PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćKażdy klient VIP-em. Profesjonalne relacje z klientem – fikcja czy rzeczywistość?

Każdy klient VIP-em. Profesjonalne relacje z klientem – fikcja czy rzeczywistość?

Nasz gość 26.02.2006 (21:48)

Michał Macierzyński, PR News: Skomplikowane oferty, trudne przepisy, umowy trudne dla przeciętnego klienta, wymagają od nich często ekwilibrystyki nie tylko w odczytywaniu, ale i rozumieniu. Czy nie jest to zatem pretekst do oporów przed produktami, którymi codziennie zasypują nas banki?

DT: Z pewnością jest to jeden z powodów, dla których wielu klientów długo zastanawia się nad kredytem, funduszem, czy też innymi ofertami, z asortymentu, jakim dysponują banki i instytucje finansowe. Nie tutaj jednak szukałbym powodów oporów, bo nawet skorzystanie z najtrudniejszego produktu jest możliwe pod warunkiem, że są one oferowane przez pracowników, którzy nie tylko potrafią przekonać do korzyści z nich płynących, ale przede wszystkim robią to w taki sposób, aby dać klientowi odczuć, że jest VIP-em niezależnie od statusu społecznego i dochodów.

MM: Co zatem wpływa na postrzeganie banku? Co decyduje o wyborze produktów?

DT: Jednym z najważniejszych czynników determinujących postrzeganie i wybór banku, a następnie produktów z jego oferty jest sposób podejścia do klienta.

MM: Ktoś mógłby zapytać: skąd klient wie, jaka jest obsługa w danym banku, jeżeli nie korzysta z jego usług?

DT: Odpowiedź wbrew pozorom jest bardzo prosta. Tę wiedzę posiada z opinii, poleceń, ze wskazań znajomych i przyjaciół. Ten kanał pozyskiwania informacji przez klienta, szczególnie w przypadku instytucji finansowych ma szczególne znaczenie. Wynika to z faktu, o którym wspomniałem, a mianowicie, z uwagi na utrudniony fachowy przekaz zawarty w umowach, regulaminach, przepisach bankowych, kierowany do klienta. A ponieważ procedury ze względu na samą specyfikę usług finansowych są i będą skomplikowane, konieczne staje się umiejętne przekonanie klienta z wykorzystaniem wszelkich komunikatów werbalnych i niewerbalnych. Klient musi czuć, że jest VIP-em, nawet wówczas gdy jego oszczędności, które lokuje w banku są rzędu 500 zł miesięcznie.

MM: Jest Pan klientem banków, instytucji finansowych. Ale nie tylko jako klient, analizuje Pan komunikację zewnętrzną banków. Jak Pan ocenia wspomniane wcześniej sposoby nawiązywania i utrzymywania relacji z klientami?

DT: Mogę postawić kilka wniosków. Pierwszy, chyba najważniejszy, wyraźnie pozytywny, mówi o dynamicznej zmianie i przestawianiu się instytucji finansowych na kurs w kierunku klienta. Cieszy zainteresowanie klientem, ale w bywa, że niekiedy to zainteresowanie ogranicza się do VIP-ów. Nie można doprowadzić do sytuacji, w której klient zacznie odczuwać dyskomfort przed lub w trakcje, albo co gorsze po nabyciu usługi. W niektórych bankach (widoczne to jest szczególnie w małych filiach i oddziałach) da się odczuć brak zadowolenia pracowników w sytuacji, gdy klient odwiedza bank.

MM: Bardzo mocna opinia. Czy zna Pan takie przypadki, z badań z autopsji?

DT: Tak. Sam, jako klient byłem świadkiem sytuacji, w której dwie osoby – kasjerki w jednostce banku Pekao S.A. żaliły się przy klientach jak im ciężko, że muszą jeszcze „tyle” osób przyjąć, a tak blisko przecież do końca pracy (było pół godziny do zamknięcia punktu). Poczułem wówczas zażenowanie, bowiem sytuację taką ostatnio widziałem na filmach obrazujących życie w Polsce w latach 80-tych. Widziałem również zdziwienie i dyskomfort innych osób – klientów banku, którego byłem gościem. Również prowadzone przeze mnie i niezależne ośrodki badawcze analizy dowodzą, że pojawiają się przypadki, które – może to ostro zabrzmi – moim zdaniem należy odseparować od kontaktów z klientami – bo czynią poważną szkodę na wizerunku banku.

MM: Czy może Pan na podstawie własnego doświadczenia wskazać, czego unikać i na co zwracać uwagę, aby profesjonalnie kształtować relacje z klientami?

DT: Warto stwierdzić, iż szczególnie w przypadku dużych detalistów, zarządy powinny zwrócić uwagę na małe oddziały i filie, w których dochodzi do bezpośrednich kontaktów na linii bank – klient. Tam jeszcze jest wiele do zrobienia, szczególnie w zakresie bezpośredniej obsługi klienta. Co z tego, że bank dysponuje doskonałym produktem, jeśli klient nie skorzysta, odwróci się od banku, bo podejście jakiego doświadczył w banku uwłacza nie tylko jego godności ale i wpływa na podświadome zmniejszenie poczucie bezpieczeństwa. A to jest niezwykle istotne w komunikacji z klientami.

MM: Dziękuję za rozmowę

reklama wizerunek 2006-02-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: reklama wizerunek

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców