Przyjście na świat dziecka wiąże się z wieloma zmianami w życiu rodziny – nowy rodzaj potrzeb, zmiana zainteresowań, zwiększone wydatki na specjalistyczne produkty. Nie ma się więc co dziwić, że matki z noworodkami stanowią poważną i atrakcyjną grupę klientów, którą zainteresowanych jest coraz więcej firm. Acxiom Polska chcąc ułatwić z nimi komunikację wzbogacił swoje zasoby informacji o konsumentach o najświeższe dane dotyczące młodych matek.
Dzięki współpracy z firmą Piękne Narodziny, która prowadzi program edukacji zdrowotnej min. poprzez sampling specjalnie przygotowanych materiałów w szpitalach i placówkach medycznych, pozyskano dane o ponad 100 tysiącach świeżo upieczonych mamach. Zgromadzone informacje są niezwykle aktualne i dotyczą całego ubiegłego roku.
Z zebranych danych wynika, że wśród kobiet, które w ostatnim czasie zdecydowały się na macierzyństwo najwięcej (39%) jest pań w wieku 25-29 lat, choć gonią ich mamy po 30-tce (30-39 lat), których w danej grupie jest 36%. Zaledwie niecałe 12% matek nie pracuje, a największa ich liczba, bo aż 42% zadeklarowało zatrudnienie na stanowiskach biurowych. 67% mam legitymuje się wykształceniem co najmniej średnim, z czego prawie 27% ukończyło wyższą uczelnię.
Jako ciekawostkę warto nadmienić, iż okres szczytowy, w którym przyszło na świat najwięcej potomków wg złożonych deklaracji respondentek Pięknych Narodzin, przypada na miesiące od maja do sierpnia. Co się zaś tyczy płci nowych obywateli – w 2005 roku stan równowagi został zachowany, choć na świat przyszło nieco więcej mężczyzn (51%)