– Poprzez kampanię chcemy pokazać szerokiej grupie naszych potencjalnych klientów, że jesteśmy bankiem, który traktuje klientów po prostu po ludzku – takim, który posiada atrakcyjną ofertę produktową i potrafi o niej mówić wprost, bez używania gwiazdek, niczego nie ukrywając przed klientem. Na początku będziemy reklamować kredyt bezpieczny – niezwykle elastyczny w spłacie kredyt konsumencki, wysoko oprocentowane konto oszczędnościowe z niskimi opłatami oraz ofertę kredytową dla małych firm – mówi Kazimierz Stańczak, dyrektor generalny Polbanku EFG.
Kampania prowadzona będzie w telewizji publicznej oraz najważniejszych stacjach prywatnych z wykorzystaniem zestawu krótkich filmów reklamowych. Filmy są wyjątkowe, ponieważ podobnie jak w innych materiałach reklamowych banku występują w nich konkretni, znani z imienia i nazwiska pracownicy banku.
– Reklamy, w których występują pracownicy i to nie w sposób anonimowy, są niezwykle rzadko spotykane, gdyż złożona w ten sposób klientom obietnica jest szczególnie wiążąca i musi być dotrzymana. Nie obawiamy się takiego sposobu komunikacji z naszymi klientami, ponieważ jeśli pracownik naszego banku mówi w filmie, że nie używamy przysłowiowych gwiazdek to jest to prawda – w naszych umowach i regulaminach klient nie znajdzie ani jednej gwiazdki ani drobnego druku – mówi Paweł Maliszewski dyrektor marketingu Polbanku EFG.
W spotach telewizyjnych zobaczymy kilku pracowników banku. Obok dyrektora generalnego Polbanku EFG Kazimierza Stańczaka wystąpią dyrektorzy departamentów oraz pracownicy banku związani z obsługą klienta. Pracownicy banku pojawią się także na reklamie zewnętrznej Polbanku EFG. Nośniki wielkoformatowe zostaną rozmieszczone w miastach, w których jest już obecny Polbank EFG.
W Warszawie zawisną m.in. na Placu Zawiszy, obok Dworca Centralnego i przy rondzie Jazdy Polskiej. Reklamy zewnętrzne banku będzie można zobaczyć także w Poznaniu, Katowicach i Trójmieście. Elementem wyróżniającym kampanię reklamową banku będzie używanie czarno-białych zdjęć o charakterze typowym dla reportażu.
Polbank EFG przeprowadzi również niecodzienną akcję zapraszając okolicznych mieszkańców do nowo otwieranych placówek na… makowiec.
Tożsamość marki Polbank EFG i kreację w ramach kampanii reklamowej przygotowywała firma brandingowa BNA pod kierownictwem Wojciecha Mierowskiego i Mariusza Przybyła. Spoty reklamowe wyreżyserowała wielokrotnie nagradzana za swoją twórczość Dorota Kędzierzawska, autorka między innymi filmów „Wrony”, „Nic” i „Jestem”. Planowanie oraz zakup mediów przeprowadził zespół domu mediowego Macroscope OMD pod kierownictwem Beaty Kowalewskiej.
Polbank EFG posiada 15 placówek. Obsługuje również klientów za pośrednictwem centrum telefonicznego Polbank24. W najbliższych tygodniach Polbank EFG uruchomi również bankowość elektroniczną i wprowadzi kredyty hipoteczne.