Najbardziej widocznym elementem tej kampanii będzie zmiana logotypów obu instytucji. Każdy z nich zawiera wspólny dla wszystkich spółek KBC motyw stylizowanej sylwetki człowieka, uchwyconej w geście wyrażającym opiekuńczość i otwartą, aktywną postawę. Hasło kampanii – „Razem możemy więcej”, promuje współpracę WARTY i KB, wprowadza także element interakcji i zależności między instytucjami, ich pracownikami oraz klientami. Kampania ma zbudować nowy wizerunek Kredyt Banku i WARTY – wizerunek kojarzony ze zrozumieniem, partnerstwem, zaufaniem, doświadczeniem i odpowiedzialnością. Kreacja kampanii wykorzystuje motyw opiekunów, symbolizujących Kredyt Bank i WARTĘ. Ich zadaniem jest wskazanie klientom nowych możliwości jeszcze efektywniejszego gospodarowania pieniędzmi i czasem. Partnerska pomoc opiekunów czyni życie łatwiejszym
i przyjemniejszym.
Kampanię rebrandingową zainaugurował 6 września spektakl muzyczny w Teatrze Wielkim
w Warszawie, specjalnie przygotowany na tę okazję. Podobne zostaną zaprezentowane w największych miastach Polski.
Proces zachodzących w WARCIE i Kredyt Banku zmian komunikowany będzie w trzech etapach – kampanii wizerunkowej, promocji wspólnych działań partnerów oraz produkowej. Poprzedza je (od 1 do 7 września) plakatowa kampania teaserowa, która ma zaintrygować i zainteresować klienta.
I etap rozpoczyna się 7 września. Kredyt Bank i WARTA poinformują o zachodzących zmianach oraz zaprezentują swoje nowe logotypy.
W II etapie, we wrześniu i październiku, przekaz zostanie uszczegółowiony – rozpocznie się akcja promocyjna wspólnych produktów WARTY i Kredyt Banku, m.in. kredytu mieszkaniowego z ubezpieczeniem mieszkaniowym.
Trzeci etap planowany na październik i listopad, będzie dotyczyć indywidualnych produktów każdej instytucji.
Głównym medium kampanii będzie telewizja. Prezentowane będą 2 filmy: 30” film wizerunkowy oraz film dotyczący kredytu mieszkaniowego połączonego z ubezpieczeniem mieszkaniowym. Spoty emitowane będą m.in. w TVP 1 i 2, Polsat, TVN, TVN7, TV4, TVP3, Discovery, National Geografic, Canal Plus. Outdor i prasa będą medium towarzyszącym. Ogłoszenia prasowe zbudowano w oparciu o przekaz filmowy, tekst reklamowy uzupełnia przekaz telewizyjny w warstwie informacyjnej. Ogłoszenia ukażą się w wysokonakładowych pismach opiniotwórczych i magazynach kolorowych. Reklama outdoorowa w głównych miastach Polski zachowa spójną linię z kampanią – będzie prezentować nowe logotypy Kredyt Banku i WARTY z hasłem „Razem możemy więcej”.
Równolegle do kampanii multimedialnej, od 7 września we wszystkich placówkach WARTY i Kredyt Banku rozpocznie się proces wymiany logotypów. Sukcesywnie wymieniane również będą wszystkie materiały BTL i druki spółek.
Przesłaniem podjętych działań reklamowych, poza utrwaleniem w świadomości publicznej nowych logotypów jest również poinformowanie, że bank i towarzystwo tworzą na rynku nową jakość. Spółki uzupełniają wzajemnie swoje oferty – bankową, ubezpieczeniową i inwestycyjną, tworząc zintegrowane i nowoczesne produkty. Pozwoli to klientom zaoszczędzić czas i pieniądze. Kampania podkreśla bliskość współpracy i wynikające z niej korzyści.
Kreację opracowała agencja NoS/BBDO, strategię mediową – Starcom. Zmianę wizualizacji wszystkich placówek realizuje Galposter.