Nowa karta kredytowa IKEA MasterCard to efekt kontynuacji współpracy pomiędzy HSBC Bank Polska i IKEA. W listopadzie 2004 r. bank rozpoczął sprzedaż kredytów detalicznych, kierowanych do klientów sklepów IKEA, oferowanych pod marką Beneficial Kredyt.
Oprócz funkcjonalności typowej karty kredytowej, karta kredytowa IKEA MasterCard zapewnia użytkownikom możliwość korzystania ze specjalnego programu lojalnościowego, wprowadzonego we wszystkich sklepach IKEA na terenie całej Polski.
“Rynek kart kredytowych rośnie w Polsce niezwykle dynamicznie. Dla HSBC to bardzo dobry moment na poszerzenie oferty produktowej poprzez wprowadzenie kart kredytowych” – komentuje wprowadzenie nowej karty kredytowej Lech Kurkliński, Wiceprezes HSBC Bank Polska.
„Organizacja MasterCard chętnie angażuje się w realizację programów typu co-branded. Karta IKEA MasterCard to nie tylko odpowiedź na upodobania i styl życia obecnych i potencjalnych klientów sklepów IKEA, ale także sposób na ich edukowanie w zakresie właściwego gospodarowania finansami osobistymi” – dodaje Hanna Staśkiewicz–Dziełak, Dyrektor Marketingu Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.
Grupa HSBC będzie dostarczać technologie bankowe, finansowanie i eksperckie wsparcie w realizacji projektu. Znak akceptacji MasterCard da użytkownikom nowej karty kredytowej możliwość posługiwania się nią zarówno we wszystkich sklepach IKEA, jak i wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty MasterCard – czyli blisko w 24 mln punktów akceptacji na świecie, z których 160 tys. zlokalizowanych jest w Polsce.
MasterCard jest globalnym partnerem grupy HSBC. „Jesteśmy dumni z faktu, że wraz z wprowadzeniem karty kredytowej IKEA MasterCard możemy poszerzyć współpracę z grupą HSBC w regionie Środkowej i Wschodniej Europy. Jestem przekonana, że współpraca obu organizacji w tym regionie przyniesie korzyści naszym klientom” – dodaje Hanna Staśkiewicz-Dziełak.
Lech Kurkliński podkreśla, że wprowadzenie karty to początek nowej, bardzo obiecującej ery obecności HSBC w Polsce: „Karta kredytowa IKEA MasterCard to dopiero początek. Uważnie przyglądamy się rynkowi, szukając obszarów z dużym potencjałem rozwoju, w których możemy zaoferować klientom najwyższej jakości produkty finansowe, spełniające ich oczekiwania. Jesteśmy pewni, że rynek kart kredytowych w Polsce ma jeszcze duży potencjał, w którego rozwoju, jako grupa HSBC, chcemy uczestniczyć” – tłumaczy wiceprezes HSBC Bank Polska.