PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościEuropejscy turyści i biznesmeni wydali w Polsce przy użyciu kart MasterCard € 231,6 mln

Europejscy turyści i biznesmeni wydali w Polsce przy użyciu kart MasterCard € 231,6 mln

Aktualności 18.08.2005 (09:05)

Raport „MasterInsights Europe”, pierwszy tego typu opracowany przez organizację płatniczą MasterCard dla Europy, przedstawia analizę międzynarodowych bezgotówkowych transakcji dokonanych w 2004 r. przy użyciu ponad 350 mln kart ze znakiem MasterCard®, MasterCard Electronic® i Maestro® w 24 krajach Europy. Wyniki pokazują, że łączna kwota międzynarodowych transakcji kartami płatniczymi MasterCard w punktach handlowo-usługowych na terenie krajów objętych analizą, wyniosła 13,9 mld euro, co stanowi wzrost o 12% w stosunku do roku ubiegłego. Sektory, które zyskały najwięcej na wydatkach zagranicznych gości to przede wszystkim hotele, usługi detaliczne oraz sklepy odzieżowe i obuwnicze – przyjezdni użytkownicy kart MasterCard wydali w nich prawie 53% całkowitej kwoty.

Polska zyskuje ponad 4 razy więcej niż wydaje

Raport „MasterInsights Europe” pokazuje, że Polska zyskuje ponad 4 razy więcej niż wydaje na międzynarodowych transakcjach kartami systemu MasterCard. Europejscy posiadacze kart systemu MasterCard wydali w Polsce 231,6 mln euro, co jest o 179,6 mln więcej, niż w tym samym czasie Polacy za granicą. W 2004 r. obcokrajowcy podróżujący po Polsce wydali najwięcej, bo aż 42% łącznej kwoty, na stacjach benzynowych. Wartość transakcji kartami płatniczymi systemu MasterCard w tych punktach wyniosła 98,1 mln euro. W rankingu wpływów dla tej kategorii sprzedaży daje to Polsce 7. miejsce w Europie i 2. w Europie Środkowo-Wschodniej

Kolejne punkty handlowo-usługowe, które zyskały najwięcej na wydatkach przyjezdnych

z Europy to hotele (43 mln euro), sklepy spożywcze (32,6 mln euro) oraz sklepy odzieżowe i obuwnicze (14,7 mln euro). Warto tutaj zauważyć, że łączna wartość transakcji kartami płatniczymi MasterCard w kategorii usług gastronomicznych, wynosząca 32,6 mln euro, daje Polsce 6. miejsce w Europie, ale 1. w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

w rankingu wpływów dla tej kategorii sprzedaży.

Ponad 68% wydatków obcokra¬jowców korzystających z kart systemu MasterCard w Polsce przypada na Niemców. W 2004 r. przy¬jezdni z Niemiec wydali u nas aż 159 mln euro. Jest to jednak niecałe 5% łącznej wartości transakcji międzynarodowych, których biznesmeni

i turyści z Niemiec dokonali w 2004 w Europie. Zakupy w wysokości 3,5 mld euro stawiają ich na czele narodów, które najwięcej wydały za granicą w zeszłym roku, jednocześnie czyniąc z nich bardzo atrakcyjnego klienta. Średnia wartość międzynarodowych transakcji dokonywanych przez Niemców przy użyciu kart MasterCard wyniosła 90,9 euro, podczas gdy średnia europejska to 90,6 euro. Tu z kolei zdecydowanymi liderami w kategorii średnich wydatków są przyjezdni z Ukrainy (203,4 euro), Rosji (201,2 euro) oraz z Grecji (138,9 euro).

Wzrost płatności kartami debetowymi i wydatków online

Raport „MasterInsights Europe” wskazuje na dwa czynniki, które znacznie przyczyniły się do wzrostu wartości transakcji międzynarodowych w 2004 r. Coraz większa liczba Europejczyków coraz częściej korzysta z kart debetowych za granicą. Wartość transakcji zrealizowanych w punktach handlowo-usługowych za pomocą debetowych kart Maestro® wzrosła o 22% w stosunku do roku poprzedniego. Ten trend wynika z preferencji klientów, którzy wolą podczas podróży korzystać ze swojego rachunku bieżącego, zamiast wypłacać gotówkę z bankomatów czy korzystać z kredytu. Najczęściej korzystają z kart debetowych (i odpowiednio w danych krajach) Niemcy (we Włoszech), Holendrzy (w Niemczech) i Belgowie (we Francji). Sektory, w których w całej Europie zaobserwowano największy wzrost wykorzystania kart debetowych, to stacje benzynowe + 52%, biura podróży + 36% i sklepy spożywcze + 36%.

Żaden inny kanał dystrybucji nie sprzyja tak bardzo sprzedaży transgranicznej jak Internet. W porównaniu z rokiem 2003 wartość transakcji przeprowadzanych online – obejmujących zakupy w Internecie, przez telefon i zamówienie pocztowe, wzrosła aż o 67% i wyniosła w sumie 1,2 mld euro. Upodobanie posiadaczy kart MasterCard® i Maestro® w Europie do korzystania z Internetu jako sposobu na uzyskanie dostępu do zagranicznych towarów i usług ma dobre skutki dla europejskich punktów usługowo-handlowych. Najbardziej aktywni jeśli chodzi o zakupy online są posiadacze kart MasterCard® i Maestro® z Niemiec (250 mln euro, + 71%) i Holandii (193 mln euro, + 46%). Największym odbiorcą tych wpływów są punkty handlowo-usługowe z Wielkiej Brytanii, które odnotowały w 2004 r. obroty w wysokości 662 mln euro, co stanowi wzrost o 67%. Sektor handlu i usług, który skorzystał najwięcej na wzroście liczby transakcji online to sektor „inne usługi” (np. wynajem i leasing sprzętu biurowego, usługi holownicze, itp.), w którym obroty wzrosły o 141%, „linie lotnicze” + 76% oraz „rekreacja” + 63%.

Rynek e-handlu rośnie szybko również w Polsce. Wartość transakcji online dokonanych przez Europejczyków za pomocą kart systemu MasterCard w polskich sklepach internetowych oraz zapewniających zamówienia drogą telefoniczną i pocztową, wyniosła prawie 5,9 mln euro. Najwięcej, bo aż 72% tej kwoty (prawie 4,3 mln euro) to wydatki na usługi linii lotniczych. Pod względem wartości transakcji online brutto, zajmujemy 18 miejsce w rankingu wszystkich 24 krajów Europy objętych raportem. Jest to sygnał dla polskich sklepów, że warto zarówno promować akceptację kart płatniczych, jak i rozszerzać swoją działalność o możliwość zakupów przez Internet.

Podsumowując raport Jan Carny, p.o. Dyrektora Generalnego Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce, powiedział: „Raport ten ukazuje nam nowe oblicze prawdziwie paneuropejskiego konsumenta, który coraz częściej używa karty płatniczej poza granicami swojego kraju, doceniając takie jej korzyści jak wygoda i bezpieczeństwo, których nie zapewnia gotówka.

Wzrost transakcji opłacanych kartami kredytowymi i debetowymi niesie ze sobą pozytywne skutki nie tylko dla konsumentów i punktów usługowych, ale i dla całej gospodarki europejskiej.”

Kluczowe dane dla Europy:

• Łączny wzrost wartości transakcji przeprowadzanych za pomocą kart kredytowych, wynoszący 5% w stosunku do roku poprzedniego, znacznie wyprzedził wzrost wydatków kartami debetowymi wynoszący aż 22%, osiągając odpowiednio wartość 11,3 mld euro i 2,6 mld euro.

• Odnotowano 67% wzrost wartości transakcji online opłacanych zarówno kartami debetowymi (4,5 mln euro) jak i kredytowymi (1,16 mld euro).

• Konsumenci coraz częściej używają kart debetowych zamiast gotówki i czeków – wartość transakcji międzynarodowych przy użyciu kart debetowych wzrosła o 22% i wyniosła w sumie 2,6 mld euro.

• W roku 2004, największe kwoty wydatków przypadały na Niemców (3.5 mld €), obywateli Wielkiej Brytanii (2.6 mld €) oraz Holendrów (2.0 mld €).

• Najbardziej aktywni jeśli chodzi o zakupy online są posiadacze kart MasterCard® i Maestro® z Niemiec (250 mln €, + 71%) i Holandii (193 mln €, + 46%).

• Kategorie usług cieszących się największym zainteresowaniem to przede wszystkim hotele, usługi detaliczne oraz sklepy odzieżowe i obuwnicze, na które przyjezdni użytkownicy kart MasterCard wydali prawie 53% łącznych wydatków międzynarodowych.

mastercard 2005-08-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mastercard

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców