Hasła kampanii to: „Śmieć przykładem – segreguj odpady” oraz „W kupie raźniej – wszyscy sprzątajmy po swoich pieskach”. Celem kampanii jest wylansowanie mody na segregację i sprzątania po psach. „Twarzami i głosami” spotów są popularni aktorzy różnych pokoleń – od Pani Aliny Janowskiej przez Mieczysława Hryniewicza po najmłodszą Joannę Jabłczyńską.
Reklamy telewizyjne można oglądać przez dwa najbliższe tygodnie w (05.09-18.09.2005r.) w TVP 3. Reżyserem i autorem scenariuszy do wszystkich reklam jest Jarosław Sypniewski. Reklamy radiowe w tym samym czasie emitują lokalne stacje Radio WAWA, Pogoda – Złote Przeboje, Eska, Eska Rock i Kolor. Spoty wyprodukowało Studio Designe.
Do segregacji Zarząd Oczyszczania Miasta zachęcać będzie również poprzez eksponowanie tematu na 90 billboardach i 120 plakatach, które informują także o korzyściach ekonomicznych płynących z recyklingu. Nośnikami kampanii są ponadto autobusy MZA oraz internet. Na stronie www.stolicaczystosci.pl można nie tylko rozszerzyć wiedzę na temat segregacji odpadów, ale także „Dać śmieciom kosza” grając w dwie zabawne gry.
Drugim tematem kampanii jest sprzątania po psach. Z badań przeprowadzonych wśród warszawiaków w ub. roku wynika, że głównymi powodami niesprzątania jest wstyd oraz fakt, że nie robią tego inni. Tak więc hasłem „W kupie raźniej” ZOM namawia do zmiany postępowania.
Kampania wystartowała w połowie maja i do wakacji posługiwała się radiem, telewizją, prasą (+insert), internetem, billboardami. Po dwumiesięcznym wyciszeniu ruszyła z większą ilością nośników i dłuższym czasem obecności w radiu i telewizji. Kampania potrwa do połowy listopada. ZOM planuje jeszcze w tym roku zwiększyć ilość pojemników do segregacji w mieście.
Koszt kampanii to ponad 900 tys. zł. Środki na ten cel ZOM pozyskał z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska. Kampanię zrealizowała wyłoniona w konkursie firma Halpol Sp.zo.o.