PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PR2005 rok – sukces rynkowy i finansowy firmy Carlsberg

2005 rok – sukces rynkowy i finansowy firmy Carlsberg

Marketing i PR 21.02.2006 (15:41)

Przychody ze sprzedaży Carlsberg Polska w 2005 roku wyniosły 845 mln PLN (o 8% więcej niż w 2004 roku), a zysk operacyjny 115 mln PLN (wzrost o 161% w stosunku do roku ubiegłego).

Rok 2005 był najlepszym rokiem w historii Carlsberg Polska jeśli chodzi o wielkość sprzedaży. Sprzedaż Grupy Carlsberg Polska wzrosła o 7% i wyniosła 4,314 mln hl.

W 2005 roku Carlsberg Polska wprowadził największą liczbę innowacji produktowych w jednym roku w dotychczasowej historii Grupy – na rynku pojawiło się aż sześć nowych produktów Grupy.

Marka Harnaś podwoiła swoją sprzedaż w stosunku do roku 2004, stając się największym sukcesem sprzedażowym ubiegłego roku.

W 2005 roku sprzedaż eksportowa marki Okocim do Stanów Zjednoczonych wzrosła aż o 58% w porównaniu do roku 2004, co oznacza wzrost znacznie szybszy niż całego rynku eksportowego.

Wyniki badania Kinoulty Research, przeprowadzonego na zlecenie Carlsberg Polska jesienią 2005 roku wskazują na to, że Carlsberg Polska w ocenie swoich dystrybutorów jest najlepszą firmą na rynku piwa we wszystkich kanałach sprzedaży.

Przychody ze sprzedaży Carlsberg Breweries A/S wyniosły 38 mld DKK (wzrost o 5% w stosunku do roku 2004) a zysk operacyjny 3,4 mld DKK (wzrost o 15%). Grupa sprzedała w ubiegłym roku 102 mln hl piwa. W 2006 roku Carlsberg Breweries A/S planuje od 5 do 7% wzrostu zysku operacyjnego.

Wyniki Carlsberg Polska
Rok 2005 był bardzo dobrym rokiem dla całej branży piwowarskiej w Polsce – sprzedaż piwa wzrosła aż o 5,1%. W całym kraju sprzedano 30 mln hl piwa, co oznacza blisko 80l konsumpcji tego trunku na mieszkańca.

W tym okresie sprzedaż Carlsberg Polska rosła szybciej niż rynek. Przyczyniło się do tego wprowadzenie największej w dotychczasowej historii Carlsberg Polska liczby innowacji produktowych w jednym roku. Na rynku pojawiło się sześć nowych produktów: Okocim Palone, Zagłoba, Karmi Poema di Cafe i trzy warianty zimowe marek regionalnych: Piast Zimowe, Bosman Polarny oraz Kasztelan Zimowe. Innowacje ożywiły portfolio Carlsberg Polska, dodały świeżości markom i przyciągnęły uwagę nowych konsumentów.

Największym sukcesem minionego roku okazała się marka Harnaś, która podwoiła swoją sprzedaż w stosunku do roku 2004. Sprzedaż tej marki rośnie nieprzerwanie od czasu wprowadzenia jej nowej strategii w maju 2004 roku i w ciągu dwóch lat zwiększyła się ponad czterokrotnie, z 200 tys hl w roku 2003 do 900 tys hl w roku ubiegłym.

W 2005 roku znacząco także wzrosła sprzedaż eksportowa marki Okocim do Stanów Zjednoczonych – aż o 58% w porównaniu do roku 2004, co oznacza wzrost znacznie szybszy niż całego rynku eksportowego. Carlsberg Polska jest obecnie monopolistą jeżeli chodzi o sprzedaż piwa beczkowego w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż marki Okocim stanowi także 40% całej sprzedaży polskich marek piwa w Stanach Zjednoczonych. Do tak spektakularnego wzrostu przyczyniło się wprowadzenie standardów sprzedażowych Carlsberg Polska w miejscach sprzedaży oraz bardzo dobra egzekucja w gastronomii polonijnej.

Ubiegły rok był bardzo dobry dla branży piwnej w Polsce, po raz pierwszy przekroczony został poziom 30 ml hl sprzedaży piwa. Tym większą jest więc dla nas satysfakcją to, że Carlsberg Polska rósł szybciej niż rynek, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż piwa w Polsce jak i na eksport. Na bardzo dobre wyniki finansowe, oprócz wzrostu sprzedaży, miało też wpływ uzyskanie przez nas wyższej wydajności operacyjnej, przy zachowaniu tej samej, najwyższej jakości produkcji. – powiedział Marcin Piróg, Prezes Carlsberg Polska.

W 2006 roku Carlsberg Polska planuje dalszy wzrost rynkowy, wsparty m.in. kolejnymi inwestycjami rynkowymi oraz zwiększeniem mocy produkcyjnych w browarach w Brzesku i Sierpcu. Firma zakłada także dalszy wzrost wydajności operacyjnej i rentowności.

Badania Kinoulty Research
Jesienią 2005 roku Carlsberg Polska S. A. zleciła przeprowadzenie badania satysfakcji klientów niezależnej firmie Kinoulty Research. Jego celem było uzyskanie informacji na temat oceny współpracy z Carlsberg Polska w porównaniu z firmami konkurencyjnymi. Analiza poziomu satysfakcji przedstawicieli handlu ze współpracy z producentami piwa na przestrzeni lat 2002-2005 pokazuje, iż Carlsberg Polska to jedyny producent spośród trzech głównych graczy piwnych na polskim rynku, notujący stałe, konsekwentne polepszenie oceny jakości współpracy w oczach dystrybutorów. Firma Carlsberg Polska została najlepiej oceniona we wszystkich kanałach sprzedaży.

2006-02-21
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców