpisanej umowy pomiędzy IT Card a Bankiem BPS Banki Spółdzielcze mają możliwość wydawania kart Mastercard PayPass wraz z dostępem do płatności mobilnych MyWallet realizowanych za pomocą telefonu komórkowego w terminalach płatniczych, a także w Internecie oraz peer2peer, czyli z telefonu na telefon.
– Migracja 750 tysięcy kart trwała cztery dni. Dysponujemy nowoczesnym sprzętem i systemami informatycznymi oraz wykwalifikowaną kadrą dzięki czemu cały proces przebiegł sprawnie. Wcześniej przeprowadziliśmy szereg testów, które nadzorowali specjaliści z VISA. – mówi Jarosław Chrzanowski, prezes zarządu IT Card S.A.
Dodatkowo klienci Banków Spółdzielczych otrzymali możliwość obsługi transakcji biometrycznych w bankomatach realizowanych z użyciem Hosta Biometrycznego IT Card zintegrowanego z Hostem Transakcji Kartowych IT Card oraz systemem obsługi kart Grupy BPS. – Brzmi jak skomplikowane rozwiązanie, a oznacza tyle, że w formuła plug & play zapewnia prostą i szybką obsługę kart płatniczych i bankomatów Grupy BPS – mówi Jarosław Chrzanowski.
Z badań, które IT Card przeprowadził razem z instytutem badawczym SMG/KRC jasno wynikało, że 2/3 banków spółdzielczych chce wprowadzić technologie biometryczne do swoich placówek i bankomatów, jeżeli dostawca zaproponuje taką możliwość. Ta możliwość właśnie zaistniała. – tłumaczy Jarosław Chrzanowski. – Z tych samych badań wynika, że 87 proc. banków spółdzielczych rozważa wprowadzenie płatności mobilnych dla swoich klientów. Wszyscy ankietowani uważają, że dostęp do rachunku z użyciem telefonu komórkowego spotka się z zainteresowaniem klientów banków spółdzielczych.
Źródło: IT Card
