PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościMasterCard Europe realizuje plan działań dla SEPA

MasterCard Europe realizuje plan działań dla SEPA

Aktualności 04.10.2005 (12:19)

“Jesteśmy na progu utworzenia prawdziwie jednolitego rynku dla 456 milionów konsumentów Europy. MasterCard Europe dysponuje skutecznym narzędziem dla europejskich banków, które nie tylko stanowi gotowe, debetowe rozwiązanie dla SEPA, ale jest narzędziem, które wyznaczy standardy efektywności kosztów oraz innowacji. Dzięki gotowemu planowi działań dla SEPA oraz nieustającemu wsparciu naszych europejskich klientów, będziemy gotowi, gdy tylko instytucje odpowiedzialne za wprowadzenie SEPA pozwolą na udostępnienie tego rozwiązania płatniczego na miarę XXI wieku” – powiedział

dr Alexander Labak, prezes organizacji MasterCard Europe.

Platforma oferowana przez organizację płatniczą MasterCard Europe dla SEPA bazuje na sześciu kluczowych cechach:

Produkt – Maestro®, debetowy znak systemu MasterCard, widniejący na ponad 250 milionach kart w Europie, jest silną na europejskim rynku marką spełniającą wymogi SEPA. Karta Maestro®, początkowo przygotowana przez europejski sektor bankowy z myślą o zastąpieniu euroczeków, w chwili obecnej stanowi unikatowy i skuteczny fundament, na którym opierać się może, przynosząc opłacalność i inne korzyści, debetowy system płatniczy SEPA. Dzięki temu, że karty ze znakiem akceptacji Maestro® umożliwiają zabezpieczanie zarówno paskiem magnetycznym jak i chipem oraz wymagają weryfikacji kodem PIN, mogą one być stosowane obecnie, a w dłuższym czasie – zapewniają zgodność z systemem EMV. W przyszłości te rozwiązania umożliwią europejskim bankom oferowanie szerszego wyboru zdywersyfikowanych i wzbogaconych o dodatkowe aplikacje debetowych rozwiązań dla klientów, dostępnych w strukturze SEPA.

Akceptacja – Już teraz konsumenci mogą korzystać z najszerszej sieci akceptacji debetowych kart płatniczych w Europie, a dzięki Maestro®, szybciej niż dzięki innym systemom płatniczym, będą mogli odczuć korzyści wynikające z SEPA. Wynika to z faktu, że karty debetowe ze znakiem Maestro® są akceptowane w największej sieci punktów usługowo-handlowych w Europie. Maestro jest jedyną debetową marką o globalnym zasięgu, która umożliwia autoryzację poprzez PIN.

Opłaty – Wykorzystując efekt skali związany z dużą liczbą przetwarzanych transakcji, MasterCard Europe wprowadzi ujednolicone opłaty SEPA, zarówno dla transakcji krajowych, jak i międzynarodowych w obszarze SEPA. Takie podejście świadczy o dążeniu MasterCard Europe do zapewnienia rzeczywistych, wymiernych oszczędności. Dodatkowo banki będą mogły korzystać z ułatwień, wynikających z uproszczonych wymogów licencyjnych SEPA, stosowanych przez MasterCard Europe od 2004 r.

Przetwarzanie transakcji – Dzięki inwestycji o wartości ponad 70 milionów Euro system przetwarzania transakcji MasterCard, jako pierwszy w Europie, został wyposażony w unowocześniony, niezawodny i skalowalny sprzęt oraz zestaw aplikacji zapewniających ogromną wydajność i segregowane informacje o transakcjach. Autoryzacja Maestro® odbywa się poprzez europejski system przetwarzania MasterCard. Całość rozliczeń transakcji wykonywanych kartami Maestro® ma miejsce w Europie.

Innowacyjne rozwiązania zastępujące obrót gotówkowy – Integralną częścią paneuropejskiej platformy SEPA, oferowanej przez MasterCard, są innowacyjne rozwiązania, które umożliwiają zastąpienie transakcji gotówkowych bezgotówkowymi. Nowe produkty, takie jak bezstykowa technologia “PayPass” oraz „produkty preautoryzowane”, są wprowadzane na rynek w celu popularyzacji płatności przy użyciu kart płatniczych. Ich wprowadzenie jednocześnie znacząco zmniejsza koszty transakcji dla banków. MasterCard Europe zapowiada, że będzie wzmacniał ofertę Maestro® poprzez wsparcie marketingowe i nowe produkty.

Zarządzanie – MasterCard zapewnia kontynuację sposobu zarządzania organizacją w Europie poprzez zarząd składający się z przedstawicieli banków i instytucji finansowych, zgodny z założeniami SEPA. Dodatkowo specjalna podkomisja, dedykowana projektowi SEPA, będzie służyć pomocą Komisji Europejskiej.

“Pozostali uczestnicy sektora kart płatniczych są nadal na etapie prac koncepcyjnych nad rozwiązaniami dla SEPA, testując je na niewielkiej próbie transakcji. W odniesieniu do MasterCard, dzięki naszym klientom w Europie, a konkretnie wieloletnim doświadczeniom, udanym migracjom miliardów transakcji przeprowadzonych na rynku szwajcarskim i brytyjskim, udało nam się wspólnie uczynić z karty Maestro, wprowadzonej w latach 60. w zastępstwie euroczeków, lidera na rynku elektronicznych płatności. MasterCard z pełnym zaangażowaniem popiera ideę SEPA dla kart, widząc w niej potencjał zwiększenia konkurencyjności Europy na rynku globalnym” – podsumował dr Labak.

Ciekawe przykłady

1. We wrześniu b.r., w Wielkiej Brytanii, z powodzeniem zakończył się proces migracji ponad 1.3 miliarda kart ze znakiem akceptacji Switch do systemu MasterCard. W chwili obecnej dobiega końca ostateczna faza migracji 20 milionów kard płatniczych ze znakiem Switch do Maestro®.

2. Jak podkreślił Roger Alexander, dyrektor zarządzający firmy S2 Card Services (Switch), należącej do banków organizacji, która w Wielkiej Brytanii reguluje kwestie związane z marką Maestro® – “Tylko w roku 2004 decyzja o użyciu jednej marki dla krajowych i międzynarodowych transakcji zaowocowała ponad 40% wzrostem częstotliwości użycia przez Brytyjczyków kart na poziomie ogólnoeuropejskim. Jest to wzrost ponad dwukrotnie wyższy od zanotowanego w pozostałych krajach Europy.”

3. W Szwajcarii zastąpienie krajowej marki transakcji debetowych „ec” marką Maestro® obejmowało również restrukturyzację modelu biznesowego kart debetowych, wspierając tym samym cele SEPA, czyli utworzenie możliwości rozwoju usług powiązanych z kartami debetowymi. Od momentu wprowadzenia Maestro® jako krajowego systemu debetowego, co miało miejsce 1 kwietnia 2005 r., sektor kart debetowych opiera się na czterostronnym modelu biznesowym uwzględniającym wydawców kart, agentów rozliczeniowych, punkty usługowo-handlowe i konsumentów.

4. Maestro®, podstawowa marka kart debetowch organizacji płatniczej MasterCard International znajduje się w portfelach ponad 580 milionów posiadaczy kart debetowych na świecie i ponad 250 milionów w Europie, co czyni Maestro® najbardziej rozpowszechnioną na świecie marką kart debetowych.

5. 13 z 29 państw UE (25 należących do Unii + 4 do EFTA) stosuje Maestro® jako krajową i międzynarodową markę akceptowaną w punktach usługowo-handlowych i bankomatach. Te kraje to Wielka Brytania, Szwajcaria, Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Republika Czeska, Słowenia, Słowacja, Węgry, Liechtenstein, Islandia i Austria. Najszybciej rosnącymi rynkami są państwa – nowi członkowie UE, w których banki wybrały międzynarodowe marki, m.in. Maestro®, jako podstawową markę kart akceptowanych w bankomatach i punktach usługowo-handlowych. Z tego względu dokonały one implementacji modelu czterostronnego opartego na konkurencyjnym modelu przetwarzania transakcji (włączając w to międzynarodowe standardy terminali i przetwarzania danych).

mastercard 2005-10-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mastercard

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców