– Polski rynek przewozów lotniczych rozwija się tak dynamicznie, że zajmuje drugie miejsce w świecie. Walka o polskie niebo jest zacięta, ale my jako polska tania linia nie zamierzamy oddać na nim palmy pierwszeństwa żadnym zagranicznym przewoźnikom. Walczymy o dużą stawkę, o to, aby Centralwings stał się najbardziej popularną linią lotniczą w tej części Europy i narodowym tanim przewoźnikiem Polaków. Mam nadzieję, że pomogą nam
w tym polskie porty, a nasi pasażerowie docenią nasze przewagi – bezpieczeństwo i wysoki standard obsługi – deklaruje Piotr Kociołek prezes Centralwings.
W sezonie letnim, polski tani przewoźnik oferuje na lotach indywidualnych i czarterowych prawie 15 tysięcy miejsc, a to sprawia, że Centralwings walczy o pierwsze miejsce pod względem udziału w polskim rynku tanich przewozów lotniczych, Do sprzedaży indywidualnej linia wystawia tygodniowo ponad 9,5 tysiąca miejsc w swoich samolotach.
– Uważamy to za wielki sukces, bo nasi konkurenci zaczynali rok wcześniej, a już ich prześcigamy! Żaden z naszych konkurentów nie dedykował na polski rynek aż 6 samolotów – dodaje prezes Piotr Kociołek.
Pierwszy rejsowy samolot Centralwings wystartował z warszawskiego Okęcia 1 lutego tego roku. Wówczas linia dysponowała 3 samolotami typu Boeing 737. Obecnie w barwach Centralwings lata już 5 maszyn tego typu, a pod koniec roku przybędzie jeszcze jedna. W tym roku Centralwings przewiezie ponad 700 tys. pasażerów, co stanowi ponad jedną czwartą tegorocznych europejskich przewozów PLL LOT – firmy matki Centralwings. W kolejnym roku liczba przewiezionych pasażerów zostanie podwojona! Strony internetowe Centralwings były od początku istnienia, wyświetlane ponad 30 miliony razy.
Polska tania linia wyróżnia się też spośród konkurencji liczbą portów, z których w Polsce startują jej samoloty. W sezonie letnim loty odbywają się z 4 polskich portów: Warszawy, Krakowa, Katowic i Poznania, a w sezonie zimowym przewoźnik zaczyna regularne operacje z Wrocławia. W letnim rozkładzie oferuje też najwięcej, bo aż 26 połączeń z Polski podczas gdy następny z konkurentów tylko 18.
Centralwings jako jedyna linia zaoferował polskim klientom wakacyjne indywidualne przeloty na Maltę, Majorkę, Malagę, Sycylię czy Rodos. Było to możliwe dzięki temu, że samoloty Centralwings wykonują loty czarterowe dla największych w Polsce biur podróży, ale miejsca na tych rejsach Centralwings sprzedaje także turystom indywidualnym.
Tanie linie lotnicze na polskim rynku konkurują głównie niskimi cenami. Żeby móc zaoferować tanie bilety, koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa muszą być rzeczywiście niskie. Pod tym względem wskaźniki osiągane przez Centralwings dorównują najlepszym niskokosztowym liniom na świecie.
– Po kilku miesiącach niezwykle intensywnej pracy osiągnęliśmy wskaźniki, którymi mogą
się poszczycić tylko najlepsi w branży. CASK (koszt jednego kilometro-fotela) – poniżej 0,05USD, dobowe naloty samolotów powyżej 11 godzin blokowych i średnie załadowania samolotów zbliżające się do 90% stawiają nas wśród najbardziej efektywnych kosztowo i operacyjnie low costów w Europie.– podkreśla Piotr Kociołek.